Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Brinker, Titus Josef; Buslaff, Fabian; Suhre, Janina Leonie; Silchmüller, Marc Philipp; Divizieva, Evgenia; Wilhelm, Jilada.; Hillebrand, Gabriel.; Penka, Dominik; Gaim, Benedikt; Swoboda, Susanne; Baumermann, Sonja; Walther, Jörg Werner; Brieske, Christian Martin; Jakob, Lena; Baumert, Hannah Maria; Anhuef, Ole; Schmidt, Selina Marisa; Alfitian, Jonas; Batra, Anil; Taha, Lava; Mons, Ute; Hofmann, Felix Johannes; Haney, Ailís Ceara; Haney, Caelán Max; Schaible, Samuel; Tran, Thien-An; Beißwenger, Hanna; Stark, Tobias; Groneberg, David A.; Seeger, Werner; Srivastava, Aayushi; Gall, Henning; Holzapfel, Julia; Rigotti, Nancy A.; Baudson, Tanja Gabriele; Enk, Alexander H.; Fröhling, Stefan; Von Kalle, Christof; Bernardes-Souza, Breno; de Oliveira Santos Pereira, Rayanna Mara; Thomas, Roger
    Process evaluation of a medical student-delivered smoking prevention program for secondary schools : protocol for the education against tobacco cluster randomized trial
    In: Journal of Medical Internet Research (JMIR) Jg. 21 (2019) Nr. 4, S. e13508
  • Baudson, Tanja Gabriele; Jung, Nora; Freund, Philipp Alexander
    Measurement invariance in a grid-based measure of academic self-concept
    In: European Journal of Psychological Assessment (EJPA) Jg. 33 (2017) Nr. 6, S. 467 - 470
  • Baudson, Tanja Gabriele; Weber, Kira E.; Freund, Philipp A.
    More than only skin deep : Appearance self-concept predicts most of secondary school students' self-esteem
    In: Frontiers in Psychology Jg. 7 (2016) S. 01568
  • Brinker, Titus J.; Holzapfel, Julia; Baudson, Tanja Gabriele; Sies, Katharina; Jakob, Lena; Baumert, Hannah Maria; Heckl, Marlene; Cirac, Ana; Suhre, Janina L.; Mathes, Verena; Fries, Fabian N.; Spielmann, Hannah; Rigotti, Nancy; Seeger, Werner; Herth, Felix; Groneberg, David A.; Raupach, Tobias; Gall, Henning; Bauer, Claudia; Marek, Pat; Batra, Anil; Harrison, Chase H.; Taha, Lava; Owczarek, Andreas; Hofmann, Felix J.; Thomas, Roger; Mons, Ute; Kreuter, Michael
    Photoaging smartphone app promoting poster campaign to reduce smoking prevalence in secondary schools : The Smokerface Randomized Trial: Design and baseline characteristics
    In: BMJ Open Jg. 6 (2016) Nr. 11, S. e014288
  • Baudson, Tanja Gabriele; Fischbach, Antoine; Preckel, Franzis
    Teacher judgments as measures of children's cognitive ability : a multilevel analysis
    In: Learning and individual differences : a multidisciplinary journal in education Jg. 52 (2016) Nr. December, S. 148 - 156
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis
    Teachers’ Conceptions of Gifted and Average-Ability Students on Achievement-Relevant Dimensions
    In: Gifted Child Quarterly Jg. 60 (2016) Nr. 3, S. 212 - 225
  • Baudson, Tanja Gabriele; Ziemes, Johanna
    The importance of being gifted : Stages of gifted identity development, their correlates and predictors
    In: Gifted and Talented International Jg. 31 (2016) Nr. 1, S. 19 - 32
  • Baudson, Tanja Gabriele
    The mad genius stereotype: still alive and well
    In: Frontiers in Psychology Jg. 7 (2016) S. 368
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis
    mini-q : Intelligenzscreening in drei Minuten
    In: Diagnostica Jg. 62 (2016) Nr. 3, S. 182 - 197
  • Preckel, Franzis; Glock, Sabine; Baudson, Tanja Gabriele; Krolak-Schwerdt, Sabine
    Gifted and Maladjusted? : Implicit Attitudes and Automatic Associations Related to Gifted Children
    In: American educational research journal Jg. 52 (2015) Nr. 6, S. 1160 - 1184
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Standardisierte Tests und individuelle Förderung : unversöhnliche Gegensätze oder unnötige Grabenkämpfe?
    In: Karg-Hefte : Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung (2014) Nr. 6, S. 66 - 75
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis
    Development and validation of the German Test for (Highly) Intelligent Kids – T(H)INK
    In: European journal of psychological assessment : EJPA ; official organ of the European Association of Psychological Assessment (EAPA) Jg. 29 (2013) Nr. 3, S. 171 - 181
  • Fischbach, Antoine; Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis; Martin, Romain; Brunner, Martin
    Do teacher judgments of student intelligence predict life outcomes?
    In: Learning and individual differences : a multidisciplinary journal in education (2013) Nr. 27, S. 109 - 119
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Hochbegabung im Vorschulalter
    In: Kinderzeit : Zeitschrift für Erzieher in Kindergarten und Grundschule (2013) Nr. 1, S. 6 - 11
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Konstruktivistische Lernansätze im Bachelorstudium : ein Pilotversuch
    In: Zeitschrift für Beratung und Studium : ZBS ; Handlungsfelder, Praxisbeispiele und Lösungskonzepte Jg. 8 (2013) Nr. 3, S. 66 - 71
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis
    Teachers' implicit personality theories about the gifted : an experimental approach
    In: Social psychology quarterly : the official journal of the American Sociological Association Jg. 28 (2013) Nr. 1, S. 37 - 46
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Kreativität - Zufall oder harte Arbeit? : ein programmatischer Beitrag
    In: Karg-Hefte : Beiträge zur Begabtenförderung und Begabungsforschung (2011) Nr. 2, S. 9 - 17
  • Abstracts

  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis; Greiff, Samuel; Fischbach, Antoine; Vainikainen, Mari-Pauliina; Kupiainen, Sirkku
    Die Vorhersage von Lehrereinschätzungen und Lehrererwartungen in Finnland : ein mehrebenenanalytischer Ansatz
    In: 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie: Supplement to Psychological Test and Assessment Modeling, 21. bis 25. September 2014, Ruhr-Universität Bochum / Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie ; 49 : 2014.09.21-25, Bochum, / Güntürkün, Onur (Hrsg.) (2014)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Wollschläger, Rachel; Preckel, Franzis
    Underachievement : eine Frage des Begabungsniveaus?
    In: 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie: : Supplement to Psychological Test and Assessment Modeling, 21. bis 25. September 2014, Ruhr-Universität Bochum / Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie ; 49 : 2014.09.21-25, Bochum / Güntürkün, Onur (Hrsg.) (2014)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Wollschläger, Rachel; Preckel, Franzis
    Was unterscheidet überdurchschnittlich begabte von durchschnittlich begabten Underachievern?
    In: GEBF‐Abstractband "Die Perspektiven verbinden": 2. Tagung der GEBF / 2. Tagung der GEBF (Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung) , 3.-5.03.2014, Frankfurt am Main (2014)
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Preckel, Franzis; Baudson, Tanja Gabriele; Brunner, Martin; Fischbach, Antoine; Martin, Romain
    Chronotyp und Schule : Zusammenhänge zu Leistung und affektiv-motivationalen Variablen
    In: GEBF‐Abstractband "Die Perspektiven verbinden": 2. Tagung der GEBF in Frankfurt am Main 03.‐05. März 2014 / 2. Tagung der GEBF (Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung) , 3.-5.03.2014, Frankfurt am Main 2014
  • Baudson, Tanja Gabriele; Wollschläger, Rachel; Vock, Miriam; Preckel, Franzis
    Intellektuelle Hochbegabung
    In: Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention / Lohaus, Arnold; Glüer, Michael (Hrsg.) 2014, S. 99 - 115
  • Baudson, Tanja Gabriele
    proskenion-Studie : Entwicklung künstlerischer Begabungen
    In: Dem Nachwuchs eine Bühne geben …: Nachwuchs- und Begabtenförderung in den darstellenden Künsten / Göhmann, Lars (Hrsg.) 2014, S. 48 - 56
  • Wollschläger, Rachel; Baudson, Tanja Gabriele; Schmitt, Jacqueline; Fendahl, Stephanie; Preckel, Franzis
    Einfluss der mittleren Leistungsstärke einer Klasse auf Fähigkeitsbeurteilungen durch Lehrkräfte und deren Konsequenzen
    In: 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS, 23 . - 25. September), Hildesheim 2013
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis
    Intelligence and creativity : their relation with special attention to reasoning ability and divergent thinking ; implications for giftedness research and education
    In: Creatively gifted students are not like other gifted students: research, theory, and practice / Kim, Kyung Hee; Kaufman, James C.; Baer, John; Sriraman, Bharath (Hrsg.) 2013, S. 181 - 212
  • Preckel, Franzis; Baudson, Tanja Gabriele
    Teachers’ implicit theories about gifted children and youth
    In: 2012 Annual meeting of the American Education and Research Association (AERA, April 13 - 17), Vancouver, Canada 2012
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Synästhesie, Metapher und Kreativität
    In: Kognitive Leistungen: Intelligenz und mentale Fähigkeiten im Spiegel der Neurowissenschaften / Dresler, Martin (Hrsg.) 2011, S. 125 - 148
  • Baudson, Tanja Gabriele
    "Ich hab’ gleich Krea" : kreative Schule 1 ; so könnte Kreativität als Fach in die Schulen kommen
    In: Jetzt neu: wie wir eine kreative(re) Gesellschaft werden / Ramge, Thomas (Hrsg.) 2010, S. 190 - 199
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Auch Spießer denken das Neue : wie verrückt muss man als ernstzunehmender Kreativer sein?
    In: Jetzt neu: wie wir eine kreative(re) Gesellschaft werden / Ramge, Thomas (Hrsg.) 2010, S. 18 - 23
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Freud und Leid der Kreativität : nicht nur die Psychoanalyse kennt viele Gründe, warum Menschen schöpferisch denken
    In: Jetzt neu: wie wir eine kreative(re) Gesellschaft werden / Ramge, Thomas (Hrsg.) 2010, S. 106 - 109
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Furor poeticus oder chemische Imbalance? : Wie sich rauschhafte Zustände auf Kreativität auswirken
    In: Geistesblitz und Neuronendonner: Intuition, Kreativität und Phantasie ; [12. Symposium vom 9. bis 11. Oktober 2009 in Nürnberg] / Rosenzweig, Rainer (Hrsg.) 2010, S. 61 - 89
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Hochbegabung und Asperger-Autismus
    In: Begabung wagen: ein Handbuch für den Umgang mit Hochbegabung in Kindertagesstätten / Koop, Christine; Schenker, Ina; Müller, Götz; Welzien, Simone; Karg-Stiftung (Hrsg.) 2010, S. 237 - 243
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Nomination von Schülerinnen und Schülern für Begabtenfördermaßnahmen
    In: Diagnostik von Hochbegabung / Preckel, Franzis; Schneider, Wolfgang; Holling, Heinz (Hrsg.) 2010, S. 89 - 118
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Was läuft hier falsch? : Ein Lob auf den Fehler ; denn er hilft uns mehr als der Vergleich
    In: Jetzt neu: wie wir eine kreative(re) Gesellschaft werden / Ramge, Thomas (Hrsg.) 2010, S. 154 - 161
  • Horváth, Annette; Baudson, Tanja Gabriele; Seel, Catrin
    Wie kreativ ist Deutschland? : Eine Online-Befragung mit 271 Teilnehmern lässt ein paar Rückschlüsse zu
    In: Jetzt neu: wie wir eine kreative(re) Gesellschaft werden / Ramge, Thomas (Hrsg.) 2010, S. 24 - 30
  • Baudson, Tanja Gabriele; Seemüller, Anna; Dresler, Martin
    Chronobiology and chronopsychology : an introduction
    In: Chronobiology and Chronopsychology / Baudson, Tanja Gabriele; Seemüller, Anna; Dresler, Martin (Hrsg.) 2009, S. 7 - 12
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Der rheinland-pfälzische Entdeckertag : ein Förderprojekt für hochbegabte Grundschulkinder
    In: Talentförderung Mathematik: ein Tagungsband anlässlich des 25-jährigen Jubiläums der Schülerförderung / Schiemann, Stephanie (Hrsg.) 2009, S. 379 - 395
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Hochbegabte Mädchen, hochbegabte Frauen
    In: Erfolg: Nur wer seinen eigenen Weg geht, kann nicht überholt werden!; Unternehmerinnen + Führungskräfte zu: Karriere, Chancengleichheit, Mentoring, Co-Leadership, Nachhaltigkeit, Nachfolge, Trends, Visionen / Lehr, Anne (Hrsg.) 2009, S. 206 - 211
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Hochbegabung und Kunst : Paralleluniversen oder zwei Seiten einer Medaille?
    In: Documensa Art of Mind: documensa 1, 2007, Würzburg / Seemüller, Anna; Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin (Hrsg.) 2009, S. 6 - 8
  • Lahmer, Melanie; Baudson, Tanja Gabriele
    Number forms : synästhetische Zeitwahrnehmung
    In: Zeit in Wissenschaft, Philosophie und Kultur: eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes / Seemüller, Anna; Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin (Hrsg.) 2009, S. 206 - 215
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Survival in Academia
    In: 23rd EFPSA (European Federation of Psychology Students' Associations) Congress (April 26–May 3, 2009), Burg Altleiningen, Germany 2009
  • Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin
    Kreativität und Intelligenz
    In: Kreativität: Beiträge aus den Natur- und Geisteswissenschaften ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes / Dresler, Martin; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.) 2008, S. 52 - 63
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Kreativität und Psychopathologie : "we of the craft are all crazy"
    In: Kreativität: Beiträge aus den Natur- und Geisteswissenschaften ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes / Dresler, Martin; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.) 2008, S. 165 - 180
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Rausch und Kreativität : von Flaschengeistern und künstlerischen Paradiesen
    In: Kreativität: Beiträge aus den Natur- und Geisteswissenschaften ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes / Dresler, Martin; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.) 2008, S. 82 - 87
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Die Rationalisierung des Irrationalen : Autismus und Gefühle
    In: Jenseits des Verstandes: Beiträge aus Philosophie, Psychologie, Wirtschaft und Praxis ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes ; Mind-Akademie ; 5 (Marburg) : 2006.10.05-08 / Dresler, Martin; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.) 2007, S. 53 - 62
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Haager, Julia Sophie; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.)
    Kreativität in der Schule - finden, fördern, leben
    Wiesbaden (2019) 1 Online-Ressource (XIV, 321 S. 8 Abb., 4 Abb. in Farbe) (Psychologie in Bildung und Erziehung: Vom Wissen zum Handeln)
  • Preckel, Franzis; Baudson, Tanja Gabriele
    Hochbegabung : erkennen, verstehen, fördern
    München (2013) 125 S.
    (Beck'sche Reihe ; 2786)
  • Kieselhorst, René; Baudson, Tanja Gabriele; Seemüller, Anna (Hrsg.)
    Zukunft und Forschung
    Göttingen (2012) 118 S.
  • Seemüller, Anna; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.)
    Transformationen : interdisziplinäre Betrachtungen
    Göttingen (2011) 181 S.
  • Seemüller, Anna; Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin (Hrsg.)
    Freiheit : interdisziplinäre Betrachtungen ; eine Publikation des MinD-Hochschulnetzwerkes
    Stuttgart (2010) 160 S.
  • Baudson, Tanja Gabriele; Seemüller, Anna; Dresler, Martin (Hrsg.)
    Grenzen unseres Geistes : eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes
    Stuttgart (2010) 143 S.
  • Holling, Heinz; Preckel, Franzis; Vock, Miriam; Roßbach, Hans Günther; Baudson, Tanja Gabriele; Kuger, Susanne (Hrsg.)
    Begabte Kinder finden und fördern : ein Ratgeber für Eltern, Erzieherinnen und Erzieher, Lehrerinnen und Lehrer
    Bonn [u.a.] (2009) 123 S. (Bildung : Ideen zünden!)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Seemüller, Anna; Dresler, Martin (Hrsg.)
    Chronobiology and Chronopsychology
    Lengerich [u.a.] (2009) 152 S.
  • Seemüller, Anna; Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin (Hrsg.)
    Documensa Art of Mind : documensa 1, 2007, Würzburg
    Planegg (2009) 107 S.
  • Seemüller, Anna; Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin (Hrsg.)
    Zeit in Wissenschaft, Philosophie und Kultur : eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes
    Stuttgart (2009) 250 S.
  • Dresler, Martin; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.)
    Kreativität : Beiträge aus den Natur- und Geisteswissenschaften ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes
    Stuttgart (2008) 232 S.
  • Baudson, Tanja Gabriele; Dresler, Martin (Hrsg.)
    Kreativität und Innovation : Beiträge aus Wirtschaft, Technik und Praxis ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes
    Stuttgart (2008) 228 S.
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Gedächtnis schulen : 5. + 6. Klasse
    München (2007) 64 S. (Lernfuchs)
  • Dresler, Martin; Baudson, Tanja Gabriele (Hrsg.)
    Jenseits des Verstandes : Beiträge aus Philosophie, Psychologie, Wirtschaft und Praxis ; eine Publikation des MinD-Hochschul-Netzwerkes ; Mind-Akademie ; 5 (Marburg) : 2006.10.05-08
    Stuttgart (2007) 224 S.
  • Baudson, Tanja Gabriele
    Differentielle Wirkfaktoren des "Training with Animated Pedagogical Agents" (TAPA)
    Bonn (2005) ohne Seitenangabe
  • Baudson, Tanja Gabriele
    "Le vieux Paris n'est plus" : Darstellung der Großstadterfahrung in Baudelaires "Tableaux parisiens"
    Bonn (2002)
  • Dissertation

  • Baudson, Tanja Gabriele
    The (mis-)measure of children's cogitive abilities
    Trier (2011) ohne Seitenangabe
  • Poster / Posterbeiträge

  • Baudson, Tanja Gabriele; Kaufmann, M.; Preckel, F.; Räihälä, C.;
    Speedy assessment of speeded reasoning with the intelligence screening "mini-q"
    13th European Conference on Psychological Assessment (July 22–25, 2015), Zurich, Switzerland,
    (2015)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Ziemes, Johanna;
    The gifted identity: Integrating ambivalent stereotypes into one's self
    8th SELF Biennial International Conference (August 21–24, 2015), Kiel, Germany,
    Kiel (2015)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Teachers' expectations of primary school children's cognitive ability : predictors and consequences
    2012 Annual meeting of the American Education and Research Association (AERA, April 13 - 17), Vancouver, Canada,
    (2012)
  • Stemper, C.; Baudson, Tanja Gabriele; Kennerknecht, I.;
    Very high frequency of hereditary prosopagnosia among individuals with high intellectual abilities
    European Human Genetics Conference 2012 (June 23 - 26), Nuremberg, Germany,
    (2012)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Stiensmeier-Pelster, Joachim; Fujihara, Takehiro;
    Teacher aggression : a cross-cultural study
    2007 JSPS Summer Program Kick-off Meeting (June 12–18, 2007), Graduate University for Advanced Studies (SOKENDAI), Hayama, Japan,
    (2007)
  • Vorträge

  • Ziemes, Johanna; Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Stages of Gifted Identity Formation
    20th Conference of the JUnior REsearchers (JURE 2016) of EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction), 4-8. Juli 2016, Helsinki, Finnland,
    Helsinki (2016)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Ziemes, Johanna; Preckel, F.;
    "Ich habe mich mit meiner Begabung arrangiert": Wie integrieren Hochbegabte ihren ambivalenten Minderheitenstatus in ihre Identität?
    5. Münsterscher Bildungskongress (9.–12. September 2015), Münster,
    Münster (2015)
  • Brunner, M.; Fischbach, A.; Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis; Martin, R.;
    40 Jahre später: Kann die Einschätzung von Grundschullehrkräften zur Intelligenz ihrer Schülerinnen und Schüler deren Bildungsrenditen als Erwachsene vorhersagen?
    3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (11.–13. März 2015), Bochum,
    Bochum (2015)
  • Preckel, Franzis; Baudson, Tanja Gabriele; Krolak-Schwerdt, Sabine; Glock, Sabine;
    Hochbegabt und verhaltensauffällig? Automatische Assoziationen und implizite Einstellungen von Lehramtsstudierenden gegenüber hochbegabten Kindern
    3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (11.–13. März 2015), Bochum,
    Bochum (2015)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, F.;
    LOTUS – eine Intervention zur Unterstützung der sozio-emotionalen Entwicklung hochbegabter Jugendlicher
    5. Münsterscher Bildungskongress (9.–12. September 2015), Münster,
    Münster (2015)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Wollschläger, R.; Schmitt, I.; Scherrer, V.; Greiff, S.; Wüstenberg, S.; Preckel, F.;
    Primary school students' social and emotional school experiences across grade levels : Adaptation and validation of the "Social and Emotional School Experiences Survey—Short Form" (SESES-S)
    13th European Conference on Psychological Assessment (July 22–25, 2015), Zurich, Switzerland,
    Zürich (2015)
  • Preckel, Franzis; Baudson, Tanja Gabriele; Wollschläger, Rachel; Krolak-Schwerdt, Sabine; Glock, Sabine;
    Gifted and maladjusted? : Implicit attitudes and automatic associations related to gifted children
    The power of education research for innovation in practice and policy, 2014 Annual Meeting of the American Education and Research Association (AERA, April 3 - 7), Philiadelphia, PN, USA,
    (2014)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Lipnevich, Anastasiya A.; Preckel, Franzis;
    Harmony in the United States, Disharmony in Germany? : Teachers’ implicit personality theories of highly able students
    The power of education research for innovation in practice and policy, 2014 Annual Meeting of the American Education and Research Association (AERA, April 3 - 7), Philiadelphia, PN, USA,
    (2014)
  • Fischbach, Antoine; Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis; Martin, Romain; Brunner, Martin;
    Les jugements des enseignants sur l’intelligence des élèves sont prédictifs de la qualité de vie à long terme
    Les XXIè Journées Internationales de Psychologie Différentielle, 18-20 juin 2014, Paris,
    (2014)
  • Wollschläger, Rachel; Baudson, Tanja Gabriele; Schmitt, Jacqueline; Fendahl, Stephanie; Preckel, Franzis;
    Referenzgruppeneffekte der mittleren Intelligenz einer Klasse auf Fähigkeitsbeurteilungen durch Lehrkräfte
    2. Jahreskonferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) "Die Perspektiven verbinden", 3. bis 5. März 2014, Frankfurt am Main,
    (2014)
  • Baudson, Tanja Gabriele;
    “For the most part, teachers are very friendly and fair—but not all of them!” : Negative teacher behavior in the classroom
    The power of education research for innovation in practice and policy, 2014 Annual Meeting of the American Education and Research Association (AERA, April 3 - 7), Philiadelphia, PN, USA,
    (2014)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    "I have an instrument to measure teachers' aggression, and I'm not afraid to use it!"
    14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS, 23 . - 25. September), Hildesheim,
    (2013)
  • Preckel, Franzis; Baudson, Tanja Gabriele; Lipnevich, Anastasiya A.;
    German and American teachers' conceptions of gifted students : a cross-cultural comparison
    15th Biennial conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI, August 27 - 31), Munich, Germany,
    (2013)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis; Lipnevich, Anastasiya A.;
    How German and American teachers conceive of gifted students : a latent profile analysis
    15th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI; August 27–31, 2013), Munich, Germany,
    (2013)
  • Fischbach, Antoine; Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis; Brunner, Martin; Martin, Romain;
    Lehrerurteile sagen Lebensläufe voraus
    14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS, 23 . - 25. September), Hildesheim,
    (2013)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Ulke, Leonie; Preckel, Franzis;
    Negative teacher behaviors in the classroom : linking students' and teachers' perspectives
    XVIII. Workshop Aggression (November 07 - 09), Bielefeld,
    (2013)
  • Baudson, Tanja Gabriele;
    Recherche et éducation des surdoués en Allemagne
    Conférence européenne de l'Association nationale pour les enfants intellectuellement précoces (ANPEIP; Novembre 16, 2013), Thionville, France,
    (2013)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Fischbach, Antoine; Wollschläger, Rachel; Preckel, Franzis;
    Über- und Unterschätzungen der Schülerfähigkeit durch Lehrkräfte : Prädiktoren und Konsequenzen
    14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS, 23 . - 25. September), Hildesheim,
    (2013)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Aggressive, abusive, and unfair teacher behaviors as seen by their students : further evidence for the validity of the TAS – Teacher Aggression Scales
    XVII. Workshop Aggression (July 15 - 17), Walferdange, Luxembourg,
    (2012)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Die Persönlichkeit hoch- und durchschnittlich begabter Schülerinnen und Schüler aus der Sicht von (angehenden) Lehrkräften
    48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs, 23. – 27. September), Bielefeld,
    (2012)
  • Nordstrand, Vibeke; Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Identitätsentwicklung bei hochbegabten Jugendlichen
    48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs, 23. – 27. September), Bielefeld,
    (2012)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Schneider, Michael; Preckel, Franzis;
    Teachers’ conceptions of gifted and average-ability students : a latent class approach
    8th International Conference on Conceptual Change (EARLI SIG Conceptual Change, September 1 - 4), Trier, Germany,
    (2012)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Strobel, Anja; Preckel, Franzis;
    Validierung einer neuen Need for Cognition (NFC)-Skala für Grundschülerinnen und Grundschüler : Struktur, Messinvarianz und Zusammenhänge mit Intelligenz- und Leistungsmaßen
    48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs, 23. – 27. September), Bielefeld,
    (2012)
  • Baudson, Tanja Gabriele;
    mini-q : Intelligenzmessung in weniger als zehn Minuten
    48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs, 23. – 27. September), Bielefeld,
    (2012)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Validierung einer modifizierten Kurzfassung des Fragebogens zur Erfassung emotionaler und sozialer Schulerfahrungen für die Klassen 1 bis 3
    11. Arbeitstagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik (DPPD, 26.–28. September 2011), Saarbrücken,
    (2011)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    Determinanten von Lehrererwartungen im Grundschulalter
    47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (26.–30. September 2010), Bremen,
    (2010)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    THINK : Development of an Intelligence Test for Primary School Children
    5th International Conference on Intelligence and Creativity (ICIC; May 24–28, 2010). Moscow Academy of Sciences, Moscow, Russia,
    (2010)
  • Baudson, Tanja Gabriele;
    Diagnostische Kompetenzen von Grundschullehrkräften bei der Identifikation Hochbegabter
    Doktorandenworkshop 2009 der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik (31.3. - 3.4.2009), Landau,
    (2009)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Stiensmeier-Pelster, Joachim; Fujihara, Takehiro;
    Aggressive teacher behavior in Germany and Japan : a cross-cultural study
    XXIX. International Congress of Psychology (ICP, 20. 25.07.2008), Berlin,
    (2008)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Preckel, Franzis;
    The unholy alliance of "Genius and Madness"
    4th International Conference on Intelligence and Creativity (ICIC; October 9–11, 2008), Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Germany,
    (2008)
  • Baudson, Tanja Gabriele;
    How aggressive are German teachers? : Results from a survey of 1,060 eight graders
    XII. Workshop Aggression (Nov 9–10, 2007), Universität Hildesheim,
    (2007)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Stiensmeier-Pelster, Joachim;
    Digit ratio (2D:4D), sex differences, and various forms of aggression
    XI. Workshop Aggression (November 2 – 4, 2006), Marburg, Germany,
    (2006)
  • Baudson, Tanja Gabriele; Tebarth, H.; Mohamad, Y.; Rietz, C.;
    Effekte eines computerbasierten Metagedächtnistrainings für Kinder mit Lernbehinderungen
    45. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (17. – 21.9.2006), Nürnberg,
    (2006)