Mucha P., el Moctar O., Böttner C.-U. PreSquat – Workshop on Numerical Prediction of Ship Squat in Restricted Waters, Technical Note

Ship Technology Research – Schiffstechnik Vol. 61 No. 3, 2014

Mucha P., el Moctar O. Numerical Prediction of Resistance and Squat for a Containership in Shallow Water

Proc. of the 17th Numerical Towing Tank Symposium, Marstrand, Sweden, 2014

Mucha P. Ship Motions in Restricted Waters: Prediction of Squat and Ship Maneuvering on German Waterways, Technical Presentation

Fremantle Maritime Simulation Centre, Perth, Australia, 2014

El Moctar O., Lantermann U., Mucha P., Höpken J., Schellin T.E. RANS-based Simulated Ship Maneuvering Accounting for Hull-Propulsor-Engine Interaction

Proc. of the 30th ONR Symposium of Naval Hydrodynamics, Hobart, Australia, 2014

Mucha P., el Moctar O. Maneuvering Prediction for a Large Tanker Through Virtual Captive Model Tests

Proc. of the 2nd SIMMAN Workshop, Kopenhagen, Denmark, 2014

Hungershöfer C. AIS-Auswertesoftware zur Erstellung von Verkehrsstatistiken

35. Duisburger Kolloquium Schiffstechnik/Meerestechnik – Das Schiff und die Wasserwege, Duisburg, Germany 2014

Cura Hochbaum A., Beutel J., Koopmann L., el Moctar O., Höpken J., Lantermann U., Lassen J. PREMAN – Maßstabseffekte und Umwelteinflüsse bei der Vorhersage des Manövrier-verhaltens seegehender Schiffe

Statustagung “Maritime Technologien”, Rostock, Germany, 2014

Lantermann U., el Moctar O. Direkte numerische Simulation von Schiffsmanövern mit Feldmethoden

STG-Fachausschuss „Manövrieren“, 2014

Höpken J., Lantermann U., el Moctar O. Development of a Body Force Propulsor, based on Precalculated Data

9th OpenFOAM Workshop, Zagreb, Croatia, 2014

Peters A., Sagar H., Lantermann U., el Moctar O. A New Approach for a Cavitation Erosion Model on Hydrofoils

International Conference on Computational Fluid Dynamics 8 (ICCFD8), Chegdu, China, 2014

Prediction of Hydrodynamic Cavitation Erosion

Kolloquium Kavitation und Kavitationserosion, Bochum, Germany 2014

Harlacher D. Hydraulische und fahrdynamische Bewertung der Ein-/Ausfahrtsituation am Schutzhafen Loreley (Mittelrhein)

35. Duisburger Kolloquium Schiffstechnik/Meerestechnik – Das Schiff und die Wasserwege, Duisburg, Germany 2014

Harlacher D., Dettmann T., Zentgraf R. Investigation of the Capsize of the Inland Navigation Vessel Waldhof

2nd International Conference on the Status and Future of the World’s Large Rivers, Manaus, Amazon, Brazil, 2014

Investigation of the Capsize of the Tank Motor Ship Waldhof by means of an Inland Ship Handling Simulator

Präsentation an der Universidade Federal do Paraná, Curitiba, Paraná, Brasilien, 2014

Hitzbleck K. Voraussetzungen und Einflussfaktoren für die Nutzung von Binnenwasserstraßen als Transportweg für LNG

ISMT-Kolloquium, Duisburg, Germany 2014

Mogellijkheden en technieken van alternatieve vervoersconcepten

Gemeente Smallingerland, Drachten, Niederlande, 2014

Schiffbautechnologie der Zukunft – Wie Schiffe „grüner“ werden

Wissensnacht Ruhr, Duisburg, Germany 2014

The Potential of Hybrid Propulsion for Inland Navigation

Electric and Hybrid Marine World Conference, Amsterdam, Netherlands, 2014

Papanikolaou A., Zaraphonitis G., Gregersen E., Shigunov V., el Moctar O., Guedes Soares C., Reddy D., Sprenger F. Energy Efficient Safe Ship Operation

Proceedings of the Royal Institution of Naval Architects, 2014

Ley J., el Moctar O. An Enhanced 1-Way Coupling Method to Predict Elastic Global Hull Girder Loads

Proc. 33rd  ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2014,  San Francisco, USA. - Paper Nr. OMAE2014-24199, 2014

Piehl H., el Moctar O. Bilge Keel Forces and Vortex Shedding – A Numerical Analysis with OpenFOAM

Proc. 33rd  ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2014,  San Francisco, USA. - Paper Nr. OMAE2014-24079, 2014

Neugebauer J., el Moctar, O., Potthoff R. Experimental and Numerical Investigation of Single Impacts in a 2D Tank

Proc. 24th International Offshore and Polar Engineering Conference, paper Nr. 2014TPC1140, 2014

Ley J., Sigmund S., el Moctar O. Numerical Prediction of the Added Resistance of Ships in Waves

Proc. 33rd  ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2014,  San Francisco, USA. - Paper Nr. OMAE2014-24216, 2014

Söding, H., Shigunov, V., Schellin, T.E., and el Moctar, O. A Rankine Panel Method for Added Resistance of Ships in Waves

ASME J. Offshore Mechanics & Arctic Engineering, 2014, DOI: 10.1115/1.4026847, 2014