Thilo Schramm - Publikationen
-
Technical Aspects of Automated Item Generation for Blended Learning Environments in Biology : An Analysis of Two Case Studies from the Fields of Botany and GeneticsIn: i-com: Journal of Interactive Media Jg. 19 (2020) Nr. 1, S. 3 - 15
ISSN: 2196-6826; 1618-162XOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext -
Evolutionäre Stammbäume lesen und verstehen : Modellierung von biologiespezifischen Diagrammleseprozessen
Tag der Bildungsforschung des Interdisziplinären Zentrums für Bildungsforschung 2019, 15.2.2019, Essen,(2019)
-
Technische Aspekte der automatischen: Aufgabengenerierung für Blended Learning Angebote in der Biologie : Eine Analyse an zwei Fallbeispielen aus der Botanik und GenetikIn: DELFI 2019: Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien; Proceedings / DELFI 2019 ; 16.–19. September 2019; Berlin, Deutschland; / Pinkwart, Niels; Konert, Johannes; (Hrsg.) 2019, S. 91 - 102
ISBN: 978-3-88579-691-6Online Volltext: dx.doi.org/ -
Einflussfaktoren auf das Lesen von Evolutionären Stammbäumen bei Studierenden
22. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB), 09. – 12. September 2019, Wien,Wien (2019)
-
Reading Evolutionary Trees : Testing and Evaluation of the Synthetic Tree-Reading Model (STREAM)
13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2019), 26 to 30 August 2019, Bologna, Italy,Bologna (2019)
-
Reading the Tree of life : Factors influencing the ability to read evolutionary trees
13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2019), 26 to 30 August 2019, Bologna, Italy,Bologna (2019)
-
Teleological pitfalls in reading evolutionary trees and ways to avoid themIn: Evolution: Education and Outreach Jg. 12 (2019) S. 20
ISSN: 1936-6426; 1936-6434Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Understanding the tree of life : An overview of tree-reading skill frameworksIn: Evolution: Education and Outreach Jg. 12 (2019) Nr. 1, S. 11
ISSN: 1936-6434; 1936-6426Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Assessing, modelling and promoting Tree-Thinking-Skill
15th ESERA Summer School 2018, 25th June to 1st July 2018, Jyväskylä, Finland,(2018)
-
Erfassung und Modellierung von Tree-Reading-Fähigkeiten
20. Frühjahrsschule der Fachsektion der Didaktik der Biologie im VBiO (FDdB), 26.02.-01.03.2018, Köln,Köln (2018)
-
Erfassung, Modellierung und Förderung von Tree-Reading-Fähigkeiten.
IDeA Winter School "Bildungsforschung intermethodisch und interdisziplinär: Perspektiven für den wissenschaftlichen Nachwuchs", 29.11. bis 01.12.2017, Rodgau,Rodgau (2017)