M.Sc. Jan Macher

Postdoc Dr. Jan Macher

Fakultät für Biologie
Aquatische Ökosystemforschung
Universitätsstr. 5
D-45141 Essen

Raum S05 V05 F15
Tel: +49.201.183 6710

jan.macher@uni-due.de

 

 

 

 

I am interested in the effects of multiple stressors on biodiversity in freshwater ecosystems. In my PhD thesis, I focus on disentangling the impact of agricultural stressors on freshwater insects and specifically the mayfly genus Deleatidium in New Zealand. As it is important to understand how stressors impact on all levels of biodiversity (from ecosystems to genes), I use a combination of ecological and molecular tools to investigate community response, species diversity and species' ecologies.

Ich interessiere mich für den Einfluss multipler Stressoren auf die Biodiversität in Fließgewässern. In meiner Doktorarbeit untersuche ich die Auswirkungen landwirtschaftlicher Stressoren auf Insekten und speziell die Eintagsfliegengattung Deleatidium in Neuseeland. Da es wichtig ist, die Auswirkungen von Stressoren auf alle Level der Biodiversität (von Ökosystemen zu Genen) zu verstehen, untersuche ich Artengemeinschaften, Artenvielfalt und die Ökologie einzelner Arten mit einer Kombination ökologischer und molekularer Methoden.