Home DFG DFG Universiät Duisburg Essen
Die Homepage nwu-essen wird ab dem 01.01.2014 nicht mehr aktualisiert.
Informationen über die aktuelle Forschung erhalten Sie auf den Seiten der einzelnen Arbeitsgruppen.
You are here : nwu-essen / Dissertations & Publications / Dissertations finished / Dissertations finished before 2009
Deutsche Version
Dissertations (finished before 2009)
NameTitle
Ina Glemnitz:Vertikale Vernetzung im Chemieunterricht
Ein Vergleich von traditionellem Unterricht mit Unterricht nach Chemie im Kontext
Poster
(german)
Christian Henke :Experimental Tasks as chemical achievement test in higher education

Poster
(german)
Tim Hoeffler:Learning with Animations and Static Pictures

Poster
(german)
Paul Jatzwauk:Aufgabeneinsatz und Strukturen des Biologieunterrichts in der Sekundarstufe I

Poster
(german)
Alexander Kauertz:Sources for Difficulty of physics test items

Poster
(german)
Corinna Kieren:Homework in chemistry education at the end of secondary school

Poster
(german)
Silke Klos:Students’ Performance Test on Methods of Scientific Inquiry

Poster
(german)
Josef Kuensting:The impact of goal specificity and goal type on self-regulated discovery learning   Poster
(german)
Harry Kullmann:Instruction-focused Teacher Cooperation as a Context of Science Learning in German Secondary SchoolsPoster
(german)
Jasmin Neuroth:Supporting Chemistry Learning by Mapping as a Visualisation Strategy

Poster
(german)
Katharina Schabram:Lernaufgaben im Unterricht: Instruktionspsychologische Analysen am Beispiel der PhysikPoster
(german)
Frank Spruetten: Rahmenbedingungen naturwissenschaftlichen Lernens in der Sekundarstufe I
- eine empirische Studie auf schulsystemischer und einzelschulischer Ebene
Poster
(german)
Tina Thillmann: Evaluating the effectiveness of a learning-process oriented training of physics teachersPoster
(german)
Rainer Wackermann:Evaluation einer lernprozessorientierten Fortbildung von Physiklehrern Poster
(german)
Julia Wadouh:Cumulative Learning and vertical Linkage in Biology Education

Poster
(german)
Isabel Wahser:Structuring Training to Deal With Mistakes in Process-orientated Learning in Small Groups in Chemistry Education Poster
(german)
Dr. Maik Walpuski:Process-oriented experimental Chemistry learning in small groups

Poster
(german)
This page was last modified: 06.01.2014 © NWU Essen, if not stated differently