Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Anschrift
Lotharstr. 65 (LE)
47057 Duisburg
Raum
LE 616

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Pychologische Forschungsmethoden - Medienbasierte Wissenskonstruktion

  • Studienberatung, KOMMEDIA (Bachelor/Master)

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Krüger, Jule Marleen; Bodemer, Daniel
    Application and Investigation of Multimedia Design Principles in Augmented Reality Learning Environments
    In: Information Jg. 13 (2022) Nr. 2,
    ISSN: 2078-2489
  • Krüger, Jule Marleen; Palzer, Kevin; Bodemer, Daniel
    Learning with augmented reality : Impact of dimensionality and spatial abilities
    In: Computers and Education Open (CAEO) Jg. 3 (2022)
    ISSN: 2666-5573
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Buchner, Josef; Krüger, Jule Marleen; Bodemer, Daniel; Kerres, Michael
    Teachers’ use of augmented reality in the classroom : Reasons, practices, and need
    In: Proceedings of the 16th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2022 / 16th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2022, Hiroshima, Japan: International Society of the Learning Sciences (Online Event) / Chinn, Clark; Tan, Edna; Chan, Carol; Kali, Yael (Hrsg.) 2022, S. 1133 - 1136
  • Krüger, Jule Marleen; Bodemer, Daniel
    Work-in-Progress - Measuring Learners’ Subjective Experience in Augmented Reality : First Evaluation of the ARcis Questionnaire
    In: Proceedings of the 8th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) / 8th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN), 30.05.-04.06.2022, Vienna, Austria / Dengel, Andreas; Pedrosa, Daniela; Erenli, Kai; Peña-Rios, Anasol; Bourguet, Marie-Luce; Hutson, James; Economou, Daphne; Richter, Jonathon (Hrsg.) 2022
    ISBN: 978-1-7348-9952-8; 978-1-6654-8283-7
  • Krüger, Jule Marleen; Tasdelen, Osman; Küther, Tabea; Schnaubert, Lenka
    ATLAS – Ambient Teacher-Learner Awareness Solution : Ein ambient Design zur niederschwelligen Bereitstellung wissensbezogener Studierenden-Informationen in der digitalen Lehre
    In: DeLFI 2021: Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, Online / DeLFI 2021, 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, Online / Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.) 2021, S. 127 - 132
    ISBN: 978-3-88579-710-4 ISSN: 1617-5468
  • Krüger, Jule Marleen; Bodemer, Daniel
    Space, a Central Frontier : The Role of Spatial Abilities When Learning the Structure of 3D AR Objects
    In: Proceedings of 2021 7th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) / International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN), 17.05.-10.06.2021, online / Economou, Daphne; Peña-Rios, Anasol; Dengel, Andreas; Dodds, Heather; Mentzelopoulos, Markos; Klippel, Alexander; Erenli, Kai; Lee, Mark J. W.; Richter, Jonathon (Hrsg.) 2021, S. 258 - 265
    ISBN: 978-1-7348995-2-8
  • Krüger, Jule Marleen; Bodemer, Daniel
    Different Types of Interaction with Augmented Reality Learning Material
    In: Proceedings of 6th International Conference of the Immersive Learning Research Network / iLRN 2020; Virtual, Online, United States; 21 - 25 June 2020 2020, S. 78 - 85
    ISBN: 978-1-7348995-0-4; 978-1-7281-5226-4
  • Krüger, Jule Marleen; Vogel, Freydis; Schnaubert, Lenka
    Synchronous Online Lectures in Emergency Remote Teaching : The Role of Immersion, Social Scripts and Group Awareness
    In: 28th International Conference on Computers in Education: Conference Proceedings Volume II / ICCE 2020; Virtual, Online; 23-27 November 2020 / So, Hyo-Jeong; Rodrigo, Mercedes; Mason, Jon; Mitrovic, Antonija (Hrsg.) 2020, S. 29 - 37
    ISBN: 978-986-97214-6-2
  • Krüger, Jule Marleen; Buchholz, Alexander; Bodemer, Daniel
    Augmented reality in education : Three unique characteristics from a user’s perspective
    In: ICCE 2019 - 27th International Conference on Computers in Education / ICCE 2019; Kenting; Taiwan; 2 - 6 December 2019 Jg. 1 2019, S. 412 - 422
    ISBN: 9789869721431