Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Anschrift
Lotharstr. 65 (LE)
47057 Duisburg
47057 Duisburg
Raum
LE 635
Telefon
Telefax
E-Mail
Funktionen
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Pychologische Forschungsmethoden - Medienbasierte Wissenskonstruktion
Aktuelle Veranstaltungen
-
2022 SS
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2021 WS
-
2021 SS
-
2020 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Analysing the Relationship Between Mental Load or Mental Effort and Metacomprehension Under Different Conditions of Multimedia DesignIn: Frontiers in Education Jg. 6 (2022)
ISSN: 2504-284XOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Group awareness and regulation in computer-supported collaborative learningIn: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning Jg. 17 (2022) Nr. 1, S. 11 - 38
ISSN: 1556-1615; 1556-1607Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
The Cognitive-Affective-Social Theory of Learning in digital Environments (CASTLE)In: Educational Psychology Review Jg. 34 (2022) S. 1 - 38
ISSN: 1040-726X; 1573-336XOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Assumptions and confidence of others : the impact of socio-cognitive information on metacognitive self-regulationIn: Metacognition and Learning Jg. 16 (2021) Nr. 3, in press
ISSN: 1556-1623; 1556-1631Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Perceived Social Resources Affect Help-Seeking and Academic Outcomes in the Initial Phase of Undergraduate StudiesIn: Frontiers in Education Jg. 6 (2021)
ISSN: 2504-284XOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Providing different types of group awareness information to guide collaborative learningIn: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning Jg. 14 (2019) Nr. 1, S. 7 - 51
ISSN: 1556-1615; 1556-1607Online Volltext: dx.doi.org/ -
Corrigendum to “Prompting and visualising monitoring outcomes: Guiding self-regulatory processes with confidence judgments” [Learning and Instruction 59 251–262] (S0959475217301767) (10.1016/j.learninstruc.2017.03.004))In: Learning and Instruction Jg. 54 (2018) S. 47
ISSN: 1873-3263Online Volltext: dx.doi.org/ -
What interdependence can tell us about collaborative learning : a statistical and psychological perspectiveIn: Research and Practice in Technology Enhanced Learning (RPTEL) Jg. 13 (2018)
ISSN: 1793-7078; 1793-2068Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Prompting and visualising monitoring outcomes: Guiding self-regulatory processes with confidence judgmentsIn: Learning and Instruction Jg. 49 (2017) S. 251 - 262
ISSN: 0959-4752Online Volltext: dx.doi.org/ -
Exploring feedback and student characteristics relevant for personalizing feedback strategiesIn: Computers & education Jg. 71 (2014) S. 56 - 76
ISSN: 1873-782XOnline Volltext: dx.doi.org/ -
Typische Fehler bei der Addition und Subtraktion von Brüchen : ein Review zu empirischen FehleranalysenIn: Journal für Mathematik-Didaktik : JMD Jg. 33 (2012) Nr. 1, S. 29 - 57
ISSN: 1869-2699; 0173-5322Online Volltext: dx.doi.org/ -
Integrating collaboration scripts, group awareness, and self-regulation in computer-supported collaborative learningIn: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning (2022) in press
ISSN: 1556-1615; 1556-1607Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
ATLAS – Ambient Teacher-Learner Awareness Solution : Ein ambient Design zur niederschwelligen Bereitstellung wissensbezogener Studierenden-Informationen in der digitalen LehreIn: DeLFI 2021: Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, Online / DeLFI 2021, 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, Online / Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.) 2021, S. 127 - 132
ISBN: 978-3-88579-710-4 ISSN: 1617-5468Online Volltext (Open Access) -
A Psychological Perspective on Data Processing in Cognitive Group Awareness ToolsIn: The Interdisciplinarity of the Learning Sciences: 14th International Conference of the Learning Sciences / ICLS 2020; June 19 – 23, Nashville, USA Jg. 2 2020, S. 951 - 958
Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext -
Combining Scripts, Group Awareness Tools and Self-Regulated Learning : Theoretical Implications and Practical ImplementationsIn: The Interdisciplinarity of the Learning Sciences: 14th International Conference of the Learning Sciences / ICLS 2020; June 19 – 23, Nashville, USA Jg. 1 2020, S. 350 - 357
Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext -
Group Awareness-Tools beim technologieunterstützen LernenIn: Handbuch Bildungstechnologie: Konzeption und Einsatz digitaler Lernumgebungen / Niegemann, Helmut; Weinberger, Armin (Hrsg.) 2020, S. 321 - 331
ISBN: 978-3-662-54367-2; 978-3-662-54368-9Online Volltext: dx.doi.org/ -
Social-Distance Education : Struggling with Cognition, Emotion or Motivation during SRL?In: 28th International Conference on Computers in Education: Conference Proceedings Volume II / ICCE 2020; Virtual, Online; 23-27 November 2020 / So, Hyo-Jeong; Rodrigo, Mercedes; Mason, Jon; Mitrovic, Antonija (Hrsg.) 2020, S. 7 - 13
ISBN: 978-986-97214-6-2 -
Synchronous Online Lectures in Emergency Remote Teaching : The Role of Immersion, Social Scripts and Group AwarenessIn: 28th International Conference on Computers in Education: Conference Proceedings Volume II / ICCE 2020; Virtual, Online; 23-27 November 2020 / So, Hyo-Jeong; Rodrigo, Mercedes; Mason, Jon; Mitrovic, Antonija (Hrsg.) 2020, S. 29 - 37
ISBN: 978-986-97214-6-2 -
Cognitive group awareness tools : Versatile devices to guide learners towards discrepanciesIn: ICCE 2019 - 27th International Conference on Computers in Education / ICCE 2019; Kenting; Taiwan; 2 - 6 December 2019 Jg. 1 2019, S. 158 - 164
ISBN: 9789869721431 -
Group awareness information to support academic help-seekingIn: ICCE 2019 - 27th International Conference on Computers in Education, Proceedings / ICCE 2019; Kenting; Taiwan; 2 - 6 December 2019 Jg. 1 2019, S. 131 - 140
ISBN: 9789869721431 -
Group Awareness-Tools beim technologieunterstützen LernenIn: Lernen mit Bildungstechnologien: praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien / Niegemann, Helmut; Weinberger, Armin (Hrsg.) 2018, S. 1 - 11
ISBN: 978-3-662-54373-3Online Volltext: dx.doi.org/ -
Group awareness tools for computer-supported collaborative learningIn: International Handbook of the Learning Sciences / Fischer, Frank (Hrsg.) 2018, S. 351 - 358
ISBN: 9781317208365; 9781138670594Online Volltext: dx.doi.org/ -
Interdependence as a treatment effect : An example from group awareness researchIn: Proceedings of International Conference of the Learning Sciences, ICLS / 13th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2018: Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count; University College London (UCL) London; United Kingdom; 23 - 27 June 2018 Jg. 3 2018, Nr. June, S. 1457 - 1458
ISSN: 1814-9316Online Volltext (Open Access) -
How Socio-Cognitive Information Affects Individual Study DecisionsIn: Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2016 : Volume 1 / 12th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2016), 20-24 June 2016, Singapore / Looi, Chee-Kit; Polman, Joseph; Cress, Ulrike; Reimann, Peter (Hrsg.) 2016, S. 274 - 281
ISBN: 978-0-9903550-9-0 -
Subjective Validity Ratings to Support Shared Knowledge Construction in CSCL.In: Exploring the Material Conditions of Learning / The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015 / Lindwall, Oskar; Häkkinen, Päivi; Koschmann, Timothy; Tchounikine, Pierre; Ludvigsen, Sten (Hrsg.) 2015, S. 933 - 934
ISBN: 978-0-9903550-7-6 ISSN: 1573-4552 -
Using Fine-Grained Interaction Data to Improve Models of Problem Solving.In: Proceedings of the Workshop on Data Analysis and Interpretation for Learning Environments (DAILE’13) / 4th STELLAR Alpine Rendez-Vous (ARV) / Mödritscher, F.; Luengo, V.; Lai-Chong Law, E.; Hoppe, U. (Hrsg.) 2013
-
Interaktive Fehler-Finde- und Korrektur-Aufgaben. Eine Akzeptanz und Usability-Studie bei Sechst- und Siebtklässlern.In: Digitale Medien - Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre / Csanyi, Gottfried; Reichl, Franz; Steiner, Andreas (Hrsg.) 2012, S. 401 - 412
ISBN: 978-3-8309-2741-9; 3-8309-2741-X -
Using Local and Global Self-Evaluations to Predict Students' Problem Solving BehaviourIn: 21st Century Learning for 21st Century Skills: Proceedings / 7th European Conference of Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2012, Saarbrücken, Germany, September 18-21, 2012 / Ravenscroft, Andrew; Lindstaedt, Stefanie; Delgado Kloos, Carlos; Hernández-Leo, Davinia (Hrsg.) 2012, S. 334 - 347
ISBN: 978-3-642-33263-0; 978-3-642-33262-3Online Volltext: dx.doi.org/ -
Design und Evaluation von interaktiven webbasierten BruchrechenaufgabenIn: DeLFI 2011: die 9. E-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 5. - 8. September 2011, Technische Universität Dresden / DeLFI 2011, 9. E-Learning-Fachtagung Informatik, 5. - 8. September 2011, Dresden / Rohland, Holger; Kienle, Andrea; Friedrich, Steffen (Hrsg.) 2011, S. 31 - 42
ISBN: 978-3-88579-282-6 -
Student Behavior in Error-Correction-Tasks and Its Relation to Perception of CompetenceIn: Towards Ubiquitous Learning: 6th European Conference of Technology Enhanced Learning / EC-TEL 2011; Palermo, Italy; September 20-23, 2011 / Delgado Kloos, Carlos; Gillet, Denis; Crespo Garcìa, Raquel M.; Wild, Fridolin; Wolpers, Martin (Hrsg.) 2011, S. 370 - 383
ISBN: 978-3-642-23984-7; 978-3-642-23985-4Online Volltext: dx.doi.org/ -
Providing cognitive and metacognitive awareness information to support regulation in individual and collaborative learning settingsDuisburg, Essen (2019) 1 Band (verschiedene Seitenzählungen)
Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Unterstützung von Lernprozessen durch Prompting von metakognitiven Überwachungsprozessen und die Visualisierung deren Ergebnisse im Lernprozess
15. Fachtagung Pädagogische Psychologie,Kassel (2015)
-
Supporting regulatory processes by prompting and visualising monitoring judgments
ICCE 2014: 22nd International Conference on Computers in Education, 30.11.-04.12.2014, Nara, Japan,(2014)