Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Anschrift
Lotharstr. 65 (LE)
47057 Duisburg
Raum
LE 635

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Pychologische Forschungsmethoden - Medienbasierte Wissenskonstruktion

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Schnaubert, Lenka; Krukowski, Simon; Bodemer, Daniel
    Assumptions and confidence of others : the impact of socio-cognitive information on metacognitive self-regulation
    In: Metacognition and Learning Jg. 16 (2021) Nr. 3, in press
    ISSN: 1556-1623; 1556-1631
  • Schlusche, Christian; Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Perceived Social Resources Affect Help-Seeking and Academic Outcomes in the Initial Phase of Undergraduate Studies
    In: Frontiers in Education Jg. 6 (2021)
    ISSN: 2504-284X
  • Schneider, Sascha; Beege, Maik; Nebel, Steve; Schnaubert, Lenka; Rey, Günter Daniel
    The Cognitive-Affective-Social Theory of Learning in digital Environments (CASTLE)
    In: Educational Psychology Review (2021)
    ISSN: 1040-726X; 1573-336X
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Providing different types of group awareness information to guide collaborative learning
    In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning Jg. 14 (2019) Nr. 1, S. 7 - 51
    ISSN: 1556-1615; 1556-1607
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Corrigendum to “Prompting and visualising monitoring outcomes: Guiding self-regulatory processes with confidence judgments” [Learning and Instruction 59 251–262] (S0959475217301767) (10.1016/j.learninstruc.2017.03.004))
    In: Learning and Instruction Jg. 54 (2018) S. 47
    ISSN: 1873-3263
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    What interdependence can tell us about collaborative learning : a statistical and psychological perspective
    In: Research and Practice in Technology Enhanced Learning Jg. 13 (2018) Nr. 16,
    ISSN: 1793-7078
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Prompting and visualising monitoring outcomes: Guiding self-regulatory processes with confidence judgments
    In: Learning and Instruction Jg. 49 (2017) S. 251 - 262
    ISSN: 0959-4752
  • Narciss, Susanne; Sosnovsky, Sergey; Schnaubert, Lenka; Andrès, Eric; Eichelmann, Anja; Goguadze, George; Melis, Erica
    Exploring feedback and student characteristics relevant for personalizing feedback strategies
    In: Computers & education Jg. 71 (2014) S. 56 - 76
    ISSN: 1873-782X
  • Eichelmann, Anja; Narciss, Susanne; Schnaubert, Lenka; Melis, Erica
    Typische Fehler bei der Addition und Subtraktion von Brüchen : ein Review zu empirischen Fehleranalysen
    In: Journal für Mathematik-Didaktik : JMD Jg. 33 (2012) Nr. 1, S. 29 - 57
    ISSN: 1869-2699; 0173-5322
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Krüger, Jule Marleen; Tasdelen, Osman; Küther, Tabea; Schnaubert, Lenka
    ATLAS – Ambient Teacher-Learner Awareness Solution : Ein ambient Design zur niederschwelligen Bereitstellung wissensbezogener Studierenden-Informationen in der digitalen Lehre
    In: DELFI 2021: Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, Online / DELFI 2021, 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 13.-15. September 2021, Online / Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.) 2021, S. 127 - 132
    ISBN: 978-3-88579-710-4
  • Schnaubert, Lenka; Harbarth, Lydia; Bodemer, Daniel
    A Psychological Perspective on Data Processing in Cognitive Group Awareness Tools
    In: The Interdisciplinarity of the Learning Sciences: 14th International Conference of the Learning Sciences / ICLS 2020; June 19 – 23, Nashville, USA Jg. 2 2020, S. 951 - 958
  • Schnaubert, Lenka; Vogel, Freydis; Bodemer, Daniel; Fischer, Frank; Radkowitsch, Anika; Schmidmaier, Ralf; Fischer, Martin R.; Tsovaltzi, Dimitra; Puhl, Thomas; Azevedo, Roger
    Combining Scripts, Group Awareness Tools and Self-Regulated Learning : Theoretical Implications and Practical Implementations
    In: The Interdisciplinarity of the Learning Sciences: 14th International Conference of the Learning Sciences / ICLS 2020; June 19 – 23, Nashville, USA Jg. 1 2020, S. 350 - 357
  • Bodemer, Daniel; Schnaubert, Lenka
    Group Awareness-Tools beim technologieunterstützen Lernen
    In: Handbuch Bildungstechnologie: Konzeption und Einsatz digitaler Lernumgebungen / Niegemann, Helmut; Weinberger, Armin (Hrsg.) 2020, S. 321 - 331
    ISBN: 978-3-662-54367-2; 978-3-662-54368-9
  • Schnaubert, Lenka; Herold, Ben
    Social-Distance Education : Struggling with Cognition, Emotion or Motivation during SRL?
    In: 28th International Conference on Computers in Education: Conference Proceedings Volume II / ICCE 2020; Virtual, Online; 23-27 November 2020 / So, Hyo-Jeong; Rodrigo, Mercedes; Mason, Jon; Mitrovic, Antonija (Hrsg.) 2020, S. 7 - 13
    ISBN: 978-986-97214-6-2
  • Krüger, Jule Marleen; Vogel, Freydis; Schnaubert, Lenka
    Synchronous Online Lectures in Emergency Remote Teaching : The Role of Immersion, Social Scripts and Group Awareness
    In: 28th International Conference on Computers in Education: Conference Proceedings Volume II / ICCE 2020; Virtual, Online; 23-27 November 2020 / So, Hyo-Jeong; Rodrigo, Mercedes; Mason, Jon; Mitrovic, Antonija (Hrsg.) 2020, S. 29 - 37
    ISBN: 978-986-97214-6-2
  • Schnaubert, Lenka; Heimbuch, Sven; Erkens, Melanie; Bodemer, Daniel
    Cognitive group awareness tools : Versatile devices to guide learners towards discrepancies
    In: ICCE 2019 - 27th International Conference on Computers in Education / ICCE 2019; Kenting; Taiwan; 2 - 6 December 2019 Jg. 1 2019, S. 158 - 164
    ISBN: 9789869721431
  • Schlusche, Christian; Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Group awareness information to support academic help-seeking
    In: ICCE 2019 - 27th International Conference on Computers in Education, Proceedings / ICCE 2019; Kenting; Taiwan; 2 - 6 December 2019 Jg. 1 2019, S. 131 - 140
    ISBN: 9789869721431
  • Bodemer, Daniel; Schnaubert, Lenka
    Group Awareness-Tools beim technologieunterstützen Lernen
    In: Lernen mit Bildungstechnologien: praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien / Niegemann, Helmut; Weinberger, Armin (Hrsg.) 2018, S. 1 - 11
    ISBN: 978-3-662-54373-3
  • Bodemer, Daniel; Janssen, Jeroen; Schnaubert, Lenka
    Group awareness tools for computer-supported collaborative learning
    In: International Handbook of the Learning Sciences / Fischer, Frank (Hrsg.) 2018, S. 351 - 358
    ISBN: 9781317208365; 9781138670594
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Interdependence as a treatment effect : An example from group awareness research
    In: Proceedings of International Conference of the Learning Sciences, ICLS / 13th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2018: Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count; University College London (UCL) London; United Kingdom; 23 - 27 June 2018 Jg. 3 2018, Nr. June, S. 1457 - 1458
    ISSN: 1814-9316
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    How Socio-Cognitive Information Affects Individual Study Decisions
    In: Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2016 : Volume 1 / 12th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2016), 20-24 June 2016, Singapore / Looi, Chee-Kit; Polman, Joseph; Cress, Ulrike; Reimann, Peter (Hrsg.) 2016, S. 274 - 281
    ISBN: 978-0-9903550-9-0
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Subjective Validity Ratings to Support Shared Knowledge Construction in CSCL.
    In: Exploring the Material Conditions of Learning / The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference 2015 / Lindwall, Oskar; Häkkinen, Päivi; Koschmann, Timothy; Tchounikine, Pierre; Ludvigsen, Sten (Hrsg.) 2015, S. 933 - 934
    ISBN: 978-0-9903550-7-6 ISSN: 1573-4552
  • Andres, Eric; Sosnovsky, Sergey; Schnaubert, Lenka; Narciss, Susanne
    Using Fine-Grained Interaction Data to Improve Models of Problem Solving.
    In: Proceedings of the Workshop on Data Analysis and Interpretation for Learning Environments (DAILE’13) / 4th STELLAR Alpine Rendez-Vous (ARV) / Mödritscher, F.; Luengo, V.; Lai-Chong Law, E.; Hoppe, U. (Hrsg.) 2013
  • Eichelmann, Anja; Andrès, Eric; Schnaubert, Lenka; Narciss, Susanne; Sosnovsky, Sergey
    Interaktive Fehler-Finde- und Korrektur-Aufgaben. Eine Akzeptanz und Usability-Studie bei Sechst- und Siebtklässlern.
    In: Digitale Medien - Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre / Csanyi, Gottfried; Reichl, Franz; Steiner, Andreas (Hrsg.) 2012, S. 401 - 412
    ISBN: 978-3-8309-2741-9; 3-8309-2741-X
  • Schnaubert, Lenka; Andrès, Eric; Narciss, Susanne; Sosnovsky, Sergey; Eichelmann, Anja; Goguadze, George
    Using Local and Global Self-Evaluations to Predict Students' Problem Solving Behaviour
    In: 21st Century Learning for 21st Century Skills: Proceedings / 7th European Conference of Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2012, Saarbrücken, Germany, September 18-21, 2012 / Ravenscroft, Andrew; Lindstaedt, Stefanie; Delgado Kloos, Carlos; Hernández-Leo, Davinia (Hrsg.) 2012, S. 334 - 347
    ISBN: 978-3-642-33263-0; 978-3-642-33262-3
  • Eichelmann, Anja; Schnaubert, Lenka; Goguadze, George; Narciss, Susanne; Melis, Erica
    Design und Evaluation von interaktiven webbasierten Bruchrechenaufgaben
    In: DeLFI 2011: die 9. E-Learning-Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. ; 5. - 8. September 2011, Technische Universität Dresden / DeLFI 2011, 9. E-Learning-Fachtagung Informatik, 5. - 8. September 2011, Dresden / Rohland, Holger; Kienle, Andrea; Friedrich, Steffen (Hrsg.) 2011, S. 31 - 42
    ISBN: 978-3-88579-282-6
  • Schnaubert, Lenka; Andrès, Eric; Narciss, Susanne; Eichelmann, Anja; Goguadze, George; Melis, Erica
    Student Behavior in Error-Correction-Tasks and Its Relation to Perception of Competence
    In: Towards Ubiquitous Learning: 6th European Conference of Technology Enhanced Learning / EC-TEL 2011; Palermo, Italy; September 20-23, 2011 / Delgado Kloos, Carlos; Gillet, Denis; Crespo Garcìa, Raquel M.; Wild, Fridolin; Wolpers, Martin (Hrsg.) 2011, S. 370 - 383
    ISBN: 978-3-642-23984-7; 978-3-642-23985-4
  • Dissertation

  • Schnaubert, Lenka;
    Providing cognitive and metacognitive awareness information to support regulation in individual and collaborative learning settings
    Duisburg, Essen (2019) 1 Band (verschiedene Seitenzählungen)
  • Poster / Posterbeiträge

  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel
    Unterstützung von Lernprozessen durch Prompting von metakognitiven Überwachungsprozessen und die Visualisierung deren Ergebnisse im Lernprozess
    In: 15. Fachtagung Pädagogische Psychologie (2015)
  • Schnaubert, Lenka; Bodemer, Daniel;
    Supporting regulatory processes by prompting and visualising monitoring judgments
    ICCE 2014: 22nd International Conference on Computers in Education, 30.11.-04.12.2014, Nara, Japan,
    (2014)