Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

WiWi / ICB
Anschrift
Universitätsstr. 12
45141 Essen
Raum
R09 R02 H27

Funktionen

  • Gruppe der Hochschullehrerinnen und Hochschullehrer, Promotionsausschuss "Dr. rer. pol."
  • Universitätsprofessor/in, E-Business und E-Entrepreneurship
  • Gruppe der Hochschullehrerinnen und Hochschullehrer, Promotionsausschuss "Dr. rer. nat."

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia M.
    I can't get no sleep—The differential impact of entrepreneurial stressors on work-home interference and insomnia among experienced versus novice entrepreneurs
    In: Journal of Business Venturing Jg. 34 (2019) Nr. 4, S. 692 - 708
    ISSN: 0883-9026
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia M.; Peschl, Anika
    What satisfies younger versus older employees, and why? An aging perspective on equity theory to explain interactive effects of employee age, monetary rewards, and task contributions on job satisfaction
    In: Human Resource Management (2019)
    ISSN: 1099-050X; 0090-4848
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana Wenka
    Task Conflict, Narcissism and Entrepreneurial Capability in Teams Planning a Business : A Moderated Moderation Approach to Explaining Business Planning Performance
    In: Journal of Small Business Management (2018)
    ISSN: 1540-627X; 0047-2778
  • Lomberg, Carina; Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Different styles for different needs : The effect of cognitive styles on idea generation
    In: Creativity and Innovation Management Jg. 26 (2017) Nr. 1, S. 49 - 59
    ISSN: 1467-8691; 0963-1690
  • Kollmann, Tobias
    Digitalisierung – eine Grundfrage für Europa
    In: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen Jg. 2017 (2017) Nr. 1, S. 34 - 35
    ISSN: 0341-4019
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria
    Fear of failure as a mediator of the relationship between obstacles and nascent entrepreneurial activity : an experimental approach
    In: Journal of Business Venturing Jg. 32 (2017) Nr. 3, S. 280 - 301
    ISSN: 0883-9026; 1873-2003
  • Kuckertz, Andreas; Kollmann, Tobias; Krell, Patrick; Stöckmann, Christoph
    Understanding, differentiating, and measuring opportunity recognition and opportunity exploitation
    In: International Journal of Entrepreneurial Behaviour / Behavior and Research Jg. 23 (2017) Nr. 1, S. 78 - 97
    ISSN: 1355-2554
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Meves, Yvonne; Kensbock, Julia Maria
    When members of entrepreneurial teams differ : linking diversity in individual-level entrepreneurial orientation to team performance
    In: Small Business Economics Jg. 48 (2017) Nr. 4, S. 843 - 859
    ISSN: 1573-0913; 0921-898X
  • Kollmann, Tobias; Schmidt, Holger
    Die Notwendigkeit für ein „Digital Leadership“
    In: Audit Committee quarterly (2016) Nr. III, Digitalisierung, S. 22 - 23
    ISSN: 2509-2944
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika; Hensellek, Simon
    How management teams foster the transactive memory system entrepreneurial orientation link
    In: Academy of Management Proceedings (2016) Nr. 1, S. 1545 - 1550
    ISSN: 0065-0668; 2151-6561
  • Stoeckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana; Peschl, Anika
    Linking narcissism and business planning via self-efficacy and entrepreneurial orientation
    In: Academy of Management Proceedings (2015) Nr. 1, 75th Annual Meeting of the Academy of Management, AOM 2015, S. 1164 - 1169
    ISSN: 0065-0668
  • Kollmann, Tobias; Michaelis, Alexander
    Responsive Webdesign
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium: WiSt Jg. 44 (2015) Nr. 7, S. 406 - 409
    ISSN: 0340-1650
  • Kuckertz, Andreas; Kollmann, Tobias; Röhm, Patrick; Middelberg, Nils
    The interplay of track record and trustworthiness in venture capital fundraising
    In: Journal of Business Venturing Insights Jg. 4 (2015) S. 6 - 13
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina; Stöckmann, Christoph
    What matters most? : Investigating the role of perceived risk and trust in the acceptance of social networks for political communication
    In: Electronic government : EG Jg. 11 (2015) Nr. 4, S. 306 - 321
    ISSN: 1740-7508; 1740-7494
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Filling the entrepreneurial orientation-performance gap : The mediating effects of exploratory and exploitative innovations
    In: Entrepreneurship Theory and Practice Jg. 38 (2014) Nr. 5, S. 1001 - 1026
    ISSN: 0363-9428
  • Kollmann, Tobias; Christofor, Julia
    International entrepreneurship in the network economy : Internationalization propensity and the role of entrepreneurial orientation
    In: Journal of International Entrepreneurship Jg. 12 (2014) Nr. 1, S. 43 - 66
    ISSN: 1570-7385; 1573-7349
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Middelberg, Nils
    Trust and controllability in venture capital fundraising
    In: Journal of Business Research Jg. 67 (2014) Nr. 11, S. 2411 - 2418
    ISSN: 0148-2963
  • Kollmann, Tobias
    E-Business : Geschäftsmodelle und -prozesse in der Net Economy
    In: Controlling: Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung Jg. 25 (2013) Nr. 6, S. 286 - 292
    ISSN: 0935-0381; 0935-0381
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick; Peschl, Anika; Buchwald, Sarah
    Integrating dependency on the leader and empowerment into the transformational leadership-creative performance relationship
    In: Central European business review : CEBR Jg. 2 (2013) Nr. 1, S. 7 - 14
    ISSN: 1805-4854; 1805-4862
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina; Stöckmann, Christoph
    Understanding political participation on Facebook : the moderating role of intrinsic motivation
    In: Electronic Government Jg. 10 (2013) Nr. 3/4, S. 310 - 323
    ISSN: 1740-7508; 1740-7494
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina; Stöckmann, Christoph
    Acceptance of electronic democracy : an empirically validated approach
    In: Electronic Government Jg. 9 (2012) Nr. 4, S. 370 - 387
    ISSN: 1740-7508; 1740-7494
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Kayser, Ina
    Cannibalization or synergy? : Consumers' channel selection in online-offline multichannel systems
    In: Journal of Retailing and Consumer Services Jg. 19 (2012) Nr. 2, S. 186 - 194
    ISSN: 0969-6989
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick
    Die Entrepreneurshipforschung in Deutschland, Österreich und der Schweiz : Eine Resonanzanalyse
    In: Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship : ZfKE Jg. 60 (2012) Nr. 1, S. 53 - 76
    ISSN: 1865-5114; 1860-4633
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Skowronek, Stefanie
    E-Marketing : Herausforderungen an die Absatzpolitik in der Net Economy
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt Jg. 41 (2012) Nr. 4, S. 189 - 194
    ISSN: 0340-1650
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Antecedents of strategic ambidexterity : effects of entrepreneurial orientation on exploratory and exploitative innovations in adolescent organisations
    In: International Journal of Technology Management Jg. 52 (2010) Nr. 1-2, S. 153 - 174
    ISSN: 0267-5730; 1741-5276
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Evaluation Uncertainty of Venture Capitalists’ Investment Criteria
    In: Journal of Business Research Jg. 63 (2010) Nr. 7, S. 741 - 747
    ISSN: 0148-2963
  • Häsel, Matthias; Kollmann, Tobias; Breugst, Nicola
    IT-Kompetenz in Internet-Gründerteams : Eine Analyse von Präferenzen und Produktinnovativität
    In: Wirtschaftsinformatik Jg. 52 (2010) Nr. 4, S. 201 - 210
    ISSN: 1861-8936
  • Klumpp, Matthias; Zelewski, Stephan; Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Produktionsflexibilität und unternehmerische Orientierung
    In: Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb : ZWF Jg. 105 (2010) Nr. 11, S. 976 - 979
    ISSN: 0947-0085
  • Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias; Breugst, Nicola
    Competence of IT Professionals in E-Business Venture Teams : the Effect of Experience and Expertise on Preference Structure
    In: Journal of Management Information Systems Jg. 25 (2009) Nr. 4, S. 51 - 80
    ISSN: 0742-1222; 1557-928X
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph
    Continuous innovation in entrepreneurial growth companies: Exploring the ambidextrous strategy
    In: Journal of Enterprising Culture Jg. 17 (2009) Nr. 3, S. 297 - 322
    ISSN: 0218-4958
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Breugst, Nicola
    Organizational Readiness and the Adoption of Electronic Business : the Moderating Role of National Culture in 29 European Countries
    In: The database for advances in information systems: the publication of the ACM Special Interest Group on Management Information Systems (SIGMIS) Jg. 40 (2009) Nr. 4, S. 117 - 131
    ISSN: 0095-0033; 1532-0936
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Zur Dynamik von Such-, Erfahrungs- und Vertrauenseigenschaften in komplexen Transaktionsprozessen – eine empirische Studie am Beispiel des Venture-Capital-Investitionsprozesses
    In: Zeitschrift für Management Jg. 4 (2009) Nr. 1, S. 53 - 74
  • Kollmann, Tobias; Herr, Christian; Kuckertz, Andreas
    Nicht-lineare Wirkungszusammenhänge zwischen Gründungsorganisation und subjektivem Unternehmenserfolg – empirische Befunde
    In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft Jg. 78 (2008) Nr. 6, S. 651 - 670
  • Kollmann, Tobias; Christofor, Julia; Kuckertz, Andreas
    Explaining entrepreneurial orientation – conceptualization of a cross-cultural research framework.
    In: International Journal of Entrepreneurship and Small Business Jg. 4 (2007) Nr. 3, S. 325 - 340
  • Kollmann, Tobias
    Gründerklima 2.0: Sechs Thesen, warum es aufwärts geht,
    In: VentureCapital Magazin Jg. 6 (2007) S. 50 - 51
  • Kollmann, Tobias
    Web 3.0 in den Startlöchern : Ausgabe vom 22.01.2007
    In: Manager-Magazin.de (2007)
  • Kollmann, Tobias
    Der Fluch der kritischen Masse : Ausgabe vom 23.08.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias
    Die Ne(x)t Generation ist da! : Ausgabe vom 21.04.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias
    Die Ne(x)t Generation steht in den Startlöchern : Ausgabe vom 10.03.06
    In: VDI-Nachrichten (2006) S. 2
  • Kollmann, Tobias
    Gib UMTS eine Chance : Ausgabe vom 14.02.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias
    Gründerklima 2.0 : Ausgabe vom 08.12.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Investor Relations for Start-ups: An Analysis of Venture Capital Investors' Communicative Needs
    In: International Journal of Technology Management Jg. 34 (2006) Nr. 1/2, S. 47 - 62
  • Kollmann, Tobias
    The Ne(x)t Generation: e-Business in China
    In: BusinessForum China (2006) Nr. 3, S. 14 - 15
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Venture archetypes and the entrepreneurial event: Cross-cultural empirical evidence.
    In: Journal of Enterprising Culture Jg. 14 (2006) Nr. 1, S. 27 - 48
  • Kollmann, Tobias
    What is E-Entrepreneurship? - Fundamentals of Company Founding in the Net Economy,
    In: International Journal of Technology Management(IJTM) Jg. 33 (2006) Nr. 4, S. 322 - 340
  • Kollmann, Tobias
    What is e-entrepreneurship? — fundamentals of company founding in the net economy
    In: International Journal of Technology Management Jg. 33 (2006) S. 322 - 340
    ISSN: 0267-5730
  • Kollmann, Tobias
    Am Anfang war der Name : Ausgabe vom 24.11.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Die Geburtsstunde eines Unternehmens : Ausgabe vom 14.06.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Die Helden junger Unternehmer : Ausgabe vom 04.01.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias; Herr, C.
    Die Vertrauenswürdigkeit von jungen Unternehmen im elektronischen Handel,
    In: Die Betriebswirtschaft(DBW) Jg. 65 (2005) Nr. 2, S. 119 - 136
  • Kollmann, Tobias
    Fehlt deutschen Managern der Gründergeist? : Ausgabe vom 31.08.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Herr Düsentrieb hat ausgedient : Ausgabe vom 02.05.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Investor Relations für Start-up-Unternehmen: Eine Analyse der Kommunikationsbedürfnisse von Venture-Capital-Gebern,
    In: MARKETING - ZFP Jg. 27 (2005) Nr. 3, S. 155 - 167
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Rahmenbedingungen der Unternehmensgründung - eine Analyse des "Entrepreneurial Events" im internationalen Vergleich
    In: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis Jg. 57 (2005) Nr. 4, S. 307 - 318
  • Kollmann, Tobias
    The matching function for electronic market places – determining the probability of coordinating of supply and demand,
    In: International Journal of Electronic Business(IJEB) Jg. 3 (2005) Nr. 5, S. 461 - 472
  • Kollmann, Tobias
    eEntrepreneurship
    In: Venture Capital Magazin Jg. 6 (2005) Nr. 7, S. 68
  • Kollmann, Tobias
    Attitude, adoption or acceptance? Measuring the market success of telecommunication and multimedia technology
    In: International Journal of Business Performance Management Jg. 6 (2004) Nr. 2, S. 1
    ISSN: 13684892
  • Scheidegger, N.; Kollmann, Tobias
    Bald so wichtig wie ERP-Systeme: Marktforscher befragen 320 deutsche Unternehmen zum Content-Management
    In: Computerwoche Jg. 31 (2004) Nr. 30, S. 30 - 31
  • Kollmann, Tobias
    Der Start-up Monitor: Unternehmen der Net Economy und ihre Investoren
    In: Venture Capital Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 3, S. 42 - 43
  • Kollmann, Tobias
    Drum prüfe, wer sich (ewig) bindet ... : Ausgabe vom 03.03.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Gemeinsam ist man stärker! ... : Ausgabe vom 06.04.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Im Schatten von Ebay & Co. : Ausgabe vom 15.10.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Kneipe contra Luxusbüro : Ausgabe vom 20.01.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Risikomanagement für Business Angels
    In: Venture Capital Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 11, S. 34 - 35
  • Kollmann, Tobias
    Risikoreduktionsstrategien für Business Angels
    In: Finance Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 11, S. 72 - 73
  • Kollmann, Tobias
    Sprechen Sie Ltd. ? : Ausgabe vom 10.09.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Venture Capital Decision Making after the High Tech Downturn – Considerations Based on German E-Business Investment Cases
    In: Journal of Private Equity Jg. 7 (2004) Nr. 3, S. 48 - 59
  • Kollmann, Tobias
    Vitamin „€“ für den Technologietransfer
    In: Forschung & Lehre Jg. 11 (2004) Nr. 1, S. 21
  • Kollmann, Tobias
    Was einen guten Jockey ausmacht : Ausgabe vom 08.06.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Die Venture Capital Challenge
    In: Venture Capital Magazin Jg. 4 (2003) Nr. 6, S. 46 - 47
  • Kollmann, Tobias
    Die Venture-Capital-Challenge : Ausgabe vom 24.04.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Die Überlebenden des Internethypes : Ausgabe vom 11.03.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Ist das Business planbar? : Ausgabe vom 02.10.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Möglichkeiten der Finanzierung junger Unternehmen im E-Business – Zur Situation nach dem Zusammenbruch der Technologiemärkte
    In: Finanzbetrieb Jg. 5 (2003) Nr. 11, S. 770 - 776
  • Kollmann, Tobias
    No Risk, no Fun? : Ausgabe vom 13.06.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Reifeprüfung für das Geschäftsmodell
    In: Harvard Business manager Jg. 25 (2003) Nr. 1, S. 59 - 66
  • Kollmann, Tobias
    Risikominimierung führt zum Stillstand! : Ausgabe vom 09.01.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Unternehmensbeteiligung im Electronic Business
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium(WiSt) Jg. 32 (2003) Nr. 6, S. 322 - 327
  • Kollmann, Tobias
    Unternehmensfinanzierung im Electronic Business
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium(WiSt) Jg. 32 (2003) Nr. 5, S. 270 - 275
  • Kollmann, Tobias
    Vertrauensmanagement für Start-ups : Ausgabe vom 30.01.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Vitamin Euro für den Technologietransfer : Ausgabe vom 02.12.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Von der Company Evaluation zum Company Composing
    In: Venture Capital Magazin Jg. 4 (2003) Nr. 2, S. 34 - 35
  • Kollmann, Tobias
    Übung macht den Meister : Ausgabe vom 04.08.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Come Together : Ausgabe vom 12.11.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Die Suche nach dem heiligen Gral : Ausgabe vom 26.11.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture: Die nächste Flut kommt bestimmt
    In: CYbiz Jg. 3 (2002) Nr. 7/8, S. 56
  • Kollmann, Tobias
    Jeder braucht mal einen Engel : Ausgabe vom 28.10.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Nach dem Spiel ist vor dem Spiel : Ausgabe vom 16.09.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Richtige Investor Communication vor allem in stürmischen Zeiten
    In: Venture Capital Magazin Jg. 3 (2002) Nr. 7, S. 22
  • Kollmann, Tobias
    Vom Chaoten bis zum Allrounder : Ausgabe vom 12.12.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Wie sich der Messeauftritt rechnet : Ausgabe vom 16.10.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Wir brauchen keine Unterlasser : Ausgabe vom 30.9.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Ist M-Commerce ein Problem der Nutzungslücke?
    In: Information Management & Consulting(IM) Jg. 16 (2001) Nr. 2, S. 59 - 64
  • Kollmann, Tobias
    Measuring the Acceptance of Electronic Marketplaces
    In: Journal of Computer Mediated Communication(JCMC) Jg. 6 (2001) Nr. 2,
  • Kollmann, Tobias
    Competitive Strategies for Electronic Marketplaces
    In: Electronic Markets(EM) Jg. 10 (2000) Nr. 2, S. 102 - 109
  • Kollmann, Tobias
    Die Messung der Akzeptanz bei Telekommunikationssystemen
    In: Journal für Betriebswirtschaft(JFB) Jg. 50 (2000) Nr. 2, S. 68 - 78
  • Kollmann, Tobias
    The price/acceptance function: perspectives of a pricing policy in European telecommunication markets
    In: European Journal of Innovation Management(EJIM) Jg. 3 (2000) Nr. 1, S. 7 - 14
  • Kollmann, Tobias
    Virtuelle Marktplätze
    In: Die Betriebswirtschaft(DBW) Jg. 60 (2000) Nr. 6, S. 816 - 819
  • Kollmann, Tobias
    Das Konstrukt der Akzeptanz im Marketing - neue Aspekte der Akzeptanzforschung dargestellt am Beispiel innovativer Telekommunikations- und Multimediasysteme
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium(WiSt) Jg. 28 (1999) Nr. 3, S. 125 - 130
  • Kollmann, Tobias
    Virtual Marketplaces: Building Management Information Systems for Internet Brokerage
    In: Virtual Reality(VR) Jg. 4 (1999) Nr. 4, S. 275 - 290
  • Kollmann, Tobias
    Wie der virtuelle Marktplatz funktionieren kann
    In: Harvard Business manager Jg. 21 (1999) Nr. 4, S. 27 - 34
  • Weiber, Rolf; Kollmann, Tobias
    Competitive advantages in virtual markets - perspectives of "information-based-marketing" in cyberspace
    In: European Journal of Marketing(EjoM -) Jg. 32 (1998) Nr. 7/8, S. 603 - 615
  • Kollmann, Tobias
    Elektronische Marktplätze: Spielregeln für Betreiber virtueller Markträume,
    In: der markt - Zeitschrift für Absatzwirtschaft und Marketing Jg. 37 (1998) Nr. 146/147, S. 198 - 203
  • Kollmann, Tobias
    Marketing for electronic market places - the relevance of two "critical points of success"
    In: Electronic Markets(EM) Jg. 8 (1998) Nr. 3, S. 36 - 39
  • Kollmann, Tobias
    The Information Triple Jump as the Measure of Success in Electronic Commerce
    In: Electronic Markets(EM) Jg. 8 (1998) Nr. 4, S. 44 - 49
  • Kollmann, Tobias
    Interaktives Fernsehen - Wenn der Zuschauer aktiv werden soll, muß Werbung einen Mehrwert bieten
    In: Marketing Journal Jg. 30 (1997) Nr. 2, S. 118 - 121
  • Kollmann, Tobias
    Fernsehen interaktiv - electronic dialog im Direkt-Marketing
    In: Direkt Marketing Jg. 32 (1996) Nr. 11, S. 49 - 50
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Interaktives Fernsehen - Information schlägt Unterhaltung
    In: Absatzwirtschaft Jg. 39 (1996) Nr. 2, S. 94 - 99
  • Aufsätze

  • Kollmann, Tobias
    Digitale Gründerzeit : Wie eine konsequente Netzpolitik für Startups aussehen muss
    (2014)
  • Kollmann, Tobias
    Netzpolitik ist der Mindestlohn für eine digitale Gesellschaft
    (2013)
  • Vorworte / Nachworte

  • Kollmann, Tobias
    Editorial
    In: International journal of technology management : IJTM Jg. 33 (2006) Nr. 4, S. 319 - 321
    ISSN: 1741-5276; 0267-5730
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Hensellek, Simon; Kollmann, Tobias
    Die Basisarchitektur digitaler Geschäftsmodelle
    In: Handel 4.0: Die Digitalisierung des Handels : Strategien, Technologien, Transformation 2017
    ISBN: 978-3-662-53331-4; 978-3-662-53332-1
  • Kollmann, Tobias; Hensellek, Simon
    The E-Business Model Generator
    In: Encyclopedia of E-Commerce Development, Implementation, and Management / Lee, I. (Hrsg.), 2016
    ISBN: 978-1-4666-9788-1; 978-1-4666-9787-4
  • Kollmann, Tobias; Ely, Jan
    E-Business - Value creation, platforms and trends
    In: Encyclopedia of Information Science and Technology / Khosrow-Pour, M. (Hrsg.), 2014
    ISBN: 978-1466658882
  • Kollmann, Tobias; Peschl, Anika
    E-Entrepreneurship : Concept, status quo and trends
    In: Encyclopedia of Information Science and Technology / Khosrow-Pour, M. (Hrsg.), 2014
    ISBN: 978-1466658882
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina
    E-government: Status quo and future trends
    In: Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy / Lee, In (Hrsg.), Jg. 3 2010, S. 1266 - 1274
    ISBN: 9781615206117
  • Kuckertz, Andreas; Klumpp, Matthias; Zelewski, Stephan; Kollmann, Tobias
    Firm Level Entrepreneurship and Operations Management : Enabling Flexible Responses to Changing Market Demands
    In: The Entrepreneurial Process in a Changing Economy: Proceedings of the RENT XXIV Conference. - Research in Entrepreneurship and Small Business / European Institute for Advanced Studies in Management (Hrsg.) 2010, S. 1 - 29
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Schröer, Carsten
    The Diffusion of Web 2.0 Platforms : The Problem of Oscillating Degrees of Utilization
    In: E-business in the 21st Century: realities, challenges and outlook / Xu, Jun; Quaddus, Mohammed (Hrsg.), 2010, S. 225 - 274
    ISBN: 981-283-674-8; 978-981-283-674-8
  • Kollmann, Tobias; Lomberg, Carina
    Web 1.0, web 2.0 and web 3.0 : Revealing new vistas for e-business founders
    In: E-entrepreneurship and ICT ventures: strategy, organization and technology / Kuckertz, Andreas; Stockmann, Christoph; Kollmann, Tobias (Hrsg.), 2010, S. 272 - 284
    ISBN: 9781615205974
  • Kollmann, Tobias; Lomberg, Carina
    Web 1.0, web 2.0 and web 3.0: The development of e-business
    In: Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy / Lee, In (Hrsg.), Jg. 3 2010, S. 1203 - 1210
    ISBN: 9781615206117
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Schröer, Carsten
    Diffusion and Oscillation of Telecommunications Services : The Case of Web 2.0 Platforms
    In: Handbook of research on telecommunications planning and management for business. 2 / Lee (Hrsg.), 2009, S. 557 - 570
    ISBN: 978-1-60566-194-0
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Corporate Entrepreneurship
    In: 21st century management: a reference handbook. 1 / Wankel, Charles (Hrsg.), 2008, S. 11 - 21
    ISBN: 978-1-4129-4972-9
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Diffusion von Web 2.0-Plattformen
    In: Web 2.0: Neue Perspektiven für Marketing und Medien / Hass, Berthold (Hrsg.), 2008, S. 39 - 56
    ISBN: 978-3-540-73700-1; 978-3-540-73701-8
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial Marketing
    In: Entrepreneurial Marketing – Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen / Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias (Hrsg.), 2008, S. 47 - 60
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Themen, Theorien und Methoden der deutschen Entrepreneurshipforschung – das Beispiel der „Interdisziplinären Jahreskonferenz für die Gründungsforschung (G-Forum)“
    In: Stand und Perspektiven der deutschsprachigen Entrepreneurship- und KMU-Forschung / Kraus, Sascha; Gundolf, Katherine (Hrsg.), 2008, S. 48 - 64
  • Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias; Stöckmann, Christoph
    Change Management in der Net Economy : Teamkompetenzen im oszillierenden Spannungsfeld von Markt und Technologie
    In: Nachhaltiges Change-Management: interdisziplinäre Fallbeispiele und Perspektiven / Keuper, Frank (Hrsg.), 2007, S. 381 - 412
    ISBN: 978-3-8349-0189-7; 978-3-8349-9531-5
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Oszillationen bei der Diffusion von elektronischen Marktplätzen : Implikationen für den Wettbewerb jenseits der kritischen Masse
    In: Theoretische Fundierung und praktische Relevanz der Handelsforschung / Schuckel, Marcus (Hrsg.), 2007, S. 577 - 594
    ISBN: 978-3-8350-0702-4; 978-3-8350-9535-9
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Oszillationseffekte für Web 2.0-Plattformen : Kritische-Masse-Probleme im virtuellen Wettbewerb
    In: Web 2.0: Trends und Technologien im Kontext der Net Economy / Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias (Hrsg.), 2007, S. 207 - 224
    ISBN: 978-3-8350-0836-6; 3-8350-0836-6
  • Kollmann, Tobias; Häsel, M.
    Cross-channel cooperation: a collaborative approach of integrating online and offline business models,
    In: AIM 2006 - Information Systems and Collaboration: State of the Art and Perspectives.: Best Papers of the 11th International Conference of the Association Information and Management (AIM), June 8-9 / Feltz, F.; Otjacques, B.; Oberweis, A.; Poussing, N. (Hrsg.), 2006, S. 69 - 82
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias; Pohl, A.
    Das Management technologischer Innovationen,
    In: Markt- und Produktmanagement / Kleinaltenkamp, M.; Plinke, W.; Jacob, F.; Söllner, A. (Hrsg.), 2006, S. 83 - 207
  • Kollmann, Tobias
    E-Business
    In: Wirtschafts-Lexikon - Das Wissen der Betriebswirtschaftslehre / Handelsblatt, (Hrsg.), 2006, S. 1337 - 1344
  • Herr, C.; Kollmann, Tobias
    Der Aufbau von Vertriebsnetzwerken über Online-Kooperationen
    In: Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2005: Netzwerke in Vertrieb und Handel / Ahlert, D.; Olbrich, R.; Schröder, H. (Hrsg.), 2005, S. 385 - 406
  • Kollmann, Tobias
    Finanzierung von jungen Unternehmen in der Net Economy
    In: Entrepreneurial Finance: Kompendium der Gründungs- und Wachstumsfinanzierung / Börner, C.j.; Grichnik, D. (Hrsg.), 2005, S. 65 - 80
  • Kollmann, Tobias
    Innovationsmanagement in der Net Economy - E-Business
    In: Handbuch Technologie- und Innovationsmanagement: Strategie - Umsetzung - Controlling / Albers, S.; Gassmann, O. (Hrsg.), 2005, S. 679 - 694
  • Kollmann, Tobias
    Neue Medien und ihr Einfluss auf die Messewirtschaft
    In: Kölner Kompendium der Messewirtschaft: Das Management von Messegesellschaften / Delfmann, W.; Köhler, R.; Müller-Hagedorn, L. (Hrsg.), 2005, S. 415 - 443
  • Christofor, J.; Kollmann, Tobias
    Specific Requirements for Multimedia Applications in Entrepreneurship Education: Basic Theoretical Principles and Implications for an Independent Computer Based Learning Application
    In: Entrepreneurial Excellence: Unternehmertum, unternehmerische Kompetenz und Wachstum junger Unternehmen / Gemünden, H.g.; Salomo, S.; Müller, T. (Hrsg.), 2005, S. 329 - 350
  • Christofor, J.; Kollmann, Tobias
    Die Internationalisierung von jungen Unternehmen im elektronischen Handel
    In: Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2004: Internationalisierung von Vertrieb und Handel / Ahlert, D.; Olbrich, R.; Schröder, H. (Hrsg.), 2004, S. 99 - 120
  • Kollmann, Tobias
    Vertrauensmanagement im E-Business,
    In: eBusiness-Jahrbuch der deutschen Wirtschaft / Bundesverband der Deutschen Industrie e.V. - BDI, (Hrsg.), 2004, S. 30 - 33
  • Kollmann, Tobias
    Der Informationskreisel als strategisches Werkzeug für das E-Business der Zukunft,
    In: Die Zukunft des Managements - Perspektiven für die Unternehmensführung / Deutscher Manager-Verband e.V., (Hrsg.), 2003, S. 115 - 122
  • Herr, C.; Kollmann, Tobias
    Online-Kooperation als Markteintrittschance für Start-ups im E-Business,
    In: Online-Kooperationen - Erfolg im E-Business durch strategische Partnerschaften / Büttgen, M.; Lücke, F. (Hrsg.), 2003, S. 99 - 112
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Shareholder-Value-Ansatz als Basis für das Controlling bei Start-up-Unternehmen
    In: Controlling in jungen Wachstumsunternehmen / Achleitner, Ann-Kristin; Bassen, Alexander (Hrsg.), 2003, S. 199 - 220
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture - Unternehmensgründung im Electronic Business
    In: Handbuch Electronic Business / Weiber, R. (Hrsg.), 2002, S. 883 - 907
  • Kollmann, Tobias
    Viral-Marketing - ein Kommunikationskonzept für virtuelle Communities
    In: Handbuch der Unternehmenskommunikation / Mertens, K.; Zimmermann, R. (Hrsg.), 2001, S. 60 - 66
  • Kollmann, Tobias
    Virtuelle Marktplätze im Electronic Commerce
    In: Management-Handbuch Electronic Commerce / Hermanns, A.; Sauter, M. (Hrsg.), 2001, S. 43 - 53
  • Kollmann, Tobias
    Akzeptanzprobleme neuer Technologien - die Notwendigkeit eines dynamischen Untersuchungsansatzes,
    In: Handbuch Electronic Commerce / Bliemel, F.; Fassott, G.; Theobald, A. (Hrsg.), 2000, S. 27 - 45
  • Kollmann, Tobias
    Elektronische Marktplätze - die Notwendigkeit eines bilateralen One-to-One Marketingansatzes,
    In: Handbuch Electronic Commerce / Bliemel, F.; Fassott, G.; Theobald, A. (Hrsg.), 2000, S. 123 - 144
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Wertschöpfungsprozesse und Wettbewerbsvorteile im Marketspace,
    In: Handbuch Electronic Commerce / Bliemel, F.; Fassott, G.; Theobald, A (Hrsg.), 2000, S. 47 - 62
  • Weiber, R.; Pohl, A.; Kollmann, Tobias
    Das Management technologischer Innovationen
    In: Markt- und Produktmanagement / Kleinaltenkamp, M.; Plinke, W. (Hrsg.), 1999, S. 75 - 179
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Interactive Marketing - von der medialen Massen- zur multimedialen Einzeltransaktion
    In: Handbuch Database Marketing / Link, J.; Brändli, D.; Schleuning, C.; Kehl, R.e. (Hrsg.), 1997, S. 533 - 555
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Wettbewerbsvorteile auf virtuellen Märkten - vom Marketplace zum Marketspace
    In: Handbuch Database Marketing / Link, J.; Brändli, D.; Schleuning, C.; Kehl, R.e. (Hrsg.), 1997, S. 513 - 530
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Die Akzeptanz von interaktivem Fernsehen - Anforderungen an ein neues Multimedium
    In: Deutscher Multimedia Kongreß´96 - Perspektiven multimedialer Kommunikation / Glowalla, U.; Schoop, E. (Hrsg.), 1996, S. 163 - 169
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph
    Das 1 x 1 des Wissenschaftlichen Arbeitens : Von der Idee bis zur Abgabe
    Wiesbaden (2016) XIV, 101 S. 17 Abb
    ISBN: 978-3-658-10707-9; 9783658107062
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Hensellek, Simon; Kensbock, Julia Maria
    Deutscher Startup Monitor 2016
    Berlin (2016) 95 Seiten
  • Kollmann, Tobias; Schmidt, Holger
    Deutschland 4.0 : Wie die Digitale Transformation gelingt
    Wiesbaden (2016)
    ISBN: 978-3-658-11981-2; 978-3-658-13145-6
  • Kollmann, Tobias
    E-Business : Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft
    Wiesbaden (2016) 948 Seiten
    ISBN: 978-3-658-07669-6
  • Kollmann, Tobias
    E-Entrepeneurship : Grundlagen der Unternehmensgründung in der Digitalen Wirtschaft
    Wiesbaden (2016) 716 Seiten
    ISBN: 978-3-658-13076-3; 978-3-658-12348-2
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria
    European Startup Monitor 2015
    Berlin (2016) 23 S.
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Hensellek, Simon; Kensbock, Julia Maria
    European Startup Monitor 2016
    Berlin (2016) 112 Seiten
    ISBN: 978-3-938338-17-9
  • Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias
    Entrepreneurial Marketing : Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen
    Wiesbaden (2015)
    ISBN: 978-3-658-05025-2; 978-3-658-05026-9
  • Kollmann, Tobias
    Digitale Gründerzeit : wie es in #Zukunft #digitale #Weltmarktführer auch aus #Deutschland geben könnte ...
    Essen (2014) 137 Seiten
    ISBN: 978-3-938338-15-5
  • Kollmann, Tobias
    Online-Marketing : Grundlagen der Absatzpolitik in der Net Economy
    Stuttgart (2013)
    ISBN: 978-3-17-023024-8
  • Kollmann, Tobias
    Akademische Outpacer im digitalen Wissensmeer : 10 Jahre Lehrstuhl für E-Business und E-Entrepreneurship
    Campus Essen (2011) 137 S.
    ISBN: 978-3938338131
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina
    Digitale Strategien in der Europäischen Union : Rahmenbedingungen und Entwicklungsmöglichkeiten
    Wiesbaden (2011) 218 S. : graph. Darst.
    ISBN: 978-3-8349-6617-9; 978-3-8349-2467-4
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph (Hrsg.)
    Entrepreneurship and ICT Ventures: Strategy, Organization and Technology
    Hershey, Pa. [u.a.] (2010) XIX, 389 S.
    ISBN: 978-1-615-20597-4; 978-1-615-20598-1
  • Kollmann, Tobias (Hrsg.)
    Gabler Kompakt-Lexikon Unternehmensgründung : 2.000 Begriffe ; erst nachschlagen, dann gründen! ; [A-Z]
    Wiesbaden (2009) 446
    ISBN: 978-3-8349-0156-9
  • Kollmann, Tobias
    E-Business: Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Net Economy
    Wiesbaden (2007)
    ISBN: 978-3-8349-0281-8
  • Kollmann, Tobias; Häsel, M.
    Cross-Channel Cooperation: The Bundling of Online and Offline Business Models
    Wiesbaden (2006)
  • Kollmann, Tobias
    E-Entrepreneurship: Grundlagen der Unternehmensgründung in der Net Economy
    Wiesbaden (2006)
    ISBN: 978-3-8349-0381-5; 3-8349-0381-7
  • Kollmann, Tobias (Hrsg.)
    Gabler Kompakt-Lexikon Unternehmensgründung : 1.500 Begriffe nachschlagen, verstehen, anwenden ; [A - Z]
    Wiesbaden (2005)
    ISBN: 3-409-12674-0
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture: Grundlagen der Unternehmensgründung in der Net Economy - mit Multimedia-Fallstudie auf CD-ROM
    Wiesbaden (2004)
    ISBN: 3-409-12329-6
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    E-Venture-Capital: Unternehmensfinanzierung in der Net Economy – Grundlagen und Fallstudien
    Wiesbaden (2003)
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture-Management: Neue Perspektiven der Unternehmensgründung in der Net Economy
    Wiesbaden (2003)
    ISBN: 3-409-12328-8
  • Kollmann, Tobias
    Vertrauensmanagement: Erfolgsfaktoren für die Kundengewinnung im E-Business : CYbiz-Studie CeBit 2003
    Frankfurt am Main (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Investor Communication: Erfolgsfaktoren für die Beziehung zwischen Unternehmen und Kapitalgeber
    Frankfurt am Main (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Virtuelle Marktplätze: Grundlagen - Management - Fallstudie
    München (2001)
    ISBN: 3-8006-2669-1
  • Kollmann, Tobias
    Die Akzeptanz innovativer Nutzungsgüter und -systeme - Konsequenzen für die Einführung von Telekommunikations- und Multimediasystemen
    Wiesbaden (1998)
    ISBN: 3-409-12849-2
  • Kollmann, Tobias
    Der Wandel der Werbung im Spiegel der Kritik
    Sinzheim (1994)
  • Vorträge

  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika; Hensellek, Simon;
    Clarifying the transactive memory system-entrepreneurial orientation link : the mediating role of multi-level team processes
    (2016)
  • Kensbock, Julia Maria; Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Meves, Yvonne;
    The impact of diversity in entrepreneurial dispositions on performance in entrepreneurial teams
    (2016)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria;
    Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria;
    Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria;
    Fear kills more dreams than failure ever will : Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika; Hensellek, Simon;
    Individual Entrepreneurial Orientation and the Career Choices Entrepreneur, Intrapreneur, and Traditional Manager : The Mediating Role of Perceived Job Attractiveness
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    Linking factual and perceptual incongruence perspectives regarding the internal environment for corporate entrepreneurship to positive affect and opportunity identification
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Meves, Yvonne; Kensbock, Julia Maria;
    When members of entrepreneurial teams differ : Linking diversity in individual-level entrepreneurial orientation to team performance
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika;
    Linking Narcissism and Business Plan Performance in Entrepreneurial Teams : The Mediating Role of Individual Entrepreneurial Orientation
    (2014)
  • Stöckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana; Peschl, Anika;
    Linking narcissism and business planning via self-efficacy and entrepreneurial orientation
    (2014)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    The task conflict-business plan performance relationship : A field for a brighter side of narcissism in the tension field of capability, perceived self-effectiveness and overconfidence
    (2014)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    Zum Einfluss der Wahrnehmung der organisationalen Rahmenbedingungen auf das entrepreneuriale Verhalten des mittleren Managements
    (2014)
  • Kuckertz, Andreas; Kollmann, Tobias; Krell, Patrick; Stöckmann, Christoph;
    Opportunity Recognition and Opportunity Exploitation : Two Validated Measurement Scales
    (2013)
  • Stöckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana;
    There Is an I in Team : A Multilayered Examination of Personality in Entrepreneurial Teams
    (2013)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika;
    Unternehmerisch orientierte Persönlichkeit, Attraktivitätswahrnehmung von Berufen und die Karriereoptionen Entrepreneur, Intrapreneur und traditioneller Manager
    (2013)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    What makes a Great Business Plan? : Team Conflict and Narcissism! Re-examining the Team Conflict-Team Performance Relationship
    (2013)
  • Stöckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana;
    A Team Is Only as Strong as Its Weakest Link : A Multilayered Examination of Personality in Entrepreneurial Teams
    (2012)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kuckertz, Andreas;
    Do nascent entrepreneurs really take the line of least resistance? : Obstacles, missing resources and the role of overconfidence in the early venture formation process
    (2012)
  • Kollmann, Tobias; Meves, Yvonne; Stöckmann, Christoph;
    Resolving the Heterogeneity Dilemma in Entrepreneurial Team Composition : The Pivotal Role of Emotional Intelligence
    (2012)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick; Buchwald, Sarah;
    Integrating dependency and empowerment into the transformational leadership-creativity relationship
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick;
    One Style Fits All? : Integrating Achievement Motives in the Transformational Leadership-Dependency-Creativity Linkage
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick;
    The Transformational Leadership-Dependency-Creativity Dilemma : The Pivotal Role of Empowerment
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Jung, Judith;
    The effects of market orientation and entrepreneurial orientation on exploratory and exploitative innovation and performance
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick;
    Die Entrepreneurshipforschung an Institutionen in Deutschland, Österreich und der Schweiz : Eine Resonanzanalyse
    (2010)
  • Kollmann, Tobias; Lomberg, Carina;
    The multifaceted nature of individual entrepreneurial orientation and effects on creative performances
    (2009)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph;
    Entrepreneurship - Stand und Entwicklung eines interdisziplinären Forschungsfeldes
    (2008)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph;
    Re-constructing Firm-level Entrepreneurship : Linking Ambidextrous Innovation, Entrepreneurial Organizations and Performance
    (2008)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph;
    Keeping the Dream Alive : Ambidextrous Management and Entrepreneurial Growth Companies
    (2007)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph;
    Clarifying and Extending the Ambidexterity Construct : Entrepreneurial and Preservative Modes in Strategic Management
    (2006)