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Course Type (SWS)
Lecture: 2 │ Exercise: 2 │ Lab: 0 │ Seminar: 0
Exam Number: ZKD 50049
Type of Lecture:
Language: English
Cycle: SS
ECTS: 6
Exam Type Oral Exam (30 min.)
assigned Study Courses
assigned People
assigned Modules
Information
Beschreibung: Die Veranstaltung fokussiert sich auf das Design und die Entwicklung digitaler Spiele, wobei folgende Themen abgedeckt werden:
• Innovative Spieleideen
• Produktionsprozess digitaler Spiele
• Produktionswerkzeuge für Spiele
• Projekt Engineering
• Struktur von Spielen
• Gameplay & Game Balance
• Playtesting, Qualtitätssicherung und Spielspaß
• Entertainment Interface Design
• Interactive Storytelling
• Character Development
• Game Business
• Zukunft der interaktiven Unterhaltung
Lernziele: Die Teilnehmer lernen ihr eigenes Computerspiel zu entwerfen und zu entwickeln, angefangen von der Idee bis zum voll spielbaren Prototyp. Die Lernziele sind:
• Design und Entwurfsprinzipien digitaler Spiele kennen lernen
• Arbeitsweise und Aufbau digitaler Spiele verstehen
• Den Prozess der Entwicklung digitaler Spiele verstehen
• Die Spieleindustrie kennen lernen
• Entwurf und Entwicklung eines eigenen Spiels im Team
• Intensive Anwendung von agilem Projektmanagement in einem Multimedia-Projekt
Literatur: - Fullerton, Tracy et al: Game Design Workshop, 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2008.
- Ernest Adams: Fundamentals of Game Design, 2nd Edition, New Riders, 2009.
- Jesse Schell: The Art of Game Design. A book of Lenses, Morgan Kaufmann, 2008.
Vorleistung:
Infolink:
Bemerkung:
Description: The course focuses on the design and development of digital games covering the following topics:
• Game Innovation and Ideas
• The Production Process of Digital Games
• Game Production Tools
• Project Engineering
• Structure of Games
• Gameplay & Game Balance
• Playtesting, Quality Assurance and Fun
• Entertainment Interface Design
• Interactive Storytelling
• Character Development
• Game Business
• The Future of Interactive Entertainment
Learning Targets: Students will learn to design and to develop their own computer game, from the very idea to a complete playable game prototype. The course teaches students the following:
• Learn about the design and development of computer games
• Learn how digital games work and what they are made of
• Understand the process of game development
• Understand the games industry
• Design and produce your own game in a team
• Learn intensively about project management of multimedia projects with the latest agile software design methodologies
Literature: - Fullerton, Tracy et al: Game Design Workshop, 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2008.
- Ernest Adams: Fundamentals of Game Design, 2nd Edition, New Riders, 2009.
- Jesse Schell: The Art of Game Design. A book of Lenses, Morgan Kaufmann, 2008.
Pre-Qualifications:
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