You have disabled JavaScript! Some functions are not available without JavaScript.For further instructions how to enable JavaScript, see hier.
Cookies help us improve our services. By using our services, you agree to our use of Cookies.
The language was changed to English.
Lecture with exercise
Die Veranstaltung fokussiert sich auf das Design und die Entwicklung digitaler Spiele, wobei folgende Themen abgedeckt werden: • Innovative Spieleideen • Produktionsprozess digitaler Spiele • Produktionswerkzeuge für Spiele • Projekt Engineering • Struktur von Spielen • Gameplay & Game Balance • Playtesting, Qualtitätssicherung und Spielspaß • Entertainment Interface Design • Interactive Storytelling • Character Development • Game Business • Zukunft der interaktiven Unterhaltung
Die Teilnehmer lernen ihr eigenes Computerspiel zu entwerfen und zu entwickeln, angefangen von der Idee bis zum voll spielbaren Prototyp. Die Lernziele sind: • Design und Entwurfsprinzipien digitaler Spiele kennen lernen • Arbeitsweise und Aufbau digitaler Spiele verstehen • Den Prozess der Entwicklung digitaler Spiele verstehen • Die Spieleindustrie kennen lernen • Entwurf und Entwicklung eines eigenen Spiels im Team • Intensive Anwendung von agilem Projektmanagement in einem Multimedia-Projekt
- Fullerton, Tracy et al: Game Design Workshop, 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2008. - Ernest Adams: Fundamentals of Game Design, 2nd Edition, New Riders, 2009. - Jesse Schell: The Art of Game Design. A book of Lenses, Morgan Kaufmann, 2008.
The course focuses on the design and development of digital games covering the following topics: • Game Innovation and Ideas • The Production Process of Digital Games • Game Production Tools • Project Engineering • Structure of Games • Gameplay & Game Balance • Playtesting, Quality Assurance and Fun • Entertainment Interface Design • Interactive Storytelling • Character Development • Game Business • The Future of Interactive Entertainment
Students will learn to design and to develop their own computer game, from the very idea to a complete playable game prototype. The course teaches students the following: • Learn about the design and development of computer games • Learn how digital games work and what they are made of • Understand the process of game development • Understand the games industry • Design and produce your own game in a team • Learn intensively about project management of multimedia projects with the latest agile software design methodologies