You have disabled JavaScript! Some functions are not available without JavaScript.For further instructions how to enable JavaScript, see hier.
Cookies help us improve our services. By using our services, you agree to our use of Cookies.
The language was changed to English.
Lecture
Die Veranstaltung vermittelt Phänomene, Theorien, neurobiologische Grundlagen, sowie klassische und aktuelle Studien zu den Emotion und Motivation.
Themen des Komplexes Emotion: Lerntheoretische, kognitive, evolutionspsychologische, Neuro- und psychophysiologische motionstheorien.
Themen des Komplexes Motivation: Sexualität und sexueller Dimorphismus, Hunger und Durst, Instinkte und Triebe, Person-Umwelt-Bezug, Leistungsmotivation, Machtmotivation.
Die Studierenden kennen allgemeinpsychologisches Grundlagenwissen, inklusiver der biologischen Korrelate, sind in der Lage, emotions-und motivationspsychologische Theorien auf Praxisfelder zu transferieren. Die Studierenden verfügen über eine wissenschaftliche Reflektionskompetenz.
- Meyer, W.-U., Schützwohl, A. & Reisenzein, R. (2001-2003). Einführung in die Emotionspsychologie. Band I-III. Bern: Huber- Rheinberg, F. (2008). Motivation (7. Auflage). Stuttgart: Kohlhammer.- Pritzel, M., Brand, M. & Markowitsch, H.J. (2003, 2009). Gehirn und Verhalten. Heidelberg: Spektrum Akademischer Verlag.
The course conveys phenomena, theories, neurobiological foundations as well as fundamental and current studies regarding the topics emotion and motivation.
Aspects in the complex of emotion: Learning-theoretical, cognitive, evolutionary-psychological, neuro- and psychophysiological emotion theories.
Aspects in the complex of motivation: Sexuality and sexual dimorphism, hunger and thirst, instincts and urges, person-environment-connection, achievement motivation and dominance motivation.
Students possess basic knowledge about general-psychological topics, including biological correlates and are able to apply cognitive-psychological theories to fields of practice. They own the competence of reflectance in a scientific context.