Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

WiWi / ICB
Anschrift
Universitätsstr. 12
45141 Essen
Raum
R09 R02 H27

Funktionen

  • Universitätsprofessor/in, E-Business und E-Entrepreneurship
  • Vorsitz, Promotionsausschuss
  • Prodekan/in, Dekanat
  • Beratendes Mitglied, Fakultätsrat

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Niemand, Thomas; Hensellek, Simon; De Cruppe, Katharina
    A configurational approach to entrepreneurial orientation and cooperation explaining product / service innovation in digital vs. non-digital startups
    In: Journal of Business Research Jg. 125 (2021) S. 508 - 519
    ISSN: 0148-2963; 1873-7978
  • Kollmann, Tobias; Hensellek, Simon; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia M.; Peschl, Anika
    How management teams foster the transactive memory system–entrepreneurial orientation link : A domino effect model of positive team processes
    In: Strategic Entrepreneurship Journal Jg. 14 (2020) Nr. 4, S. 683 - 710
    ISSN: 1932-443X; 1932-4391
  • Kollmann, Tobias; Hensellek, Simon; de Cruppe, Katharina; Sirges, André
    Toward a renaissance of cooperatives fostered by Blockchain on electronic marketplaces : a theory-driven case study approach
    In: Electronic Markets: EM : the international journal of electronic commerce and business media Jg. 30 (2020) Nr. 2, S. 273 - 284
    ISSN: 1422-8890; 1019-6781
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia M.; Peschl, Anika
    What satisfies younger versus older employees, and why? : An aging perspective on equity theory to explain interactive effects of employee age, monetary rewards, and task contributions on job satisfaction
    In: Human Resource Management Jg. 59 (2020) Nr. 1, S. 101 - 115
    ISSN: 1099-050X; 0090-4848
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia M.
    I can't get no sleep—The differential impact of entrepreneurial stressors on work-home interference and insomnia among experienced versus novice entrepreneurs
    In: Journal of Business Venturing Jg. 34 (2019) Nr. 4, S. 692 - 708
    ISSN: 0883-9026
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana Wenka
    Task Conflict, Narcissism and Entrepreneurial Capability in Teams Planning a Business : A Moderated Moderation Approach to Explaining Business Planning Performance
    In: Journal of Small Business Management: JSBM Jg. 57 (2019) Nr. 4, S. 1399 - 1423
    ISSN: 1540-627X; 0047-2778; 2643-7023
  • Lomberg, Carina; Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Different styles for different needs : The effect of cognitive styles on idea generation
    In: Creativity and Innovation Management Jg. 26 (2017) Nr. 1, S. 49 - 59
    ISSN: 1467-8691; 0963-1690
  • Kollmann, Tobias
    Digitalisierung – eine Grundfrage für Europa
    In: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen: Pflichtblatt der Frankfurter Wertpapierbörse Jg. 70 (2017) Nr. 1, S. 34 - 35
    ISSN: 0341-4019; 0341-6194
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria
    Fear of failure as a mediator of the relationship between obstacles and nascent entrepreneurial activity : an experimental approach
    In: Journal of Business Venturing Jg. 32 (2017) Nr. 3, S. 280 - 301
    ISSN: 0883-9026; 1873-2003
  • Kuckertz, Andreas; Kollmann, Tobias; Krell, Patrick; Stöckmann, Christoph
    Understanding, differentiating, and measuring opportunity recognition and opportunity exploitation
    In: International Journal of Entrepreneurial Behaviour / Behavior and Research Jg. 23 (2017) Nr. 1, S. 78 - 97
    ISSN: 1355-2554
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Meves, Yvonne; Kensbock, Julia Maria
    When members of entrepreneurial teams differ : linking diversity in individual-level entrepreneurial orientation to team performance
    In: Small Business Economics Jg. 48 (2017) Nr. 4, S. 843 - 859
    ISSN: 1573-0913; 0921-898X
  • Kollmann, Tobias; Schmidt, Holger
    Die Notwendigkeit für ein „Digital Leadership“
    In: Audit Committee quarterly (2016) Nr. III, Digitalisierung, S. 22 - 23
    ISSN: 2509-2944
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika; Hensellek, Simon
    How management teams foster the transactive memory system entrepreneurial orientation link
    In: Academy of Management Proceedings (2016) Nr. 1, S. 1545 - 1550
    ISSN: 0065-0668; 2151-6561
  • Stoeckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana; Peschl, Anika
    Linking narcissism and business planning via self-efficacy and entrepreneurial orientation
    In: Academy of Management Proceedings (2015) Nr. 1, 75th Annual Meeting of the Academy of Management, AOM 2015, S. 1164 - 1169
    ISSN: 0065-0668
  • Kollmann, Tobias; Michaelis, Alexander
    Responsive Webdesign
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium: WiSt Jg. 44 (2015) Nr. 7, S. 406 - 409
    ISSN: 0340-1650
  • Kuckertz, Andreas; Kollmann, Tobias; Röhm, Patrick; Middelberg, Nils
    The interplay of track record and trustworthiness in venture capital fundraising
    In: Journal of Business Venturing Insights Jg. 4 (2015) S. 6 - 13
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina; Stöckmann, Christoph
    What matters most? : Investigating the role of perceived risk and trust in the acceptance of social networks for political communication
    In: Electronic government : EG Jg. 11 (2015) Nr. 4, S. 306 - 321
    ISSN: 1740-7508; 1740-7494
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Filling the entrepreneurial orientation-performance gap : The mediating effects of exploratory and exploitative innovations
    In: Entrepreneurship Theory and Practice Jg. 38 (2014) Nr. 5, S. 1001 - 1026
    ISSN: 0363-9428
  • Kollmann, Tobias; Christofor, Julia
    International entrepreneurship in the network economy : Internationalization propensity and the role of entrepreneurial orientation
    In: Journal of International Entrepreneurship Jg. 12 (2014) Nr. 1, S. 43 - 66
    ISSN: 1570-7385; 1573-7349
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Middelberg, Nils
    Trust and controllability in venture capital fundraising
    In: Journal of Business Research Jg. 67 (2014) Nr. 11, S. 2411 - 2418
    ISSN: 0148-2963
  • Kollmann, Tobias
    E-Business : Geschäftsmodelle und -prozesse in der Net Economy
    In: Controlling: Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung Jg. 25 (2013) Nr. 6, S. 286 - 292
    ISSN: 0935-0381; 0935-0381
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick; Peschl, Anika; Buchwald, Sarah
    Integrating dependency on the leader and empowerment into the transformational leadership-creative performance relationship
    In: Central European business review : CEBR Jg. 2 (2013) Nr. 1, S. 7 - 14
    ISSN: 1805-4854; 1805-4862
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina; Stöckmann, Christoph
    Understanding political participation on Facebook : the moderating role of intrinsic motivation
    In: Electronic Government Jg. 10 (2013) Nr. 3/4, S. 310 - 323
    ISSN: 1740-7508; 1740-7494
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina; Stöckmann, Christoph
    Acceptance of electronic democracy : an empirically validated approach
    In: Electronic Government Jg. 9 (2012) Nr. 4, S. 370 - 387
    ISSN: 1740-7508; 1740-7494
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Kayser, Ina
    Cannibalization or synergy? : Consumers' channel selection in online-offline multichannel systems
    In: Journal of Retailing and Consumer Services Jg. 19 (2012) Nr. 2, S. 186 - 194
    ISSN: 0969-6989
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick
    Die Entrepreneurshipforschung in Deutschland, Österreich und der Schweiz : Eine Resonanzanalyse
    In: Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship : ZfKE Jg. 60 (2012) Nr. 1, S. 53 - 76
    ISSN: 1865-5114; 1860-4633
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Skowronek, Stefanie
    E-Marketing : Herausforderungen an die Absatzpolitik in der Net Economy
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt Jg. 41 (2012) Nr. 4, S. 189 - 194
    ISSN: 0340-1650
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Antecedents of strategic ambidexterity : effects of entrepreneurial orientation on exploratory and exploitative innovations in adolescent organisations
    In: International Journal of Technology Management Jg. 52 (2010) Nr. 1-2, S. 153 - 174
    ISSN: 0267-5730; 1741-5276
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Evaluation Uncertainty of Venture Capitalists’ Investment Criteria
    In: Journal of Business Research Jg. 63 (2010) Nr. 7, S. 741 - 747
    ISSN: 0148-2963
  • Häsel, Matthias; Kollmann, Tobias; Breugst, Nicola
    IT-Kompetenz in Internet-Gründerteams : Eine Analyse von Präferenzen und Produktinnovativität
    In: Wirtschaftsinformatik Jg. 52 (2010) Nr. 4, S. 201 - 210
    ISSN: 1861-8936
  • Klumpp, Matthias; Zelewski, Stephan; Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Produktionsflexibilität und unternehmerische Orientierung
    In: Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb : ZWF Jg. 105 (2010) Nr. 11, S. 976 - 979
    ISSN: 0947-0085
  • Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias; Breugst, Nicola
    Competence of IT Professionals in E-Business Venture Teams : the Effect of Experience and Expertise on Preference Structure
    In: Journal of Management Information Systems Jg. 25 (2009) Nr. 4, S. 51 - 80
    ISSN: 0742-1222; 1557-928X
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph
    Continuous innovation in entrepreneurial growth companies: Exploring the ambidextrous strategy
    In: Journal of Enterprising Culture Jg. 17 (2009) Nr. 3, S. 297 - 322
    ISSN: 0218-4958
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Breugst, Nicola
    Organizational Readiness and the Adoption of Electronic Business : the Moderating Role of National Culture in 29 European Countries
    In: The database for advances in information systems: the publication of the ACM Special Interest Group on Management Information Systems (SIGMIS) Jg. 40 (2009) Nr. 4, S. 117 - 131
    ISSN: 0095-0033; 1532-0936
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Zur Dynamik von Such-, Erfahrungs- und Vertrauenseigenschaften in komplexen Transaktionsprozessen – eine empirische Studie am Beispiel des Venture-Capital-Investitionsprozesses
    In: Zeitschrift für Management Jg. 4 (2009) Nr. 1, S. 53 - 74
  • Kollmann, Tobias; Herr, Christian; Kuckertz, Andreas
    Nicht-lineare Wirkungszusammenhänge zwischen Gründungsorganisation und subjektivem Unternehmenserfolg – empirische Befunde
    In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft Jg. 78 (2008) Nr. 6, S. 651 - 670
  • Kollmann, Tobias; Christofor, Julia; Kuckertz, Andreas
    Explaining entrepreneurial orientation – conceptualization of a cross-cultural research framework.
    In: International Journal of Entrepreneurship and Small Business Jg. 4 (2007) Nr. 3, S. 325 - 340
  • Kollmann, Tobias
    Gründerklima 2.0: Sechs Thesen, warum es aufwärts geht,
    In: VentureCapital Magazin Jg. 6 (2007) S. 50 - 51
  • Kollmann, Tobias
    Web 3.0 in den Startlöchern : Ausgabe vom 22.01.2007
    In: Manager-Magazin.de (2007)
  • Kollmann, Tobias
    Der Fluch der kritischen Masse : Ausgabe vom 23.08.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias
    Die Ne(x)t Generation ist da! : Ausgabe vom 21.04.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias
    Die Ne(x)t Generation steht in den Startlöchern : Ausgabe vom 10.03.06
    In: VDI-Nachrichten (2006) S. 2
  • Kollmann, Tobias
    Gib UMTS eine Chance : Ausgabe vom 14.02.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias
    Gründerklima 2.0 : Ausgabe vom 08.12.2006
    In: Manager-Magazin.de (2006)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Investor Relations for Start-ups: An Analysis of Venture Capital Investors' Communicative Needs
    In: International Journal of Technology Management Jg. 34 (2006) Nr. 1/2, S. 47 - 62
  • Kollmann, Tobias
    The Ne(x)t Generation: e-Business in China
    In: BusinessForum China (2006) Nr. 3, S. 14 - 15
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Venture archetypes and the entrepreneurial event: Cross-cultural empirical evidence.
    In: Journal of Enterprising Culture Jg. 14 (2006) Nr. 1, S. 27 - 48
  • Kollmann, Tobias
    What is E-Entrepreneurship? - Fundamentals of Company Founding in the Net Economy,
    In: International Journal of Technology Management(IJTM) Jg. 33 (2006) Nr. 4, S. 322 - 340
  • Kollmann, Tobias
    What is e-entrepreneurship? — fundamentals of company founding in the net economy
    In: International Journal of Technology Management Jg. 33 (2006) S. 322 - 340
    ISSN: 0267-5730
  • Kollmann, Tobias
    Am Anfang war der Name : Ausgabe vom 24.11.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Die Geburtsstunde eines Unternehmens : Ausgabe vom 14.06.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Die Helden junger Unternehmer : Ausgabe vom 04.01.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias; Herr, C.
    Die Vertrauenswürdigkeit von jungen Unternehmen im elektronischen Handel,
    In: Die Betriebswirtschaft(DBW) Jg. 65 (2005) Nr. 2, S. 119 - 136
  • Kollmann, Tobias
    Fehlt deutschen Managern der Gründergeist? : Ausgabe vom 31.08.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Herr Düsentrieb hat ausgedient : Ausgabe vom 02.05.2005
    In: Manager-Magazin.de (2005)
  • Kollmann, Tobias
    Investor Relations für Start-up-Unternehmen: Eine Analyse der Kommunikationsbedürfnisse von Venture-Capital-Gebern,
    In: MARKETING - ZFP Jg. 27 (2005) Nr. 3, S. 155 - 167
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Rahmenbedingungen der Unternehmensgründung - eine Analyse des "Entrepreneurial Events" im internationalen Vergleich
    In: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis Jg. 57 (2005) Nr. 4, S. 307 - 318
  • Kollmann, Tobias
    The matching function for electronic market places – determining the probability of coordinating of supply and demand,
    In: International Journal of Electronic Business(IJEB) Jg. 3 (2005) Nr. 5, S. 461 - 472
  • Kollmann, Tobias
    eEntrepreneurship
    In: Venture Capital Magazin Jg. 6 (2005) Nr. 7, S. 68
  • Kollmann, Tobias
    Attitude, adoption or acceptance? Measuring the market success of telecommunication and multimedia technology
    In: International Journal of Business Performance Management Jg. 6 (2004) Nr. 2, S. 1
    ISSN: 13684892
  • Scheidegger, N.; Kollmann, Tobias
    Bald so wichtig wie ERP-Systeme: Marktforscher befragen 320 deutsche Unternehmen zum Content-Management
    In: Computerwoche Jg. 31 (2004) Nr. 30, S. 30 - 31
  • Kollmann, Tobias
    Der Start-up Monitor: Unternehmen der Net Economy und ihre Investoren
    In: Venture Capital Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 3, S. 42 - 43
  • Kollmann, Tobias
    Drum prüfe, wer sich (ewig) bindet ... : Ausgabe vom 03.03.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Gemeinsam ist man stärker! ... : Ausgabe vom 06.04.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Im Schatten von Ebay & Co. : Ausgabe vom 15.10.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Kneipe contra Luxusbüro : Ausgabe vom 20.01.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Risikomanagement für Business Angels
    In: Venture Capital Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 11, S. 34 - 35
  • Kollmann, Tobias
    Risikoreduktionsstrategien für Business Angels
    In: Finance Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 11, S. 72 - 73
  • Kollmann, Tobias
    Sprechen Sie Ltd. ? : Ausgabe vom 10.09.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Venture Capital Decision Making after the High Tech Downturn – Considerations Based on German E-Business Investment Cases
    In: Journal of Private Equity Jg. 7 (2004) Nr. 3, S. 48 - 59
  • Kollmann, Tobias
    Vitamin „€“ für den Technologietransfer
    In: Forschung & Lehre Jg. 11 (2004) Nr. 1, S. 21
  • Kollmann, Tobias
    Was einen guten Jockey ausmacht : Ausgabe vom 08.06.2004
    In: Manager-Magazin.de (2004)
  • Kollmann, Tobias
    Die Venture Capital Challenge
    In: Venture Capital Magazin Jg. 4 (2003) Nr. 6, S. 46 - 47
  • Kollmann, Tobias
    Die Venture-Capital-Challenge : Ausgabe vom 24.04.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Die Überlebenden des Internethypes : Ausgabe vom 11.03.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Ist das Business planbar? : Ausgabe vom 02.10.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Möglichkeiten der Finanzierung junger Unternehmen im E-Business – Zur Situation nach dem Zusammenbruch der Technologiemärkte
    In: Finanzbetrieb Jg. 5 (2003) Nr. 11, S. 770 - 776
  • Kollmann, Tobias
    No Risk, no Fun? : Ausgabe vom 13.06.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Reifeprüfung für das Geschäftsmodell
    In: Harvard Business manager Jg. 25 (2003) Nr. 1, S. 59 - 66
  • Kollmann, Tobias
    Risikominimierung führt zum Stillstand! : Ausgabe vom 09.01.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Unternehmensbeteiligung im Electronic Business
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium(WiSt) Jg. 32 (2003) Nr. 6, S. 322 - 327
  • Kollmann, Tobias
    Unternehmensfinanzierung im Electronic Business
    In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium(WiSt) Jg. 32 (2003) Nr. 5, S. 270 - 275
  • Kollmann, Tobias
    Vertrauensmanagement für Start-ups : Ausgabe vom 30.01.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Vitamin Euro für den Technologietransfer : Ausgabe vom 02.12.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Von der Company Evaluation zum Company Composing
    In: Venture Capital Magazin Jg. 4 (2003) Nr. 2, S. 34 - 35
  • Kollmann, Tobias
    Übung macht den Meister : Ausgabe vom 04.08.2003
    In: Manager-Magazin.de (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Come Together : Ausgabe vom 12.11.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Die Suche nach dem heiligen Gral : Ausgabe vom 26.11.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture: Die nächste Flut kommt bestimmt
    In: CYbiz Jg. 3 (2002) Nr. 7/8, S. 56
  • Kollmann, Tobias
    Jeder braucht mal einen Engel : Ausgabe vom 28.10.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Nach dem Spiel ist vor dem Spiel : Ausgabe vom 16.09.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Richtige Investor Communication vor allem in stürmischen Zeiten
    In: Venture Capital Magazin Jg. 3 (2002) Nr. 7, S. 22
  • Kollmann, Tobias
    Vom Chaoten bis zum Allrounder : Ausgabe vom 12.12.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Wie sich der Messeauftritt rechnet : Ausgabe vom 16.10.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Wir brauchen keine Unterlasser : Ausgabe vom 30.9.2002
    In: Manager-Magazin.de (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Ist M-Commerce ein Problem der Nutzungslücke?
    In: Information Management & Consulting(IM) Jg. 16 (2001) Nr. 2, S. 59 - 64
  • Kollmann, Tobias
    Measuring the Acceptance of Electronic Marketplaces
    In: Journal of Computer Mediated Communication(JCMC) Jg. 6 (2001) Nr. 2,
  • Kollmann, Tobias
    Competitive Strategies for Electronic Marketplaces
    In: Electronic Markets(EM) Jg. 10 (2000) Nr. 2, S. 102 - 109
  • Kollmann, Tobias
    Die Messung der Akzeptanz bei Telekommunikationssystemen
    In: Journal für Betriebswirtschaft(JFB) Jg. 50 (2000) Nr. 2, S. 68 - 78
  • Kollmann, Tobias
    The price/acceptance function: perspectives of a pricing policy in European telecommunication markets
    In: European Journal of Innovation Management(EJIM) Jg. 3 (2000) Nr. 1, S. 7 - 14
  • Kollmann, Tobias
    Virtuelle Marktplätze
    In: Die Betriebswirtschaft(DBW) Jg. 60 (2000) Nr. 6, S. 816 - 819
  • Kollmann, Tobias
    Das Konstrukt der Akzeptanz im Marketing : neue Aspekte der Akzeptanzforschung dargestellt am Beispiel innovativer Telekommunikations- und Multimediasysteme
    In: WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium Jg. 28 (1999) Nr. 3, S. 125 - 130
    ISSN: 0340-1650
  • Kollmann, Tobias
    Virtual Marketplaces: Building Management Information Systems for Internet Brokerage
    In: Virtual Reality(VR) Jg. 4 (1999) Nr. 4, S. 275 - 290
  • Kollmann, Tobias
    Wie der virtuelle Marktplatz funktionieren kann
    In: Harvard Business manager Jg. 21 (1999) Nr. 4, S. 27 - 34
  • Weiber, Rolf; Kollmann, Tobias
    Competitive advantages in virtual markets - perspectives of "information-based-marketing" in cyberspace
    In: European Journal of Marketing(EjoM -) Jg. 32 (1998) Nr. 7/8, S. 603 - 615
  • Kollmann, Tobias
    Elektronische Marktplätze: Spielregeln für Betreiber virtueller Markträume,
    In: der markt - Zeitschrift für Absatzwirtschaft und Marketing Jg. 37 (1998) Nr. 146/147, S. 198 - 203
  • Kollmann, Tobias
    Marketing for electronic market places - the relevance of two "critical points of success"
    In: Electronic Markets(EM) Jg. 8 (1998) Nr. 3, S. 36 - 39
  • Kollmann, Tobias
    The Information Triple Jump as the Measure of Success in Electronic Commerce
    In: Electronic Markets(EM) Jg. 8 (1998) Nr. 4, S. 44 - 49
  • Kollmann, Tobias
    Interaktives Fernsehen - Wenn der Zuschauer aktiv werden soll, muß Werbung einen Mehrwert bieten
    In: Marketing Journal Jg. 30 (1997) Nr. 2, S. 118 - 121
  • Kollmann, Tobias
    Fernsehen interaktiv - electronic dialog im Direkt-Marketing
    In: Direkt Marketing Jg. 32 (1996) Nr. 11, S. 49 - 50
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Interaktives Fernsehen - Information schlägt Unterhaltung
    In: Absatzwirtschaft Jg. 39 (1996) Nr. 2, S. 94 - 99
  • Aufsätze

  • Kollmann, Tobias
    Digitale Gründerzeit : Wie eine konsequente Netzpolitik für Startups aussehen muss
    (2014)
  • Kollmann, Tobias
    Netzpolitik ist der Mindestlohn für eine digitale Gesellschaft
    (2013)
  • Vorworte / Nachworte

  • Kollmann, Tobias
    Editorial
    In: International journal of technology management : IJTM Jg. 33 (2006) Nr. 4, S. 319 - 321
    ISSN: 1741-5276; 0267-5730
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Hensellek, Simon; Kollmann, Tobias
    Die Basisarchitektur digitaler Geschäftsmodelle
    In: Handel 4.0: Die Digitalisierung des Handels : Strategien, Technologien, Transformation 2017
    ISBN: 978-3-662-53331-4; 978-3-662-53332-1
  • Kollmann, Tobias; Hensellek, Simon
    The E-Business Model Generator
    In: Encyclopedia of E-Commerce Development, Implementation, and Management / Lee, I. (Hrsg.) 2016
    ISBN: 978-1-4666-9788-1; 978-1-4666-9787-4
  • Kollmann, Tobias; Ely, Jan
    E-Business - Value creation, platforms and trends
    In: Encyclopedia of Information Science and Technology / Khosrow-Pour, M. (Hrsg.) 2014
    ISBN: 978-1466658882
  • Kollmann, Tobias; Peschl, Anika
    E-Entrepreneurship : Concept, status quo and trends
    In: Encyclopedia of Information Science and Technology / Khosrow-Pour, M. (Hrsg.) 2014
    ISBN: 978-1466658882
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina
    E-government: Status quo and future trends
    In: Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy / Lee, In (Hrsg.) Jg. 3 2010, S. 1266 - 1274
    ISBN: 9781615206117
  • Kuckertz, Andreas; Klumpp, Matthias; Zelewski, Stephan; Kollmann, Tobias
    Firm Level Entrepreneurship and Operations Management : Enabling Flexible Responses to Changing Market Demands
    In: The Entrepreneurial Process in a Changing Economy: Proceedings of the RENT XXIV Conference - Research in Entrepreneurship and Small Business / RENT XXIV, Maastricht, The Netherlands, November 18-19, 2010 2010, S. 1 - 29
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Schröer, Carsten
    The Diffusion of Web 2.0 Platforms : The Problem of Oscillating Degrees of Utilization
    In: E-business in the 21st Century: realities, challenges and outlook / Xu, Jun; Quaddus, Mohammed (Hrsg.) 2010, S. 225 - 274
    ISBN: 981-283-674-8; 978-981-283-674-8
  • Kollmann, Tobias; Lomberg, Carina
    Web 1.0, web 2.0 and web 3.0 : Revealing new vistas for e-business founders
    In: E-entrepreneurship and ICT ventures: strategy, organization and technology / Kuckertz, Andreas; Stockmann, Christoph; Kollmann, Tobias (Hrsg.) 2010, S. 272 - 284
    ISBN: 9781615205974
  • Kollmann, Tobias; Lomberg, Carina
    Web 1.0, web 2.0 and web 3.0: The development of e-business
    In: Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy / Lee, In (Hrsg.) Jg. 3 2010, S. 1203 - 1210
    ISBN: 9781615206117
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Schröer, Carsten
    Diffusion and Oscillation of Telecommunications Services : The Case of Web 2.0 Platforms
    In: Handbook of research on telecommunications planning and management for business. 2 / Lee (Hrsg.) 2009, S. 557 - 570
    ISBN: 978-1-60566-194-0
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Corporate Entrepreneurship
    In: 21st century management: a reference handbook. 1 / Wankel, Charles (Hrsg.) 2008, S. 11 - 21
    ISBN: 978-1-4129-4972-9
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Diffusion von Web 2.0-Plattformen
    In: Web 2.0: Neue Perspektiven für Marketing und Medien / Hass, Berthold (Hrsg.) 2008, S. 39 - 56
    ISBN: 978-3-540-73700-1; 978-3-540-73701-8
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial Marketing
    In: Entrepreneurial Marketing – Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen / Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias (Hrsg.) 2008, S. 47 - 60
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Themen, Theorien und Methoden der deutschen Entrepreneurshipforschung – das Beispiel der „Interdisziplinären Jahreskonferenz für die Gründungsforschung (G-Forum)“
    In: Stand und Perspektiven der deutschsprachigen Entrepreneurship- und KMU-Forschung / Kraus, Sascha; Gundolf, Katherine (Hrsg.) 2008, S. 48 - 64
  • Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias; Stöckmann, Christoph
    Change Management in der Net Economy : Teamkompetenzen im oszillierenden Spannungsfeld von Markt und Technologie
    In: Nachhaltiges Change-Management: interdisziplinäre Fallbeispiele und Perspektiven / Keuper, Frank (Hrsg.) 2007, S. 381 - 412
    ISBN: 978-3-8349-0189-7; 978-3-8349-9531-5
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Oszillationen bei der Diffusion von elektronischen Marktplätzen : Implikationen für den Wettbewerb jenseits der kritischen Masse
    In: Theoretische Fundierung und praktische Relevanz der Handelsforschung / Schuckel, Marcus (Hrsg.) 2007, S. 577 - 594
    ISBN: 978-3-8350-0702-4; 978-3-8350-9535-9
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph
    Oszillationseffekte für Web 2.0-Plattformen : Kritische-Masse-Probleme im virtuellen Wettbewerb
    In: Web 2.0: Trends und Technologien im Kontext der Net Economy / Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias (Hrsg.) 2007, S. 207 - 224
    ISBN: 978-3-8350-0836-6; 3-8350-0836-6
  • Kollmann, Tobias; Häsel, M.
    Cross-channel cooperation: a collaborative approach of integrating online and offline business models,
    In: AIM 2006 - Information Systems and Collaboration: State of the Art and Perspectives.: Best Papers of the 11th International Conference of the Association Information and Management (AIM), June 8-9 / Feltz, F.; Otjacques, B.; Oberweis, A.; Poussing, N. (Hrsg.) 2006, S. 69 - 82
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias; Pohl, A.
    Das Management technologischer Innovationen,
    In: Markt- und Produktmanagement / Kleinaltenkamp, M.; Plinke, W.; Jacob, F.; Söllner, A. (Hrsg.) 2006, S. 83 - 207
  • Kollmann, Tobias
    E-Business
    In: Wirtschafts-Lexikon - Das Wissen der Betriebswirtschaftslehre / Handelsblatt, (Hrsg.) 2006, S. 1337 - 1344
  • Herr, C.; Kollmann, Tobias
    Der Aufbau von Vertriebsnetzwerken über Online-Kooperationen
    In: Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2005: Netzwerke in Vertrieb und Handel / Ahlert, D.; Olbrich, R.; Schröder, H. (Hrsg.) 2005, S. 385 - 406
  • Kollmann, Tobias
    Finanzierung von jungen Unternehmen in der Net Economy
    In: Entrepreneurial Finance: Kompendium der Gründungs- und Wachstumsfinanzierung / Börner, C.j.; Grichnik, D. (Hrsg.) 2005, S. 65 - 80
  • Kollmann, Tobias
    Innovationsmanagement in der Net Economy - E-Business
    In: Handbuch Technologie- und Innovationsmanagement: Strategie - Umsetzung - Controlling / Albers, S.; Gassmann, O. (Hrsg.) 2005, S. 679 - 694
  • Kollmann, Tobias
    Neue Medien und ihr Einfluss auf die Messewirtschaft
    In: Kölner Kompendium der Messewirtschaft: Das Management von Messegesellschaften / Delfmann, W.; Köhler, R.; Müller-Hagedorn, L. (Hrsg.) 2005, S. 415 - 443
  • Christofor, J.; Kollmann, Tobias
    Specific Requirements for Multimedia Applications in Entrepreneurship Education: Basic Theoretical Principles and Implications for an Independent Computer Based Learning Application
    In: Entrepreneurial Excellence: Unternehmertum, unternehmerische Kompetenz und Wachstum junger Unternehmen / Gemünden, H.g.; Salomo, S.; Müller, T. (Hrsg.) 2005, S. 329 - 350
  • Christofor, J.; Kollmann, Tobias
    Die Internationalisierung von jungen Unternehmen im elektronischen Handel
    In: Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2004: Internationalisierung von Vertrieb und Handel / Ahlert, D.; Olbrich, R.; Schröder, H. (Hrsg.) 2004, S. 99 - 120
  • Kollmann, Tobias
    Vertrauensmanagement im E-Business,
    In: eBusiness-Jahrbuch der deutschen Wirtschaft / Bundesverband der Deutschen Industrie e.V. - BDI, (Hrsg.) 2004, S. 30 - 33
  • Kollmann, Tobias
    Der Informationskreisel als strategisches Werkzeug für das E-Business der Zukunft,
    In: Die Zukunft des Managements - Perspektiven für die Unternehmensführung / Deutscher Manager-Verband e.V., (Hrsg.) 2003, S. 115 - 122
  • Herr, C.; Kollmann, Tobias
    Online-Kooperation als Markteintrittschance für Start-ups im E-Business,
    In: Online-Kooperationen - Erfolg im E-Business durch strategische Partnerschaften / Büttgen, M.; Lücke, F. (Hrsg.) 2003, S. 99 - 112
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    Shareholder-Value-Ansatz als Basis für das Controlling bei Start-up-Unternehmen
    In: Controlling in jungen Wachstumsunternehmen / Achleitner, Ann-Kristin; Bassen, Alexander (Hrsg.) 2003, S. 199 - 220
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture - Unternehmensgründung im Electronic Business
    In: Handbuch Electronic Business / Weiber, R. (Hrsg.) 2002, S. 883 - 907
  • Kollmann, Tobias
    Viral-Marketing - ein Kommunikationskonzept für virtuelle Communities
    In: Handbuch der Unternehmenskommunikation / Mertens, K.; Zimmermann, R. (Hrsg.) 2001, S. 60 - 66
  • Kollmann, Tobias
    Virtuelle Marktplätze im Electronic Commerce
    In: Management-Handbuch Electronic Commerce / Hermanns, A.; Sauter, M. (Hrsg.) 2001, S. 43 - 53
  • Kollmann, Tobias
    Akzeptanzprobleme neuer Technologien - die Notwendigkeit eines dynamischen Untersuchungsansatzes,
    In: Handbuch Electronic Commerce / Bliemel, F.; Fassott, G.; Theobald, A. (Hrsg.) 2000, S. 27 - 45
  • Kollmann, Tobias
    Elektronische Marktplätze - die Notwendigkeit eines bilateralen One-to-One Marketingansatzes,
    In: Handbuch Electronic Commerce / Bliemel, F.; Fassott, G.; Theobald, A. (Hrsg.) 2000, S. 123 - 144
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Wertschöpfungsprozesse und Wettbewerbsvorteile im Marketspace,
    In: Handbuch Electronic Commerce / Bliemel, F.; Fassott, G.; Theobald, A (Hrsg.) 2000, S. 47 - 62
  • Weiber, R.; Pohl, A.; Kollmann, Tobias
    Das Management technologischer Innovationen
    In: Markt- und Produktmanagement / Kleinaltenkamp, M.; Plinke, W. (Hrsg.) 1999, S. 75 - 179
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Interactive Marketing - von der medialen Massen- zur multimedialen Einzeltransaktion
    In: Handbuch Database Marketing / Link, J.; Brändli, D.; Schleuning, C.; Kehl, R.e. (Hrsg.) 1997, S. 533 - 555
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Wettbewerbsvorteile auf virtuellen Märkten - vom Marketplace zum Marketspace
    In: Handbuch Database Marketing / Link, J.; Brändli, D.; Schleuning, C.; Kehl, R.e. (Hrsg.) 1997, S. 513 - 530
  • Weiber, R.; Kollmann, Tobias
    Die Akzeptanz von interaktivem Fernsehen - Anforderungen an ein neues Multimedium
    In: Deutscher Multimedia Kongreß´96 - Perspektiven multimedialer Kommunikation / Glowalla, U.; Schoop, E. (Hrsg.) 1996, S. 163 - 169
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph
    Das 1 x 1 des Wissenschaftlichen Arbeitens : Von der Idee bis zur Abgabe
    Wiesbaden (2016) XIV, 101 S. 17 Abb
    ISBN: 978-3-658-10707-9; 9783658107062
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Hensellek, Simon; Kensbock, Julia Maria
    Deutscher Startup Monitor 2016
    Berlin (2016) 95 Seiten
  • Kollmann, Tobias; Schmidt, Holger
    Deutschland 4.0 : Wie die Digitale Transformation gelingt
    Wiesbaden (2016)
    ISBN: 978-3-658-11981-2; 978-3-658-13145-6
  • Kollmann, Tobias
    E-Business : Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen Wirtschaft
    Wiesbaden (2016) 948 Seiten
    ISBN: 978-3-658-07669-6
  • Kollmann, Tobias
    E-Entrepeneurship : Grundlagen der Unternehmensgründung in der Digitalen Wirtschaft
    Wiesbaden (2016) 716 Seiten
    ISBN: 978-3-658-13076-3; 978-3-658-12348-2
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria
    European Startup Monitor 2015
    Berlin (2016) 23 S.
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Hensellek, Simon; Kensbock, Julia Maria
    European Startup Monitor 2016
    Berlin (2016) 112 Seiten
    ISBN: 978-3-938338-17-9
  • Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias
    Entrepreneurial Marketing : Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen
    Wiesbaden (2015)
    ISBN: 978-3-658-05025-2; 978-3-658-05026-9
  • Kollmann, Tobias
    Digitale Gründerzeit : wie es in #Zukunft #digitale #Weltmarktführer auch aus #Deutschland geben könnte ...
    Essen (2014) 137 Seiten
    ISBN: 978-3-938338-15-5
  • Kollmann, Tobias
    Online-Marketing : Grundlagen der Absatzpolitik in der Net Economy
    Stuttgart (2013)
    ISBN: 978-3-17-023024-8
  • Kollmann, Tobias
    Akademische Outpacer im digitalen Wissensmeer : 10 Jahre Lehrstuhl für E-Business und E-Entrepreneurship
    Campus Essen (2011) 137 S.
    ISBN: 978-3938338131
  • Kollmann, Tobias; Kayser, Ina
    Digitale Strategien in der Europäischen Union : Rahmenbedingungen und Entwicklungsmöglichkeiten
    Wiesbaden (2011) 218 S. : graph. Darst.
    ISBN: 978-3-8349-6617-9; 978-3-8349-2467-4
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph (Hrsg.)
    Entrepreneurship and ICT Ventures: Strategy, Organization and Technology
    Hershey, Pa. [u.a.] (2010) XIX, 389 S.
    ISBN: 978-1-615-20597-4; 978-1-615-20598-1
  • Kollmann, Tobias (Hrsg.)
    Gabler Kompakt-Lexikon Unternehmensgründung : 2.000 Begriffe ; erst nachschlagen, dann gründen! ; [A-Z]
    Wiesbaden (2009) 446
    ISBN: 978-3-8349-0156-9
  • Kollmann, Tobias
    E-Business: Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Net Economy
    Wiesbaden (2007)
    ISBN: 978-3-8349-0281-8
  • Kollmann, Tobias; Häsel, M.
    Cross-Channel Cooperation: The Bundling of Online and Offline Business Models
    Wiesbaden (2006)
  • Kollmann, Tobias
    E-Entrepreneurship: Grundlagen der Unternehmensgründung in der Net Economy
    Wiesbaden (2006)
    ISBN: 978-3-8349-0381-5; 3-8349-0381-7
  • Kollmann, Tobias (Hrsg.)
    Gabler Kompakt-Lexikon Unternehmensgründung : 1.500 Begriffe nachschlagen, verstehen, anwenden ; [A - Z]
    Wiesbaden (2005)
    ISBN: 3-409-12674-0
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture: Grundlagen der Unternehmensgründung in der Net Economy - mit Multimedia-Fallstudie auf CD-ROM
    Wiesbaden (2004)
    ISBN: 3-409-12329-6
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas
    E-Venture-Capital: Unternehmensfinanzierung in der Net Economy – Grundlagen und Fallstudien
    Wiesbaden (2003)
  • Kollmann, Tobias
    E-Venture-Management: Neue Perspektiven der Unternehmensgründung in der Net Economy
    Wiesbaden (2003)
    ISBN: 3-409-12328-8
  • Kollmann, Tobias
    Vertrauensmanagement: Erfolgsfaktoren für die Kundengewinnung im E-Business : CYbiz-Studie CeBit 2003
    Frankfurt am Main (2003)
  • Kollmann, Tobias
    Investor Communication: Erfolgsfaktoren für die Beziehung zwischen Unternehmen und Kapitalgeber
    Frankfurt am Main (2002)
  • Kollmann, Tobias
    Virtuelle Marktplätze: Grundlagen - Management - Fallstudie
    München (2001)
    ISBN: 3-8006-2669-1
  • Kollmann, Tobias
    Die Akzeptanz innovativer Nutzungsgüter und -systeme - Konsequenzen für die Einführung von Telekommunikations- und Multimediasystemen
    Wiesbaden (1998)
    ISBN: 3-409-12849-2
  • Kollmann, Tobias
    Der Wandel der Werbung im Spiegel der Kritik
    Sinzheim (1994)
  • Vorträge

  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika; Hensellek, Simon;
    Clarifying the transactive memory system-entrepreneurial orientation link : the mediating role of multi-level team processes
    2016 Babson College Entrepreneurship Research Conference, Bodø, Norwegen,
    (2016)
  • Kensbock, Julia Maria; Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Meves, Yvonne;
    The impact of diversity in entrepreneurial dispositions on performance in entrepreneurial teams
    2016 Babson College Entrepreneurship Conference (BCERC), Bodo, Norway,
    (2016)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria;
    Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
    Academy of Management Annual Conference, Vancouver, Canada,
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria;
    Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
    19. Forum Gründungsforschung, Kassel, Deutschland,
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kensbock, Julia Maria;
    Fear kills more dreams than failure ever will : Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
    Annual 15th European Academy of Management (EURAM) Conference, Warsaw, Poland,
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika; Hensellek, Simon;
    Individual Entrepreneurial Orientation and the Career Choices Entrepreneur, Intrapreneur, and Traditional Manager : The Mediating Role of Perceived Job Attractiveness
    Annual 15th EURAM Conference, 17.-20. Juni 2015, Warschau, Polen,
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    Linking factual and perceptual incongruence perspectives regarding the internal environment for corporate entrepreneurship to positive affect and opportunity identification
    2015 ACERE Conference, Adelaide, Australien,
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Meves, Yvonne; Kensbock, Julia Maria;
    When members of entrepreneurial teams differ : Linking diversity in individual-level entrepreneurial orientation to team performance
    19. Forum Gründungsforschung, Kassel, Deutschland,
    (2015)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika;
    Linking Narcissism and Business Plan Performance in Entrepreneurial Teams : The Mediating Role of Individual Entrepreneurial Orientation
    ACERE Conference 2014, 04.-07 Februar 2014, Sydney, Australien,
    (2014)
  • Stöckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana; Peschl, Anika;
    Linking narcissism and business planning via self-efficacy and entrepreneurial orientation
    18. Forum Gründungsforschung (G-Forum), Oldenburg,
    (2014)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    The task conflict-business plan performance relationship : A field for a brighter side of narcissism in the tension field of capability, perceived self-effectiveness and overconfidence
    18. Forum Gründungsforschung (G-Forum), Oldenburg,
    (2014)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    Zum Einfluss der Wahrnehmung der organisationalen Rahmenbedingungen auf das entrepreneuriale Verhalten des mittleren Managements
    Backhaus & Partner Conference 2014, Münster,
    (2014)
  • Kuckertz, Andreas; Kollmann, Tobias; Krell, Patrick; Stöckmann, Christoph;
    Opportunity Recognition and Opportunity Exploitation : Two Validated Measurement Scales
    2013 Academy of Management Annual Meeting, 09.-13. August, Lake Buena Vista, Florida,
    (2013)
  • Stöckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana;
    There Is an I in Team : A Multilayered Examination of Personality in Entrepreneurial Teams
    Academy of Management Annual Meeting, 09.-13. August, Lake Buena Vista, Florida,
    (2013)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Peschl, Anika;
    Unternehmerisch orientierte Persönlichkeit, Attraktivitätswahrnehmung von Berufen und die Karriereoptionen Entrepreneur, Intrapreneur und traditioneller Manager
    G-Forum 2013, 07.-08. November 2013, Koblenz, Deutschland,
    (2013)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Linstaedt, Jana;
    What makes a Great Business Plan? : Team Conflict and Narcissism! Re-examining the Team Conflict-Team Performance Relationship
    G-Forum 2013, 07.-08. November 2013, Koblenz, Deutschland,
    (2013)
  • Stöckmann, Christoph; Kollmann, Tobias; Linstaedt, Jana;
    A Team Is Only as Strong as Its Weakest Link : A Multilayered Examination of Personality in Entrepreneurial Teams
    G-Forum 2012, 08.-09. November 2012, Potsdam, Deutschland,
    (2012)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Kuckertz, Andreas;
    Do nascent entrepreneurs really take the line of least resistance? : Obstacles, missing resources and the role of overconfidence in the early venture formation process
    G-Forum 2012, 08.-09. November 2012, Potsdam, Deutschland,
    (2012)
  • Kollmann, Tobias; Meves, Yvonne; Stöckmann, Christoph;
    Resolving the Heterogeneity Dilemma in Entrepreneurial Team Composition : The Pivotal Role of Emotional Intelligence
    Babson College Entrepreneurship Research Conference, 6. bis 9. Juni 2012, Fort Worth, TX, USA,
    (2012)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick; Buchwald, Sarah;
    Integrating dependency and empowerment into the transformational leadership-creativity relationship
    2011 Academy of Management Annual Meeting, 12.-16. August, San Antonio, Texas,
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick;
    One Style Fits All? : Integrating Achievement Motives in the Transformational Leadership-Dependency-Creativity Linkage
    International Council for Small Business (ICSB) World Conference, 15.-18. Juni, Stockholm, Schweden,
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick;
    The Transformational Leadership-Dependency-Creativity Dilemma : The Pivotal Role of Empowerment
    15. Forum Gründungsforschung (G-Forum), 2. bis. 4.11.2011, St. Gallen/Zürich, Schweiz,
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph; Jung, Judith;
    The effects of market orientation and entrepreneurial orientation on exploratory and exploitative innovation and performance
    First Chinese-German Research Workshop on Innovation & Marketing Management, 13.-15. März, Shanghai, China,
    (2011)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph; Krell, Patrick;
    Die Entrepreneurshipforschung an Institutionen in Deutschland, Österreich und der Schweiz : Eine Resonanzanalyse
    14. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung (G-Forum), 21.-22. Oktober, Köln, Deutschland,
    (2010)
  • Kollmann, Tobias; Lomberg, Carina;
    The multifaceted nature of individual entrepreneurial orientation and effects on creative performances
    68. Academy of Management Annual Meeting , 7. bis 11. August, Chicago, Illinois,
    (2009)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph;
    Entrepreneurship - Stand und Entwicklung eines interdisziplinären Forschungsfeldes
    70. Jahrestagung des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V., 15. bis 17. Mai, Berlin,
    (2008)
  • Kollmann, Tobias; Stöckmann, Christoph;
    Re-constructing Firm-level Entrepreneurship : Linking Ambidextrous Innovation, Entrepreneurial Organizations and Performance
    2008 Babson College Entrepreneurship Research Conference (BCERC), 4. bis 7. Juni, Chapel Hill, North Carolina,
    (2008)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph;
    Keeping the Dream Alive : Ambidextrous Management and Entrepreneurial Growth Companies
    67. Academy of Management Annual Meeting, 3. bis 8. August, Philadelphia, Pennsylvania,
    (2007)
  • Kollmann, Tobias; Kuckertz, Andreas; Stöckmann, Christoph;
    Clarifying and Extending the Ambidexterity Construct : Entrepreneurial and Preservative Modes in Strategic Management
    14. Nordic Conference on Small Business Research, 11. bis 13. Mai, Stockholm,
    (2006)