Marc Bosse - Presentations

2016

Bosse, M. - "Structuring the out-of-field teaching phenomenon in mathematics through the lens of identity theory", 3rd Teaching Across Specialisations (TAS) Collective Symposium, Dublin Institute of Technology (DIT) & University College Dublin (UCD), Dublin, Ireland, August 26-27, 2016.

Bosse, M. - "Mathematik fachfremd unterrichten. Zur Professionalität fachbezogener Lehrer-Identität", Disputationsvortrag im Rahmen der mündlichen Promotionsprüfung, Universität Duisburg-Essen, Essen, 8. Juli, 2016.

2015

Albersmann, A. & Bosse, M. - "Towards Inconsistencies of Parents' Beliefs about Teaching and Learning Mathematics", 21st Conference MAVI Mathematical Views 2015, Politecnico di Milano, Milano, Italy, November 17-19, 2015.

Bosse, M. - "Was Mathematiker/innen über den "fachfremd" erteilten Mathematikunterricht wissen sollten", Jahrestagung der Deutschen Mathematiker Vereinigung (DMV) 2015, Universität Hamburg, Hamburg, 24. September, 2015.

Bosse, M. - "Towards Out-of-Field Teaching Mathematics Teachers' Subject-Related Teacher Identity", European Conference on Educational Research 2015 (ECER 2015), 2nd Teaching Across Specialisations (TAS) Collective Symposium, Corvinus University of Budapest, Budapest, Hungary, September 7-11, 2015.

Bosse, M. - "Über die Erfahrungen von Lehrerinnen und Lehrern, „fachfremd“ zu unterrichten“, Gastvortrag in einer Vortragsreihe des Instituts für Unterrichts- und Schulentwicklung der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, Klagenfurt am Wörthersee, Österreich, 1. Juli, 2015.

Bosse, M. - "Teachers' Professional Development in Terms of Identity Development - A Shift in the Perspective on Teachers' Learning", 9th Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 9), Charles University, Prague, Czech Republic, February 4-8, 2015.

2014

Bosse, M. - "The Practice of Out-of-Field Teaching in Mathematics Classrooms - A German Case Study", 20th Conference MAVI Mathematical Views 2014, Dalarna University, Falun, Sweden, September 29 - October 1, 2014.

Bosse, M. - "The Practice of Out-of-Field Teaching in Mathematics Classrooms", 1st Teaching Across Specialisations (TAS) Collective Symposium, University of Porto, Porto, Portugal, August 30-31, 2014.

Bosse, M. - "Researching Out-of-Field Teaching Mathematics Teachers", 7th YERME Summer School, University of Kassel (Rheinwaldschule Fuldatal), Germany, August 4-11, 2014.

Bosse, M. & Törner, G. - "Effektive Strategien und Konzepte systematischer Lehrerfort- und -weiterbildung am Beispiel des Faches Mathematik", Treffen der Fachgruppe „Allgemeinbildende Schulen“ des Verbands Deutscher Privatschulverbände e.V. (VDP), Berlin, 12. Mai, 2014.

Bosse, M. - "Wie können fachfremd unterrichtende Mathematiklehrkräfte durch Lehrerfortbildungen effektiv unterstützt werden?", 48. GDM-Jahrestagung, Universität Koblenz-Landau, Standort Koblenz, 10.-14. März, 2014.

2013

Bosse, M. - "Fachfremd unterrichtende Mathematiklehrkräfte erforschen - Herausforderungen und erste Erkenntnisse", Forschungsseminar AG Didaktik der Mathematik, Universität Bremen, 10. Dezember, 2013.

Bosse, M. - "Teacher Identity as a Theoretical Framework for Researching Out-of-Field Teaching Teachers", 19th Conference MAVI Mathematical Views 2013, University of Education Freiburg, Germany, September 25-28, 2013.

Barzel, B., Bomert, J. & Bosse, M. - "Didaktik der Erwachsenen- und Fortbildung", 2. Jahrestagung des DZLM, Pädagogische Hochschule Freiburg, Freiburg, 5. September, 2013.

Rösken-Winter, B., Bomert, J. & Bosse, M. - "Professionelle Lerngemeinschaften (PLGen) etablieren und begleiten", 2. Jahrestagung des DZLM, Pädagogische Hochschule Freiburg, Freiburg, 5. September, 2013.

2012

Bosse, M. - "Out-of-field teaching math teachers and the ambivalent role of beliefs - report from interviews with these teachers", 18th Conference MAVI Mathematical Views 2012, University of Helsinki, Finland, September 12-15, 2012.