Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

WiWi / ICB

Anschrift
Schützenbahn 70
45127 Essen
Raum
SA 224

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Didaktik der Informatik

Aktuelle Veranstaltungen

Keine aktuellen Veranstaltungen.

Vergangene Veranstaltungen (max. 10)

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Borukhovich-Weis, Swantje; Brinda, Torsten; Burovikhina, Veronika; Beißwenger, Michael; Bulizek, Björn; Cyra, Katharina; Gryl, Inga; Tobinski, David; Barkmin, Mike
    An Integrated Model of Digitalisation-Related Competencies in Teacher Education
    In: Digital Transformation of Education and Learning - Past, Present and Future: Proceedings / IFIP TC 3 Open Conference on Computers in Education, OCCE 2021, Tampere, Finland, August 17–20, 2021 / Passey, Don; Leahy, Denise; Williams, Lawrence; Holvikivi, Jaana; Ruohonen, Mikko; Passey, Don; Leahy, Denise; Williams, Lawrence; Holvikivi, Jaana; Ruohonen, Mikko (Hrsg.) 2022, S. 3 - 14
    ISBN: 978-3-030-97986-7; 978-3-030-97985-0; 9783030979867
  • Barkmin, Mike
    An open platform for assessment and training of competencies
    In: 15th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE 2020; Virtual, Online; Germany; 28 - 30 October 2020 2020, S. 3421616
    ISBN: 9781450387590
  • Barkmin, Mike; Brinda, Torsten
    Analysis of Programming Assessments : Building an Open Repository for Measuring Competencies
    In: Koli Calling '20: Proceedings of the 20th Koli Calling International Conference on Computing Education Research / International Conference on Computing Education Research ; November 19 - 22, 2020, Koli, Finland, Virtual / Falkner, Nick; Seppala, Otto (Hrsg.) 2020
    ISBN: 978-1-4503-8921-1
  • Borowy, Silas; Barkmin, Mike
    Assessing programming tasks of central final exams in Germany : Which competencies are required?
    In: 15th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE 2020; Virtual, Online; Germany; 28 - 30 October 2020 2020, S. 3421617
    ISBN: 9781450387590
  • Barkmin, Mike
    Competency structure model for programming for the transition from school to university
    In: 15th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE 2020; Virtual, Online; Germany; 28 - 30 October 2020 2020, S. 3421591
    ISBN: 9781450387590
  • Barkmin, Mike; Bergner, Nadine; Bröll, Leena; Huwer, Johannes; Menne, Andreas; Seegerer, Stefan
    Informatik für alle?! – Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung
    In: Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung / Beißwenger, Michael; Bulizek, Björn; Gryl, Inga; Schacht, Florian 2020, S. 99 - 120
    ISBN: 978-3-95605-082-4
  • Barkmin, Mike; Brinda, Torsten
    Informatiksysteme aus fachdidaktischer Sicht
    In: Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung / Beißwenger, Michael; Bulizek, Björn; Gryl, Inga; Schacht, Florian 2020, S. 291 - 301
    ISBN: 978-3-95605-082-4
  • Barkmin, Mike; Beißwenger, Michael; Borukhovich-Weis, Swantje; Brinda, Torsten; Bulizek, Björn; Burovikhina, Veronika; Gryl, Inga; Tobinski, David
    Vermittlung digitalisierungsbezogener Kompetenzen an Lehramtsstudierende : Werkstattbericht einer interdisziplinären Arbeitsgruppe
    In: Bildung, Schule und Digitalisierung / Kaspar, Kai; Becker‐Mrotzek, Michael; Hofhues, Sandra; König, Johannes; Schmeinck, Daniela (Hrsg.) 2020, S. 139 - 144
    ISBN: 978-3-8309-4246-7; 978-3-8309-9246-2
  • Kramer (ausgeschieden), Matthias; Barkmin, Mike; Brinda, Torsten
    Identifying Predictors for Code Highlighting Skills : A Regressional Analysis of Knowledge, Syntax Abilities and Highlighting Skills
    In: Proceedings of the 2019 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education / ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education Aberdeen, Scotland Uk, July 15 - 17, 2019 2019, S. 367 - 373
    ISBN: 9781450363013; 978-1-4503-6895-7 ISSN: 1942-647X
  • Kramer, Matthias; Barkmin, Mike; Brinda, Torsten; Tobinski, David
    Automatic assessment of source code highlighting tasks investigation of different means of measurement
    In: Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research / Koli Calling 2018; Koli; Finland; 22 - 25 November 2018 2018, S. a8
    ISBN: 9781450365352
  • Kramer, Matthias; Barkmin, Mike; Brinda, Torsten
    Evaluating responses in source code highlighting tasks preliminary considerations for automatic assessment
    In: Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE '18, Potsdam, Germany, October 04 - 06, 2018 2018, S. 18
    ISBN: 978-1-4503-6588-8
  • Barkmin, Mike; Brinda, Torsten
    Exploring and evaluating computing systems for use in learning scenarios by creating an E-portfolio course design and first experiences
    In: Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE '18, Potsdam, Germany, October 04 - 06, 2018 2018, S. 34
    ISBN: 978-1-4503-6588-8
  • Barkmin, Mike; Kramer, Matthias; Tobinski, David; Brinda, Torsten
    Code structure difficulty in OOP – an exploration study regarding basic cognitive processes
    In: Proceedings of the 17th Koli Calling International Conference on Computing Education Research / Koli Calling '17, Koli, Finland, November 16 - 19, 2017 / Montero, Calkin Suero (Hrsg.) 2017, S. 185 - 186
    ISBN: 9781450353014
  • Kramer, Matthias; Barkmin, Mike; Tobinski, David; Brinda, Torsten
    Understanding the Differences Between Novice and Expert Programmers in Memorizing Source Code
    In: IFIP Advances in Information and Communication Technology / 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers and Education, WCCE 2017; Dublin; Ireland; 3 July 2017 through 6 July 2017 2017, S. 630 - 639
    ISBN: 9783319743097 ISSN: 1868-4238
  • Barkmin, Mike; Kramer, Matthias; Tobinski, David; Brinda, Torsten
    Unterschiede beim Memorieren von Quelltexten zwischen NovizInnen und ExpertInnen der objektorientierten Programmierung
    In: Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt / 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule vom 13.-15. September 2017 in Oldenburg / Diethelm, Ira (Hrsg.) 2017, S. 407 - 408
    ISBN: 978-3-88579-668-8; 3-88579-668-6
  • Vorträge

  • Borukhovich-Weis, Swantje; Gryl, Inga; Beißwenger, Michael; Brinda, Torsten; Bulizek, Björn; Barkmin, Mike; Burovikhina, Veronika; Tobinski, David;
    Digitalisierung in der Lehrer:innenausbildung : Erfahrungsbericht einer interdisziplinären Arbeitsgruppe an der Universität Duisburg-Essen
    49. dghd-Jahrestagung - Hochschullehre als Gemeinschaftsaufgabe: miteinander-kooperativ-integrativ, 10.-13. März, Berlin,
    Berlin (2020)