Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Informatik / AI
Anschrift
Schützenbahn 70
45127 Essen
45127 Essen
Raum
SA 224
Telefon
Telefax
E-Mail
Webseite
Funktionen
-
Stellvertreter/in, Gleichstellungsbeauftragte
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Didaktik der Informatik
Aktuelle Veranstaltungen
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2024 SS
-
2023 WS
-
2023 SS
-
2022 WS
-
2022 SS
-
2021 WS
-
2021 SS
-
2020 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Die Befähigung zum Darstellungswechsel im Informatikunterricht als Aufgabe der Fach- und Sprachförderung?!In: Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit / INFOS, 20.-22.09.2023, Würzburg, Deutschland / Hellmig, Lutz; Hennecke, Martin Heinrich (Hrsg.) 2023, S. 177 - 186Online Volltext: dx.doi.org/
-
Einsatz einer Kreativitätstechnik im Informatikunterricht der Sekundarstufe I zur Förderung der PerspektivenwechselIn: Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit / INFOS, 20.-22.09.2023, Würzburg, Deutschland / Hellmig, Lutz; Hennecke, Martin Heinrich (Hrsg.) 2023, S. 455Online Volltext: dx.doi.org/
-
How to Reveal Students' Conceptions of Programming and Designing Digital GamesIn: WiPSCE '22: Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE '22: The 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, 31.10.-02.11.2022, Morschach / Mareen Grillenberger; Marc Berges (Hrsg.) 2022 25Online Volltext: dx.doi.org/
-
Students’ Conceptions of Programming in the Context of Game DesignIn: Digital Transformation of Education and Learning - Past, Present and Future: Proceedings / IFIP TC 3 Open Conference on Computers in Education, OCCE 2021, Tampere, Finland, August 17–20, 2021 / Passey, Don; Leahy, Denise; Williams, Lawrence; Holvikivi, Jaana; Ruohonen, Mikko; Passey, Don; Leahy, Denise; Williams, Lawrence; Holvikivi, Jaana; Ruohonen, Mikko (Hrsg.) 2022, S. 79 - 90Online Volltext: dx.doi.org/
-
"and it s just that many girls don t follow as good or aren t able to follow"In: The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE '21: The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Germany, October 18 - 20, 2021 / Berges, Marc; Mühling, Andraes; Armoni, Michal (Hrsg.) 2021 7Online Volltext: dx.doi.org/
-
Computer science education in practice phases of the general studies subject at university locations in North Rhine-WestphaliaIn: Informatische Bildung in Praxisphasen des Sachunterrichts in NRW.: INFOS 2021 – 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule / 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS), 8.-10. September 2021, Wuppertal / Humbert, Ludger; Gesellschaft für Informatik (Hrsg.) 2021, S. 241 - 250Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Structure and functionality of the Internet in online sources with regard to model representationsIn: Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen / 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, 8.-10. September 2021 Wuppertal, Deutschland; Gesellschaft für Informatik; Köllen Druck & Verlag GmbH / Humbert, Ludger (Hrsg.) 2021, S. 93 - 102Online Volltext: dx.doi.org/
-
Students' Conceptions of Object-Oriented Programming in the Context of Game Designing in Computing Education : Design of a Ph.D. Research Project to Explore Students' Conceptions in a Long-Term StudyIn: Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education / SIGCSE 2021; Virtual, Online; United States; 13 - 20 March 2021 2021, S. 1290Online Volltext: dx.doi.org/
-
What do Students Want to Know about the Digital World?In: The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education / WiPSCE '21: The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Germany, October 18 - 20, 2021 / Berges, Marc; Mühling, Andraes; Armoni, Michal (Hrsg.) 2021Online Volltext: dx.doi.org/
-
Stereotypes of Secondary School Students Towards People in Computer ScienceIn: Empowering Teaching for Digital Equity and Agency: IFIP TC 3 Open Conference on Computers in Education, OCCE 2020, Mumbai, India, January 6–8, 2020, Proceedings / IFIP TC 3 Open Conference on Computers in Education, OCCE 2020, 06.–08,01.2020, Mumbai, India / Brinda, Torsten; Passey, Don; Keane, Therese (Hrsg.) 2020, S. 46 - 55Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)