Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S06 B85
Telefon
E-Mail
Sprechzeiten
Montag 14 - 15 Uhr
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2022 WS
-
2022 SS
-
2021 WS
-
2021 SS
-
2020 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
A systematic review and meta-analysis of the associations between perceived teacher-based racial-ethnic discrimination and student well-being and academic outcomesIn: Journal of Educational Psychology (2023) in pressISSN: 1939-2176; 0022-0663Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Beyond ‘migrant background’ : How to select relevant, social justice oriented, and feasible social categories in educational researchIn: European Journal of Psychology of Education Jg. 38 (2023) Nr. 1, S. 389 - 408ISSN: 1878-5174; 0256-2928Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Do infrahumanization or affective prejudice drive teacher discrimination against Romani students? : A conceptual replication of Bruneau et al. (2020) in GermanyIn: Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology Jg. 28 (2022) Nr. 3, S. 340 - 344ISSN: 1532-7949; 1078-1919Online Volltext: dx.doi.org/
-
Researching race-ethnicity in race-mute EuropeIn: Infant and Child Development Jg. 31 (2022) Nr. 1, S. e2260ISSN: 1522-7227; 1522-7219; 1099-0917; 1057-3593Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Capturing a nuanced picture of classroom cultural diversity climate : Multigroup and multilevel analyses among secondary school students in GermanyIn: Contemporary Educational Psychology Jg. 65 (2021)ISSN: 1090-2384; 0361-476XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Disentangling the effects of perceived personal and group ethnic discrimination among secondary school students : The protective role of teacher–student relationship quality and school climateIn: New Directions for Child and Adolescent Development (2021) Nr. 177: Special Issue: The Impact of Migration on Child and Adolescent Development: The Role of Socialization Experiences in Family and School, S. 77 - 99ISSN: 1520-3247; 1534-8687; 0195-2269Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Stressing similarities or ignoring differences? : Shedding light into different forms of color-evasive ideology with pre- and in-service teachersIn: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft: ZfE Jg. 24 (2021) Nr. 1, S. 135 - 153ISSN: 1862-5215; 1434-663XOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
The interplay between culturally responsive teaching, cultural diversity beliefs, and self-reflection : A multiple case studyIn: Teaching and Teacher Education Jg. 77 (2019) S. 341 - 351ISSN: 0742-051X; 1879-2480Online Volltext: dx.doi.org/
-
Stereotype und Vorurteile gegenüber Roma-Schüler*innen : Ein Überblick zu den Ursachen, zu Interventionen und bewährten PraktikenIn: Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention / Glock, Susanne (Hrsg.) 2022, S. 235 - 263ISBN: 978-3-658-37262-0; 978-3-658-37261-3Online Volltext: dx.doi.org/
-
‚Sie kümmern sich nicht und haben es eh verdient‘ : Mythen über den Zusammenhang von Armut und BildungIn: Mythen, Fehlvorstellungen, Fehlkonzepte und Irrtümer in Schule und Unterricht / Steins, Gisela; Spinath, Birgit; Dutke, Stephan; Roth, Marcus; Limbourg, Maria (Hrsg.) 2022, S. 181 - 196ISBN: 9783658362591; 9783658362607Online Volltext: dx.doi.org/