Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fakultät Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
Raum
S06 S06 B85
Sprechzeiten
Montag 14 - 15 Uhr

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Psychologie
  • Leiter/in, DFG-Projekt

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Schachner, Maja K.; Schwarzenthal, Miriam; Moffitt, Ursula; Civitillo, Sauro; Juang, Linda
    Capturing a nuanced picture of classroom cultural diversity climate : Multigroup and multilevel analyses among secondary school students in Germany
    In: Contemporary Educational Psychology Jg. 65 (2021) S. 101971
    ISSN: 1090-2384; 0361-476X
  • Civitillo, Sauro; Göbel, Kerstin; Preusche, Zuzanna M.; Jugert, Philipp
    Disentangling the effects of perceived personal and group ethnic discrimination among secondary school students : The protective role of teacher–student relationship quality and school climate
    In: New Directions for Child and Adolescent Development (2021) in press
    ISSN: 1520-3247; 1534-8687; 0195-2269
  • Jugert, Philipp; Kaiser, Marie; Ialuna, Francesca Eugenia; Civitillo, Sauro
    Researching race-ethnicity in race-mute Europe
    In: Infant and Child Development (2021) in press in press
    ISSN: 1522-7227; 1522-7219; 1099-0917; 1057-3593
  • Civitillo, Sauro; Juang, Linda P.; Schachner, Maja K.
    Stressing similarities or ignoring differences? : Shedding light into different forms of color-evasive ideology with pre- and in-service teachers
    In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (ZfE) Jg. 24 (2021) Nr. 1, S. 135 - 153
    ISSN: 1862-5215; 1434-663X
  • Civitillo, Sauro; Juang, Linda P.; Badra, Marcel; Schachner, Maja K.
    The interplay between culturally responsive teaching, cultural diversity beliefs, and self-reflection : A multiple case study
    In: Teaching and Teacher Education Jg. 77 (2019) S. 341 - 351
    ISSN: 0742-051X