Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fak. für Mathematik

Anschrift
Thea-Leymann-Str. 9
45127 Essen
Raum
WSC-O-2.47

Funktionen

  • Wiss. Mitarbeiterinnen/Mitarbeiter, Mathematik

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Klingbeil, Katrin; Moons, Filip
    The omnipresence of the Letter-as-Object misconception : A multilevel Latent Transition Analysis on understanding variables
    In: Educational Studies in Mathematics, Jg. 120, 2025, Nr. 3, S. 455 – 476
  • Moons, Filip; Holvoet, Alexander; Klingbeil, Katrin; Vandervieren, Ellen
    Comparing reusable, atomic feedback with classic feedback on a linear equations task using text mining and qualitative techniques
    In: British Journal of Educational Technology, 2024
  • Klingbeil, Katrin; Rösken, Fabian; Barzel, Bärbel; Schacht, Florian; Stacey, Kaye; Steinle, Vicki; Thurm, Daniel
    Validity of multiple-choice digital formative assessment for assessing students’ (mis)conceptions : evidence from a mixed-methods study in algebra
    In: ZDM - Mathematics Education: The International Journal on Mathematics Education, Jg. 56, 2024, Nr. 4, S. 713 – 726
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Klingbeil, Katrin; Moons, Filip
    Investigating students’ understanding of algebraic letters using latent class analysis
    In: Proceedings of the 47th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 2024) / 47th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 2024): 17 - 21 July 2024; Auckland, New Zealand. Antwerpen: Psychology of Mathematics Education (PME), 2024, S. 145 – 152
  • Klingbeil, Katrin; Rösken, Fabian; Barzel, Bärbel; Schacht, Florian; Kortenkamp, Ulrich; Thurm, Daniel
    SMART – eine verstehensorientierte Online-Diagnostik amBeispiel Variablenverständnis
    In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main / 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main / IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Hrsg.). Münster: WTM-Verlag, 2023, S. 311 – 314
  • Klingbeil, Katrin; Rösken, Fabian; Barzel, Bärbel; Schacht, Florian
    Potential and challenges of SMART as an online diagnostic tool in comparison to diag-nostic interviews using the example of understanding variables
    In: MEDA3 Mathematics Education in Digital Age 3: Proceedings of the 13th ERME Topic Conference (ETC13) / 13th ERME Topic Conference (ETC13): 7 – 9 September 2022; Nitra, Slovakia / Weigand, Hans-Georg; Donevska-Todorova, Ana; Faggiano, Eleonora; Iannone, Paola; Medová, Janka; Tabach, Michal; Turgut, Melih (Hrsg.). Nitra: Philosoph Konstantin-Universität Nitra, 2022, S. 208 – 215
  • Klingbeil, Katrin; Rösken, Fabian; Thurm, Daniel; Schacht, Florian
    SMART – online formative assessment : Professionalising teachers & enhancing students’ understanding
    In: Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) / 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12): 2nd – 5th February 2022; Bozen, Italy: HAL, 2022
  • Klingbeil, Katrin; Rösken, Fabian; Thurm, Daniel; Barzel, Bärbel; Schacht, Florian; Kortenkamp, Ulrich; Stacey, Kaye; Steinle, Vicki
    SMARTA—online-diagnostic to reveal students’ algebraic thinking and enhance teachers’ diagnostic competencies
    In: Proceedings of the 15th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 15) / 15th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT 15): September 13–16, 2022; Copenhagen, Denmark / Jankvist, Uffe Thomas; Elicer, Raimundo; Clark-Wilson, Alison; Weigand, Hans-Georg; Thomsen, Marianne (Hrsg.). Copenhagen: Danish School of Education, Aarhus University, 2022, S. 290 – 297
  • Klingbeil, Katrin; Rösken, Fabian; Barzel, Bärbel; Schacht, Florian; Thurm, Daniel; Kortenkamp, Ulrich
    Verstehensorienterte Online-Diagnostik : Ein SMARTer Weg
    In: Digitales Lernen in Distanz und Präsenz: Herbsttagung 2021 des Arbeitskreises Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik am 24.09.2021 / Herbsttagung 2021 des Arbeitskreises Mathematikunterricht und digitale Werkzeuge in der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, 24.09.2021, Online-Konferenz / Reinhold, Frank; Schacht, Florian (Hrsg.). Duisburg, Essen: DuEPublico, 2022, S. 65 – 71