Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

MSM/Fak. Betriebswirtschaftslehre
Anschrift
Forsthausweg 2
47057 Duisburg
Raum
LE 704
Sprechzeiten
Nach Vereinbarung per Email

Funktionen

  • Universitätsprofessor/in, Lehrstuhl für Ostasienwirtschaft/China
  • Vorsitzender, Prüfungsausschuss Ostasienwissenschaften
  • Direktor, IN-EAST School of Advanced Studies

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Noesselt, Nele; Taube, Markus
    Chinas Neue Seidenstraße : Ein Marshall-Plan für die Welt?
    In: China-Contact: Das Wirtschaftsmagazin für Ihren Geschäftserfolg in China (2020) Nr. 3, S. 12 - 15
    ISSN: 0948-1680
  • Heinberg, Martin; Katsikeas, Constantine S.; Ozkaya, H. Erkan; Taube, Markus
    How nostalgic brand positioning shapes brand equity : differences between emerging and developed markets
    In: Journal of the Academy of Marketing Science Jg. 48 (2020) Nr. 5, S. 869 - 890
    ISSN: 0092-0703
  • Dai, Shuanping; Taube, Markus
    Strategic ambiguity in policy formulation : exploring the function of the term “township and village enterprises” in China’s industrial ownership reforms
    In: Journal of Chinese Governance (2020)
    ISSN: 2381-2354; 2381-2346
  • Taube, Markus
    Ostasiens aufstrebende Weltmarktführer : Staatsnahe Kolosse, innovative Start-ups und global orientierte Guerilla-Unternehmer
    In: Ifo-Schnelldienst Jg. 72 (2019) Nr. 15, S. 12 - 16
    ISSN: 0018-974X
  • Dai, Shuanping; Taube, Markus
    The long tail thesis : Conceptualizing China’s entrepreneurial practices in Fintech and electric vehicles
    In: Chinese Management Studies (2019)
    ISSN: 1750-614X
  • Horak, Sven; Taube, Markus; Yang, Inju; Restel, Katja
    Two not of a kind : Social network theory and informal social networks in East Asia
    In: Asia Pacific Journal of Management Jg. 36 (2019) Nr. 2, S. 349 - 372
    ISSN: 1572-9958; 0217-4561
  • Heinberg, Martin; Ozkaya, H. Erkan; Taube, Markus
    Do corporate image and reputation drive brand equity in India and China? - Similarities and differences
    In: Journal of Business Research Jg. 86 (2018) S. 259 - 268
    ISSN: 0148-2963
  • Li, Yuan; Taube, Markus
    The implications of the ‘Belt and Road Initiative’ on globalization and inclusive growth for the Eurasian continent
    In: Journal of Chinese Economic and Business Studies Jg. 16 (2018) Nr. 3, S. 233 - 240
    ISSN: 1476-5292; 1476-5284
  • Heinberg, Martin; Ozkaya, H Erkan; Taube, Markus
    The influence of global and local iconic brand positioning on advertising persuasion in an emerging market setting
    In: Journal of international business studies Jg. 48 (2017) Nr. 8, S. 1009 - 1022
    ISSN: 0047-2506; 1478-6990
  • Heinberg, Martin; Ozkaya, H. Erkan; Taube, Markus
    A brand built on sand : is acquiring a local brand in an emerging market an ill-advised strategy for foreign companies?
    In: Journal of the Academy of Marketing Science Jg. 44 (2016) Nr. 5, S. 586 - 607
    ISSN: 0092-0703
  • Taube, Markus
    China auf der Suche nach einem neuen Entwicklungs- und Wachstumsmodell : Wirtschaftswunder war gestern
    In: Politische Studien : Orientierung durch Information und Dialog Jg. 67 (2016) Nr. 467, S. 22 - 32
    ISSN: 0032-3462
  • Taube, Markus
    Der beschwerliche Umbruch hin zu China 2.0 : nationale Umstrukturierung und neue Rolle in der Weltwirtschaft
    In: Ifo-Schnelldienst Jg. 69 (2016) Nr. 7, S. 17 - 20
    ISSN: 0018-974X
  • Horak, Sven; Taube, Markus
    Same but different? : Similarities and fundamental differences of informal social networks in China (Guanxi) and Korea (Yongo)
    In: Asia pacific journal of management Jg. 33 (2016) Nr. 3, S. 595 - 616
    ISSN: 0217-4561
  • Taube, Markus
    Institutional idiosyncrasies and alternative ways of doing business : what can we learn from East Asia? ; guest editorial
    In: Asian business & management Jg. 14 (2015) Nr. 4, S. 251 - 256
    ISSN: 1472-4782
  • Taube, Markus; Dudenhöffer, Kathrin
    Marktpotential für E-Autos
    In: Das Wirtschaftsstudium : WISU (2014) Nr. 5, S. 636 - 640
  • Conlé, Marcus; Taube, Markus
    Anatomy of cluster development in China : The case of Health Biotech Clusters
    In: Journal of Science and Technology Policy in China Jg. 3 (2012) Nr. 2, S. 124 - 144
    ISSN: 1758-552X; 1758-5538
  • Heiden, Peter in der; Taube, Markus
    China's iron and steel industry at the global markets interface : Structural developments and industrial policy interventions
    In: The Copenhagen Journal of Asian Studies: CJAS Jg. 29 (2011) Nr. 2, S. 110 - 142
    ISSN: 1395-4199
  • Conlé, Marcus; Taube, Markus
    Regional specialization in China's biopharmaceutical industry
    In: Chinese Management Studies Jg. 4 (2010) Nr. 4, S. 339 - 359
    ISSN: 1750-6158; 1750-614X
  • Aufsätze

  • Taube, Markus; in der Heiden, Peter Thomas
    Expert Assessment: Protectionist import duties under the Trump Presidency : Direct and indirect impact on the German Aluminium industry
    (2018)
  • Vorworte / Nachworte

  • Li, Yuan; Taube, Markus
    The belt & road initiative - manifestations, driving forces, and international responses
    In: How China’s silk road initiative is changing the global economic landscape Li, Yuan; Taube, Markus (Hrsg.) (2019) S. 1 - 18
    ISBN: 978-1-138-31745-1; 978-0-429-45519-3
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Heinberg, Martin; Taube, Markus
    Marketing mix drivers of brand equity : differences between foreign and domestic FMCG brands in China ; abstract
    In: Global networks: organizations and people ; proceedings of the 57th Annual Meeting of the Academy of International Business ; Bengaluru, India, June 27-30, 2015 / Annual Meeting of the Academy of International Business ; AIB; / Mudambi, RamKiyak, Tunga (Hrsg.) 2015, S. 126
  • Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus
    Coordination between inertia and dynamic development : An overview of issues and contributions
    In: Institutional variety in East Asia: formal and informal patterns of coordination / Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus 2011, S. 1 - 20
    ISBN: 978-1-8498-0795-1
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Dai, Shuanping; Taube, Markus (Hrsg.)
    China’s Quest for inovation : Institutions and ecosystems
    Abingdon, Oxon (2019) xiv, 290 pages : illustrations (black and white) xiv, 290 pages : illustrations (black and white)
    (Routledge contemporary China series)
    ISBN: 9781351019743
  • Li, Yuan; Taube, Markus (Hrsg.)
    How China’s silk road initiative is changing the global economic landscape
    London [u.a.] (2019)
    (Routledge studies in the growth economies of Asia ; 142)
    ISBN: 978-1-138-31745-1; 978-0-429-45519-3
  • Taube, Markus; Heiden, Peter in der
    Analysis of industrial policies and discretionary government interventions in the Chinese steel tubes and pipes industry : report compiled for the European Steel Tubes Association
    (2015)
  • Taube, Markus; Heiden, Peter Thomas in der
    Assessment of the normative and policy framework governing the Chinese economy and its impact on international competition : Final extended report
    (2015) 388 Seiten 388 Seiten
  • Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus
    Institutional variety in East Asia : formal and informal patterns of coordination
    Cheltenham (2011) IX, 313 S. : graph. Darst. IX, 313 S. : graph. Darst.
    (New horizons in institutional and evolutionary economics)
    ISBN: 978-1-8498-0795-1
  • Taube, Markus; Heiden, Peter in der
    China Steel Inc. - state owned and state run : an investigation of state business interaction in the world's largest steel industry
    Marburg (2010) 302 Seiten 302 Seiten
    (Economic studies on Asia ; 8)
    ISBN: 978-3-89518-793-3
  • Taube, Markus; Schmidkonz, Christian; Emrich, Ulrike
    Meyers Atlas China : auf dem Weg zur Weltmacht
    Mannheim (2010) 221 Seiten 221 Seiten
    ISBN: 978-3-411-08281-0
  • Conlé, Marcus; Taube, Markus
    The Chinese law, finance & growth paradox
    Duisburg (2010) 20 Bl. 20 Bl.
    (Diskussionsbeiträge der Mercator School of Management der Universität Duisburg-Essen, Campus Duisburg ; 365)
  • Working Paper

  • Taube, Markus
    Grundzüge der wirtschaftlichen Entwicklung und ihre ordnungspolitischen Leitbilder in der VR China seit 1949
    Duisburg (2014) 28 Seiten 28 Seiten
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 96)
  • Conlé, Marcus; Taube, Markus
    Anatomy of Cluster Development in China : The case of health biotech clusters
    Duisburg (2010) 28 Seiten 28 Seiten
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 84)
  • Taube, Markus
    Ökonomische Entwicklung in der VR China : nachholendes Wachstum im Zeichen der Globalisierung
    Duisburg (2008) 33 Seiten 33 Seiten
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 74)
  • Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus
    Workshop Series on the Role of Institutions in East Asian Development : Institutional Foundations of Innovation and Competitiveness in East Asia
    Duisburg (2007) 112 S. 112 S.
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 72)
  • Taube, Markus
    Chinas Rückkehr in die Weltgemeinschaft : Triebkräfte und Widerstände auf dem Weg zu einem "global player"
    Duisburg (2003) VII, 44 S. VII, 44 S.
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 51)
  • Flüchter, Winfried; Heberer, Thomas; Pascha, Werner; Robaschik, Frank; Taube, Markus
    Overview of East Asian studies in Central and Eastern Europe
    Duisburg (2003) 334 Seiten 334 Seiten
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 48)
  • Heberer, Thomas; Taube, Markus; Institut für Ostasienwissenschaften, Gerhard-Mercator-Universität Duisburg
    China, the European Union and the United States of America
    Duisburg (2002) 43 Seiten 43 Seiten
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 45)
  • Vorträge

  • Taube, Markus;
    Innovation made in China? : Warum Chinas High-Tech Cluster so wenig Neues schaffen
    Die kleine Form 08. Januar 2014, Essen,
    (2014)
    (Die kleine Form 2013/2014)