Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
WiWi / ICB
Anschrift
Universitätsstr. 12
45141 Essen
45141 Essen
Raum
R09 R02 H27
Telefon
Telefax
E-Mail
Webseite
Funktionen
-
Universitätsprofessor/in, Digital Business und Digital Entrepreneurship (netCAMPUS)
-
Vorsitz, Promotionsausschuss
WiWi / Promotionsausschuss
AnschriftUniversitätsstr. 12
45141 EssenRaumR12 R07 B39Telefon -
Prodekan/in, Dekanat
WiWi / Dekanat
AnschriftUniversitätsstr. 12
45141 EssenRaumR12 R07 B39Telefon -
Beratendes Mitglied, Fakultätsrat
Aktuelle Veranstaltungen
-
2023 SS
- Seminar Digital Business und Digital Entrepreneurship
- Digital Business-Management A/B
- Digital Business-Grundlagen (Modul: Anwendungsgebiete der Wirtschaftsinformatik)
- Fachseminar Digital Business und Digital Entrepreneurship
- Bachelorprojekt Digital Business und Digital Entrepreneurship
- Digital Business
- Masterprojekt Digital Business und Digital Entrepreneurship
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2022 WS
- Fallstudienseminar Digital Startup Camp
- Fachseminar Digital Business und Digital Entrepreneurship
- Digital Entrepreneurship I (Ideenfindung und -formulierung) (Modul: Digital Entrepreneurship)
- Digital Entrepreneurship II (Ideenumsetzung und -fortführung) (Modul: Digital Entrepreneurship)
- Seminar Digital Business und Digital Entrepreneurship
- Bachelorprojekt Digital Business und Digital Entrepreneurship
- Digital Entrepreneurship
- Masterprojekt Digital Business und Digital Entrepreneurship
-
2022 SS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Artificial Leadership : Digital Transformation as a Leadership Task between the Chief Digital Officer and Artificial IntelligenceIn: The International Journal of Business Science & Applied Management: IJBSAM Jg. 18 (2023) Nr. 1, S. 76 - 95ISSN: 1753-0296
-
Does Culture Eat Strategy? : The Emergence of Cooperation Capability in Young FirmsIn: International Journal of Innovation Management (IJIM) (2023)ISSN: 1363-9196; 1757-5877Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Entrepreneurial leadership, strategic flexibility, and venture performance : Does founders' span of control matter?In: Journal of Business Research Jg. 157 (2023)ISSN: 0148-2963; 1873-7978Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Eras of Digital Entrepreneurship : Connecting the Past, Present, and FutureIn: Business and Information Systems Engineering (BISE) Jg. 64 (2022) Nr. 1, S. 15 - 31ISSN: 1867-0202; 2363-7005Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
How bricoleurs go international : a European cross-country study considering the moderating role of governmental entrepreneurship support programsIn: The Journal of Technology Transfer (2022) in pressISSN: 0892-9912; 1573-7047Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
A configurational approach to entrepreneurial orientation and cooperation explaining product / service innovation in digital vs. non-digital startupsIn: Journal of Business Research Jg. 125 (2021) S. 508 - 519ISSN: 0148-2963; 1873-7978Online Volltext: dx.doi.org/
-
Personality composition and performance in entrepreneurial teams : Understanding the impact of stability and plasticity traits in a relative contribution modelIn: International Journal of Entrepreneurial Venturing Jg. 13 (2021) Nr. 3, S. 262 - 287ISSN: 1742-5379; 1742-5360Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
How management teams foster the transactive memory system–entrepreneurial orientation link : A domino effect model of positive team processesIn: Strategic Entrepreneurship Journal Jg. 14 (2020) Nr. 4, S. 683 - 710ISSN: 1932-443X; 1932-4391Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Toward a renaissance of cooperatives fostered by Blockchain on electronic marketplaces : a theory-driven case study approachIn: Electronic Markets Jg. 30 (2020) Nr. 2, S. 273 - 284ISSN: 1019-6781; 1422-8890Online Volltext: dx.doi.org/
-
What satisfies younger versus older employees, and why? : An aging perspective on equity theory to explain interactive effects of employee age, monetary rewards, and task contributions on job satisfactionIn: Human Resource Management Jg. 59 (2020) Nr. 1, S. 101 - 115ISSN: 1099-050X; 0090-4848Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
I can't get no sleep—The differential impact of entrepreneurial stressors on work-home interference and insomnia among experienced versus novice entrepreneursIn: Journal of Business Venturing Jg. 34 (2019) Nr. 4, S. 692 - 708ISSN: 0883-9026Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Task Conflict, Narcissism and Entrepreneurial Capability in Teams Planning a Business : A Moderated Moderation Approach to Explaining Business Planning PerformanceIn: Journal of Small Business Management: JSBM Jg. 57 (2019) Nr. 4, S. 1399 - 1423ISSN: 1540-627X; 0047-2778; 2643-7023Online Volltext: dx.doi.org/
-
Different styles for different needs : The effect of cognitive styles on idea generationIn: Creativity and Innovation Management Jg. 26 (2017) Nr. 1, S. 49 - 59ISSN: 1467-8691; 0963-1690Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Digitalisierung – eine Grundfrage für EuropaIn: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen: Pflichtblatt der Frankfurter Wertpapierbörse Jg. 70 (2017) Nr. 1, S. 34 - 35ISSN: 0341-4019; 0341-6194
-
Fear of failure as a mediator of the relationship between obstacles and nascent entrepreneurial activity : an experimental approachIn: Journal of Business Venturing Jg. 32 (2017) Nr. 3, S. 280 - 301ISSN: 0883-9026; 1873-2003Online Volltext: dx.doi.org/
-
Understanding, differentiating, and measuring opportunity recognition and opportunity exploitationIn: International Journal of Entrepreneurial Behaviour / Behavior and Research Jg. 23 (2017) Nr. 1, S. 78 - 97ISSN: 1355-2554Online Volltext: dx.doi.org/
-
When members of entrepreneurial teams differ : linking diversity in individual-level entrepreneurial orientation to team performanceIn: Small Business Economics Jg. 48 (2017) Nr. 4, S. 843 - 859ISSN: 1573-0913; 0921-898XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Die Notwendigkeit für ein „Digital Leadership“In: Audit Committee quarterly (2016) Nr. III, Digitalisierung, S. 22 - 23ISSN: 2509-2944
-
How management teams foster the transactive memory system entrepreneurial orientation linkIn: Academy of Management Proceedings (2016) Nr. 1, S. 1545 - 1550ISSN: 0065-0668; 2151-6561Online Volltext: dx.doi.org/
-
Linking narcissism and business planning via self-efficacy and entrepreneurial orientationIn: Academy of Management Proceedings (2015) Nr. 1, 75th Annual Meeting of the Academy of Management, AOM 2015, S. 1164 - 1169ISSN: 0065-0668; 2151-6561Online Volltext: dx.doi.org/
-
Responsive WebdesignIn: WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium Jg. 44 (2015) Nr. 7, S. 406 - 409ISSN: 0340-1650; 1982-047XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
The interplay of track record and trustworthiness in venture capital fundraisingIn: Journal of Business Venturing Insights Jg. 4 (2015) S. 6 - 13Online Volltext: dx.doi.org/
-
What matters most? : Investigating the role of perceived risk and trust in the acceptance of social networks for political communicationIn: Electronic government : EG Jg. 11 (2015) Nr. 4, S. 306 - 321ISSN: 1740-7508; 1740-7494Online Volltext: dx.doi.org/
-
Filling the entrepreneurial orientation-performance gap : The mediating effects of exploratory and exploitative innovationsIn: Entrepreneurship Theory and Practice Jg. 38 (2014) Nr. 5, S. 1001 - 1026ISSN: 0363-9428Online Volltext: dx.doi.org/
-
International entrepreneurship in the network economy : Internationalization propensity and the role of entrepreneurial orientationIn: Journal of International Entrepreneurship Jg. 12 (2014) Nr. 1, S. 43 - 66ISSN: 1573-7349; 1570-7385Online Volltext: dx.doi.org/
-
Trust and controllability in venture capital fundraisingIn: Journal of Business Research Jg. 67 (2014) Nr. 11, S. 2411 - 2418ISSN: 0148-2963; 1873-7978Online Volltext: dx.doi.org/
-
E-Business : Geschäftsmodelle und -prozesse in der Net EconomyIn: Controlling: Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung Jg. 25 (2013) Nr. 6, S. 286 - 292ISSN: 0935-0381; 0935-0381Online Volltext: dx.doi.org/
-
Integrating dependency on the leader and empowerment into the transformational leadership-creative performance relationshipIn: Central European business review : CEBR Jg. 2 (2013) Nr. 1, S. 7 - 14ISSN: 1805-4854; 1805-4862Online Volltext: dx.doi.org/
-
Understanding political participation on Facebook : the moderating role of intrinsic motivationIn: Electronic Government Jg. 10 (2013) Nr. 3/4, S. 310 - 323ISSN: 1740-7508; 1740-7494Online Volltext: dx.doi.org/
-
Acceptance of electronic democracy : an empirically validated approachIn: Electronic Government Jg. 9 (2012) Nr. 4, S. 370 - 387ISSN: 1740-7508; 1740-7494Online Volltext: dx.doi.org/
-
Cannibalization or synergy? : Consumers' channel selection in online-offline multichannel systemsIn: Journal of Retailing and Consumer Services Jg. 19 (2012) Nr. 2, S. 186 - 194ISSN: 0969-6989Online Volltext: dx.doi.org/
-
Die Entrepreneurshipforschung in Deutschland, Österreich und der Schweiz : Eine ResonanzanalyseIn: Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship : ZfKE Jg. 60 (2012) Nr. 1, S. 53 - 76ISSN: 1865-5114; 1860-4633Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext
-
E-Marketing : Herausforderungen an die Absatzpolitik in der Net EconomyIn: WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium Jg. 41 (2012) Nr. 4, S. 189 - 194ISSN: 0340-1650; 1982-047XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Antecedents of strategic ambidexterity : effects of entrepreneurial orientation on exploratory and exploitative innovations in adolescent organisationsIn: International Journal of Technology Management (IJTM) Jg. 52 (2010) Nr. 1-2, S. 153 - 174ISSN: 0267-5730; 1741-5276Online Volltext: dx.doi.org/
-
Evaluation Uncertainty of Venture Capitalists’ Investment CriteriaIn: Journal of Business Research Jg. 63 (2010) Nr. 7, S. 741 - 747ISSN: 0148-2963; 1873-7978Online Volltext: dx.doi.org/
-
IT-Kompetenz in Internet-Gründerteams : Eine Analyse von Präferenzen und ProduktinnovativitätIn: Wirtschaftsinformatik Jg. 52 (2010) Nr. 4, S. 201 - 210ISSN: 0937-6429; 1861-8936Online Volltext: dx.doi.org/
-
Produktionsflexibilität und unternehmerische OrientierungIn: Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb : ZWF Jg. 105 (2010) Nr. 11, S. 976 - 979ISSN: 0947-0085
-
Competence of IT Professionals in E-Business Venture Teams : the Effect of Experience and Expertise on Preference StructureIn: Journal of Management Information Systems Jg. 25 (2009) Nr. 4, S. 51 - 80ISSN: 0742-1222; 1557-928XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Continuous innovation in entrepreneurial growth companies: Exploring the ambidextrous strategyIn: Journal of Enterprising Culture Jg. 17 (2009) Nr. 3, S. 297 - 322ISSN: 0218-4958
-
Organizational Readiness and the Adoption of Electronic Business : the Moderating Role of National Culture in 29 European CountriesIn: Data-Base for Advances in Information Systems / ACM SIGMIS Database Jg. 40 (2009) Nr. 4, S. 117 - 131ISSN: 0095-0033; 1532-0936Online Volltext: dx.doi.org/
-
Zur Dynamik von Such-, Erfahrungs- und Vertrauenseigenschaften in komplexen Transaktionsprozessen – eine empirische Studie am Beispiel des Venture-Capital-InvestitionsprozessesIn: Zeitschrift für Management Jg. 4 (2009) Nr. 1, S. 53 - 74
-
Nicht-lineare Wirkungszusammenhänge zwischen Gründungsorganisation und subjektivem Unternehmenserfolg – empirische BefundeIn: Zeitschrift für Betriebswirtschaft Jg. 78 (2008) Nr. 6, S. 651 - 670
-
Explaining entrepreneurial orientation – conceptualization of a cross-cultural research framework.In: International Journal of Entrepreneurship and Small Business Jg. 4 (2007) Nr. 3, S. 325 - 340
-
Gründerklima 2.0: Sechs Thesen, warum es aufwärts geht,In: VentureCapital Magazin Jg. 6 (2007) S. 50 - 51
-
Der Fluch der kritischen Masse : Ausgabe vom 23.08.2006In: Manager-Magazin.de (2006)
-
Die Ne(x)t Generation ist da! : Ausgabe vom 21.04.2006In: Manager-Magazin.de (2006)
-
Die Ne(x)t Generation steht in den Startlöchern : Ausgabe vom 10.03.06In: VDI-Nachrichten (2006) S. 2
-
Investor Relations for Start-ups : An Analysis of Venture Capital Investors' Communicative NeedsIn: International Journal of Technology Management (IJTM) Jg. 34 (2006) Nr. 1/2, S. 47 - 62ISSN: 0267-5730; 1741-5276
-
The Ne(x)t Generation: e-Business in ChinaIn: BusinessForum China (2006) Nr. 3, S. 14 - 15
-
Venture archetypes and the entrepreneurial event: Cross-cultural empirical evidence.In: Journal of Enterprising Culture Jg. 14 (2006) Nr. 1, S. 27 - 48
-
What is E-Entrepreneurship? - Fundamentals of Company Founding in the Net Economy,In: International Journal of Technology Management(IJTM) Jg. 33 (2006) Nr. 4, S. 322 - 340
-
What is e-entrepreneurship? — fundamentals of company founding in the net economyIn: International Journal of Technology Management (IJTM) Jg. 33 (2006) S. 322 - 340ISSN: 0267-5730; 1741-5276
-
Die Geburtsstunde eines Unternehmens : Ausgabe vom 14.06.2005In: Manager-Magazin.de (2005)
-
Die Helden junger Unternehmer : Ausgabe vom 04.01.2005In: Manager-Magazin.de (2005)
-
Die Vertrauenswürdigkeit von jungen Unternehmen im elektronischen HandelIn: Die Betriebswirtschaft (DBW) Jg. 65 (2005) Nr. 2, S. 119 - 136ISSN: 0342-7064
-
Fehlt deutschen Managern der Gründergeist? : Ausgabe vom 31.08.2005In: Manager-Magazin.de (2005)
-
Herr Düsentrieb hat ausgedient : Ausgabe vom 02.05.2005In: Manager-Magazin.de (2005)
-
Investor Relations für Start-up-Unternehmen: Eine Analyse der Kommunikationsbedürfnisse von Venture-Capital-Gebern,In: MARKETING - ZFP Jg. 27 (2005) Nr. 3, S. 155 - 167
-
Rahmenbedingungen der Unternehmensgründung : eine Analyse des "Entrepreneurial Events" im internationalen VergleichIn: Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis (BFuP) Jg. 57 (2005) Nr. 4, S. 307 - 318ISSN: 0340-5370; 0006-002X
-
The matching function for electronic market places – determining the probability of coordinating of supply and demand,In: International Journal of Electronic Business(IJEB) Jg. 3 (2005) Nr. 5, S. 461 - 472
-
Attitude, adoption or acceptance? Measuring the market success of telecommunication and multimedia technologyIn: International Journal of Business Performance Management Jg. 6 (2004) Nr. 2, S. 1ISSN: 13684892
-
Bald so wichtig wie ERP-Systeme: Marktforscher befragen 320 deutsche Unternehmen zum Content-ManagementIn: Computerwoche Jg. 31 (2004) Nr. 30, S. 30 - 31
-
Der Start-up Monitor: Unternehmen der Net Economy und ihre InvestorenIn: Venture Capital Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 3, S. 42 - 43
-
Drum prüfe, wer sich (ewig) bindet ... : Ausgabe vom 03.03.2004In: Manager-Magazin.de (2004)
-
Gemeinsam ist man stärker! ... : Ausgabe vom 06.04.2004In: Manager-Magazin.de (2004)
-
Risikomanagement für Business AngelsIn: Venture Capital Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 11, S. 34 - 35
-
Risikoreduktionsstrategien für Business AngelsIn: Finance Magazin Jg. 5 (2004) Nr. 11, S. 72 - 73
-
Venture Capital Decision Making after the High Tech Downturn – Considerations Based on German E-Business Investment CasesIn: Journal of Private Equity Jg. 7 (2004) Nr. 3, S. 48 - 59
-
Vitamin „€“ für den TechnologietransferIn: Forschung & Lehre Jg. 11 (2004) Nr. 1, S. 21ISSN: 0945-5604
-
Was einen guten Jockey ausmacht : Ausgabe vom 08.06.2004In: Manager-Magazin.de (2004)
-
Die Venture Capital ChallengeIn: Venture Capital Magazin Jg. 4 (2003) Nr. 6, S. 46 - 47
-
Die Venture-Capital-Challenge : Ausgabe vom 24.04.2003In: Manager-Magazin.de (2003)
-
Die Überlebenden des Internethypes : Ausgabe vom 11.03.2003In: Manager-Magazin.de (2003)
-
Möglichkeiten der Finanzierung junger Unternehmen im E-Business – Zur Situation nach dem Zusammenbruch der TechnologiemärkteIn: Finanzbetrieb Jg. 5 (2003) Nr. 11, S. 770 - 776
-
Reifeprüfung für das GeschäftsmodellIn: Harvard Business manager Jg. 25 (2003) Nr. 1, S. 59 - 66
-
Risikominimierung führt zum Stillstand! : Ausgabe vom 09.01.2003In: Manager-Magazin.de (2003)
-
Unternehmensbeteiligung im Electronic BusinessIn: WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium Jg. 32 (2003) Nr. 6, S. 322 - 327ISSN: 0340-1650; 1982-047XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Unternehmensfinanzierung im Electronic BusinessIn: WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium Jg. 32 (2003) Nr. 5, S. 262 - 267ISSN: 0340-1650; 1982-047XOnline Volltext: dx.doi.org/
-
Vertrauensmanagement für Start-ups : Ausgabe vom 30.01.2003In: Manager-Magazin.de (2003)
-
Vitamin Euro für den Technologietransfer : Ausgabe vom 02.12.2003In: Manager-Magazin.de (2003)
-
Von der Company Evaluation zum Company ComposingIn: Venture Capital Magazin Jg. 4 (2003) Nr. 2, S. 34 - 35
-
Die Suche nach dem heiligen Gral : Ausgabe vom 26.11.2002In: Manager-Magazin.de (2002)
-
Jeder braucht mal einen Engel : Ausgabe vom 28.10.2002In: Manager-Magazin.de (2002)
-
Nach dem Spiel ist vor dem Spiel : Ausgabe vom 16.09.2002In: Manager-Magazin.de (2002)
-
Richtige Investor Communication vor allem in stürmischen ZeitenIn: Venture Capital Magazin Jg. 3 (2002) Nr. 7, S. 22
-
Vom Chaoten bis zum Allrounder : Ausgabe vom 12.12.2002In: Manager-Magazin.de (2002)
-
Wie sich der Messeauftritt rechnet : Ausgabe vom 16.10.2002In: Manager-Magazin.de (2002)
-
Wir brauchen keine Unterlasser : Ausgabe vom 30.9.2002In: Manager-Magazin.de (2002)
-
Ist M-Commerce ein Problem der Nutzungslücke?In: IM: Information Management & Consulting Jg. 16 (2001) Nr. 2, S. 59 - 64ISSN: 1616-1009; 1616-1017
-
Measuring the Acceptance of Electronic MarketplacesIn: Journal of Computer Mediated Communication(JCMC) Jg. 6 (2001) Nr. 2,
-
Competitive Strategies for Electronic MarketplacesIn: Electronic Markets Jg. 10 (2000) Nr. 2, S. 102 - 109ISSN: 1019-6781; 1422-8890Online Volltext: dx.doi.org/
-
Die Messung der Akzeptanz bei TelekommunikationssystemenIn: Journal für Betriebswirtschaft(JFB) Jg. 50 (2000) Nr. 2, S. 68 - 78
-
The price/acceptance function: perspectives of a pricing policy in European telecommunication marketsIn: European Journal of Innovation Management(EJIM) Jg. 3 (2000) Nr. 1, S. 7 - 14
-
Virtuelle MarktplätzeIn: Die Betriebswirtschaft (DBW) Jg. 60 (2000) Nr. 6, S. 816 - 819ISSN: 0342-7064
-
Das Konstrukt der Akzeptanz im Marketing : neue Aspekte der Akzeptanzforschung dargestellt am Beispiel innovativer Telekommunikations- und MultimediasystemeIn: WiSt: Wirtschaftswissenschaftliches Studium Jg. 28 (1999) Nr. 3, S. 125 - 130ISSN: 0340-1650; 1982-047X
-
Virtual Marketplaces: Building Management Information Systems for Internet BrokerageIn: Virtual Reality(VR) Jg. 4 (1999) Nr. 4, S. 275 - 290
-
Wie der virtuelle Marktplatz funktionieren kannIn: Harvard Business manager Jg. 21 (1999) Nr. 4, S. 27 - 34
-
Competitive advantages in virtual markets - perspectives of "information-based-marketing" in cyberspaceIn: European Journal of Marketing(EjoM -) Jg. 32 (1998) Nr. 7/8, S. 603 - 615
-
Elektronische Marktplätze: Spielregeln für Betreiber virtueller Markträume,In: der markt - Zeitschrift für Absatzwirtschaft und Marketing Jg. 37 (1998) Nr. 146/147, S. 198 - 203
-
Marketing for electronic market places - the relevance of two "critical points of success"In: Electronic Markets Jg. 8 (1998) Nr. 3, S. 36 - 39ISSN: 1019-6781; 1422-8890Online Volltext: dx.doi.org/
-
The Information Triple Jump as the Measure of Success in Electronic CommerceIn: Electronic Markets Jg. 8 (1998) Nr. 4, S. 44 - 49ISSN: 1019-6781; 1422-8890Online Volltext: dx.doi.org/
-
Interaktives Fernsehen - Wenn der Zuschauer aktiv werden soll, muß Werbung einen Mehrwert bietenIn: Marketing Journal Jg. 30 (1997) Nr. 2, S. 118 - 121
-
Fernsehen interaktiv : electronic dialog im Direkt-MarketingIn: Direkt Marketing / IM Marketing-Forum GmbH (Hrsg.) Jg. 32 (1996) Nr. 11, S. 49 - 50ISSN: 0946-0446
-
Interaktives Fernsehen : Information schlägt UnterhaltungIn: Absatzwirtschaft: Zeitschrift für Marketing Jg. 39 (1996) Nr. 2, S. 94 - 99ISSN: 0001-3374
-
Digitale Gründerzeit : Wie eine konsequente Netzpolitik für Startups aussehen muss(2014)
-
EditorialIn: International journal of technology management : IJTM Jg. 33 (2006) Nr. 4, S. 319 - 321ISSN: 1741-5276; 0267-5730
-
How Bricoleurs Go International : A European Study about the Moderating Role of Governmental ProgramsIn: Academy of Management Proceedings (2020) Nr. 1, S. 13113ISSN: 0065-0668; 2151-6561Online Volltext: dx.doi.org/
-
Die Basisarchitektur digitaler GeschäftsmodelleIn: Handel 4.0: Die Digitalisierung des Handels : Strategien, Technologien, Transformation 2017ISBN: 978-3-662-53331-4; 978-3-662-53332-1Online Volltext: dx.doi.org/
-
The E-Business Model GeneratorIn: Encyclopedia of E-Commerce Development, Implementation, and Management / Lee, I. (Hrsg.) 2016ISBN: 978-1-4666-9788-1; 978-1-4666-9787-4Online Volltext: dx.doi.org/
-
E-Business - Value creation, platforms and trendsIn: Encyclopedia of Information Science and Technology / Khosrow-Pour, M. (Hrsg.) 2014ISBN: 978-1466658882
-
E-Entrepreneurship : Concept, status quo and trendsIn: Encyclopedia of Information Science and Technology / Khosrow-Pour, M. (Hrsg.) 2014ISBN: 978-1466658882
-
E-government: Status quo and future trendsIn: Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy / Lee, In (Hrsg.) Jg. 3 2010, S. 1266 - 1274ISBN: 9781615206117Online Volltext: dx.doi.org/
-
Firm Level Entrepreneurship and Operations Management : Enabling Flexible Responses to Changing Market DemandsIn: The Entrepreneurial Process in a Changing Economy: Proceedings of the RENT XXIV Conference - Research in Entrepreneurship and Small Business / RENT XXIV, Maastricht, The Netherlands, November 18-19, 2010 2010, S. 1 - 29
-
The Diffusion of Web 2.0 Platforms : The Problem of Oscillating Degrees of UtilizationIn: E-business in the 21st Century: realities, challenges and outlook / Xu, Jun; Quaddus, Mohammed (Hrsg.) 2010, S. 225 - 274ISBN: 981-283-674-8; 978-981-283-674-8
-
Web 1.0, web 2.0 and web 3.0 : Revealing new vistas for e-business foundersIn: E-entrepreneurship and ICT ventures: strategy, organization and technology / Kuckertz, Andreas; Stockmann, Christoph; Kollmann, Tobias (Hrsg.) 2010, S. 272 - 284ISBN: 9781615205974Online Volltext: dx.doi.org/
-
Web 1.0, web 2.0 and web 3.0: The development of e-businessIn: Encyclopedia of E-Business Development and Management in the Global Economy / Lee, In (Hrsg.) Jg. 3 2010, S. 1203 - 1210ISBN: 9781615206117Online Volltext: dx.doi.org/
-
Diffusion and Oscillation of Telecommunications Services : The Case of Web 2.0 PlatformsIn: Handbook of research on telecommunications planning and management for business. 2 / Lee (Hrsg.) 2009, S. 557 - 570ISBN: 978-1-60566-194-0
-
Corporate EntrepreneurshipIn: 21st century management: a reference handbook. 1 / Wankel, Charles (Hrsg.) 2008, S. 11 - 21ISBN: 978-1-4129-4972-9
-
Diffusion von Web 2.0-PlattformenIn: Web 2.0: Neue Perspektiven für Marketing und Medien / Hass, Berthold (Hrsg.) 2008, S. 39 - 56ISBN: 978-3-540-73700-1; 978-3-540-73701-8Online Volltext: dx.doi.org/
-
Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial MarketingIn: Entrepreneurial Marketing – Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für Gründungsunternehmen / Freiling, Jörg; Kollmann, Tobias (Hrsg.) 2008, S. 47 - 60
-
Themen, Theorien und Methoden der deutschen Entrepreneurshipforschung – das Beispiel der „Interdisziplinären Jahreskonferenz für die Gründungsforschung (G-Forum)“In: Stand und Perspektiven der deutschsprachigen Entrepreneurship- und KMU-Forschung / Kraus, Sascha; Gundolf, Katherine (Hrsg.) 2008, S. 48 - 64
-
Change Management in der Net Economy : Teamkompetenzen im oszillierenden Spannungsfeld von Markt und TechnologieIn: Nachhaltiges Change-Management: interdisziplinäre Fallbeispiele und Perspektiven / Keuper, Frank (Hrsg.) 2007, S. 381 - 412ISBN: 978-3-8349-0189-7; 978-3-8349-9531-5Online Volltext: dx.doi.org/
-
Oszillationen bei der Diffusion von elektronischen Marktplätzen : Implikationen für den Wettbewerb jenseits der kritischen MasseIn: Theoretische Fundierung und praktische Relevanz der Handelsforschung / Schuckel, Marcus (Hrsg.) 2007, S. 577 - 594ISBN: 978-3-8350-0702-4; 978-3-8350-9535-9Online Volltext: dx.doi.org/
-
Oszillationseffekte für Web 2.0-Plattformen : Kritische-Masse-Probleme im virtuellen WettbewerbIn: Web 2.0: Trends und Technologien im Kontext der Net Economy / Kollmann, Tobias; Häsel, Matthias (Hrsg.) 2007, S. 207 - 224ISBN: 978-3-8350-0836-6; 3-8350-0836-6
-
Cross-channel cooperation : a collaborative approach of integrating online and offline business modelsIn: AIM 2006 - information systems and collaboration: state of the art and perspectives / AIM 2006, Luxembourg, June 8 - 9, 2006 / Feltz, Fernand (Hrsg.) 2006, S. 69 - 82ISBN: 978-3-88579-186-7; 3-88579-186-2
-
Das Management technologischer InnovationenIn: Markt- und Produktmanagement / Kleinaltenkamp, Michael; Plinke, Wulff; Jacob, Frank; Söllner, Albrecht (Hrsg.) 2006, S. 83 - 207ISBN: 3-8349-0091-5; 978-3-8349-0091-3
-
Der Aufbau von Vertriebsnetzwerken über Online-KooperationenIn: Netzwerke in Vertrieb und Handel / Ahlert, Dieter; Olbrich, Rainer (Hrsg.) 2005, S. 385 - 406ISBN: 3-87150-914-0
-
Finanzierung von jungen Unternehmen in der Net EconomyIn: Entrepreneurial Finance: Kompendium der Gründungs- und Wachstumsfinanzierung / Börner, Christoph; Grichnik, Dietmar (Hrsg.) 2005, S. 65 - 80ISBN: 978-3-7908-1577-1; 3-7908-1577-2
-
Innovationsmanagement in der Net Economy - E-BusinessIn: Handbuch Technologie- und Innovationsmanagement: Strategie - Umsetzung - Controlling / Albers, Sönke; Gassmann, Oliver (Hrsg.) 2005, S. 679 - 694ISBN: 978-3-322-90786-8; 978-3-409-12671-7; 978-3-322-90787-5Online Volltext: dx.doi.org/
-
Neue Medien und ihr Einfluss auf die MessewirtschaftIn: Kölner Kompendium der Messewirtschaft: Das Management von Messegesellschaften / Delfmann, Werner; Köhler, Richard; Müller-Hagedorn, Lothar (Hrsg.) 2005, S. 415 - 443ISBN: 3-937404-20-1
-
Specific Requirements for Multimedia Applications in Entrepreneurship Education : Basic Theoretical Principles and Implications for an Independent Computer Based Learning ApplicationIn: Entrepreneurial Excellence: Unternehmertum, unternehmerische Kompetenz und Wachstum junger Unternehmen / Gemünden, Hans Georg; Salomo, Soeren; Müller, Thilo (Hrsg.) 2005, S. 329 - 350ISBN: 3-8244-8261-4
-
Die Internationalisierung von jungen Unternehmen im elektronischen HandelIn: Internationalisierung von Vertrieb und Handel / Ahlert, Dieter; Olbrich, Rainer; Schröder, H. (Hrsg.) 2004, S. 99 - 120ISBN: 3-87150-865-9
-
Vertrauensmanagement im E-BusinessIn: eBusiness-Jahrbuch der deutschen Wirtschaft 2004/2005 / Kupfer, Traudel (Hrsg.) 2004, S. 30 - 33ISBN: 3-932661-43-5
-
Der Informationskreisel als strategisches Werkzeug für das E-Business der Zukunft,In: Die Zukunft des Managements: Perspektiven für die Unternehmensführung / Deutscher Manager-Verband e.V. (Hrsg.) 2003, S. 115 - 122ISBN: 3-7281-2862-7
-
Online-Kooperation als Markteintrittschance für Start-ups im E-BusinessIn: Online-Kooperationen: Erfolg im E-Business durch strategische Partnerschaften / Büttgen, Marion; Lücke, Fridjof (Hrsg.) 2003, S. 97 - 112ISBN: 3-409-12369-5
-
Shareholder-Value-Ansatz als Basis für das Controlling bei Start-up-UnternehmenIn: Controlling in jungen Wachstumsunternehmen / Achleitner, Ann-Kristin; Bassen, Alexander (Hrsg.) 2003, S. 199 - 220
-
E-Venture — Unternehmensgründung im Electronic BusinessIn: Handbuch Electronic Business: Informationstechnologien — Electronic Commerce — Geschäftsprozesse / Weiber, Rolf (Hrsg.) 2002, S. 881 - 907ISBN: 978-3-322-96349-9; 978-3-322-96350-5; 978-3-409-21636-4Online Volltext: dx.doi.org/
-
Viral-Marketing - ein Kommunikationskonzept für virtuelle CommunitiesIn: Handbuch der Unternehmenskommunikation / Mertens, Klaus (Hrsg.) 2001, S. 60 - 66ISBN: 3-472-04017-3
-
Virtuelle Marktplätze im Electronic CommerceIn: Management-Handbuch Electronic Commerce / Hermanns, Arnold; Sauter, Matthias (Hrsg.) 2001, S. 43 - 53ISBN: 3-8006-2605-5
-
Akzeptanzprobleme neuer Technologien - die Notwendigkeit eines dynamischen UntersuchungsansatzesIn: Electronic Commerce: Herausforderungen — Anwendungen — Perspektiven / Bliemel, Friedhelm; Fassott, Georg; Theobald, Axel (Hrsg.) 1999, S. 27 - 45ISBN: 978-3-409-28990-0; 978-3-322-93133-7Online Volltext: dx.doi.org/
-
Das Management technologischer InnovationenIn: Markt- und Produktmanagement / Kleinaltenkamp, Michael; Plinke, Wulff (Hrsg.) 1999, S. 75 - 179ISBN: 978-3-540-64278-7; 978-3-642-63517-5; 978-3-540-64278-7Online Volltext: dx.doi.org/
-
Elektronische Marktplätze - die Notwendigkeit eines bilateralen One-to-One MarketingansatzesIn: Electronic Commerce: Herausforderungen — Anwendungen — Perspektiven / Bliemel, Friedhelm; Fassott, Georg; Theobald, Axel (Hrsg.) 1999, S. 211 - 232ISBN: 978-3-409-28990-0; 978-3-322-93133-7Online Volltext: dx.doi.org/
-
Wertschöpfungsprozesse und Wettbewerbsvorteile im MarketspaceIn: Electronic Commerce: Herausforderungen — Anwendungen — Perspektiven / Bliemel, Friedhelm; Fassott, Georg; Theobald, Axel (Hrsg.) 1999, S. 47 - 62ISBN: 978-3-409-28990-0; 978-3-322-93133-7Online Volltext: dx.doi.org/
-
Interactive Marketing - von der medialen Massen- zur multimedialen EinzeltransaktionIn: Handbuch Database Marketing / Link, Jörg; Brändli, Dieter; Schleuning, Christian; Kehl, Roger E. (Hrsg.) 1997, S. 533 - 555ISBN: 3-930047-21-7
-
Wettbewerbsvorteile auf virtuellen Märkten - vom Marketplace zum MarketspaceIn: Handbuch Database Marketing / Link, Jörg; Brändli, Dieter; Schleuning, Christian; Kehl, Roger E. (Hrsg.) 1997, S. 513 - 530ISBN: 3-930047-21-7
-
Die Akzeptanz von interaktivem Fernsehen : Anforderungen an ein neues MultimediumIn: Deutscher Multimedia Kongreß ’96: Perspektiven multimedialer Kommunikation / 4. Deutscher Multimedia Kongreß´96 - Perspektiven multimedialer Kommunikation, 1996 / Glowalla, Ulrich; Schoop, Eric (Hrsg.) 1996, S. 163 - 169ISBN: 978-3-540-60907-0; 978-3-642-93573-2Online Volltext: dx.doi.org/
-
STARTUP.mord : Erfolg kennt keine Grenzen; GründerromanKöln (2021) 498 SeitenISBN: 9783969665091
-
Das 1 x 1 des Wissenschaftlichen Arbeitens : Von der Idee bis zur AbgabeWiesbaden (2016) XIV, 101 S. 17 AbbISBN: 978-3-658-10707-9; 9783658107062Online Volltext: dx.doi.org/
-
Deutschland 4.0 : Wie die Digitale Transformation gelingtWiesbaden (2016)ISBN: 978-3-658-11981-2; 978-3-658-13145-6Online Volltext: dx.doi.org/
-
E-Business : Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Digitalen WirtschaftWiesbaden (2016) 948 SeitenISBN: 978-3-658-07669-6
-
E-Entrepeneurship : Grundlagen der Unternehmensgründung in der Digitalen WirtschaftWiesbaden (2016) 716 SeitenISBN: 978-3-658-13076-3; 978-3-658-12348-2Online Volltext: dx.doi.org/
-
European Startup Monitor 2016Berlin (2016) 112 SeitenISBN: 978-3-938338-17-9Online Volltext; Online Volltext (Open Access)
-
Entrepreneurial Marketing : Besonderheiten, Aufgaben und Lösungsansätze für GründungsunternehmenWiesbaden (2015)ISBN: 978-3-658-05025-2; 978-3-658-05026-9Online Volltext: dx.doi.org/
-
Digitale Gründerzeit : wie es in #Zukunft #digitale #Weltmarktführer auch aus #Deutschland geben könnte ...Essen (2014) 137 SeitenISBN: 978-3-938338-15-5
-
Online-Marketing : Grundlagen der Absatzpolitik in der Net EconomyStuttgart (2013)ISBN: 978-3-17-023024-8
-
Akademische Outpacer im digitalen Wissensmeer : 10 Jahre Lehrstuhl für E-Business und E-EntrepreneurshipCampus Essen (2011) 137 S.ISBN: 978-3938338131
-
Digitale Strategien in der Europäischen Union : Rahmenbedingungen und EntwicklungsmöglichkeitenWiesbaden (2011) 218 S. : graph. Darst.ISBN: 978-3-8349-6617-9; 978-3-8349-2467-4Online Volltext: dx.doi.org/
-
Entrepreneurship and ICT Ventures: Strategy, Organization and TechnologyHershey, Pa. [u.a.] (2010) XIX, 389 S.ISBN: 978-1-615-20597-4; 978-1-615-20598-1
-
Gabler Kompakt-Lexikon Unternehmensgründung : 2.000 Begriffe ; erst nachschlagen, dann gründen! ; [A-Z]Wiesbaden (2009) 446ISBN: 978-3-8349-0156-9
-
E-Business : Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse in der Net EconomyWiesbaden (2007) XVII, 521 S.ISBN: 978-3-8349-0281-8
-
Cross-Channel Cooperation : The Bundling of Online and Offline Business ModelsWiesbaden (2006) XII, 138 S. (Gabler Edition Wissenschaft)ISBN: 978-3-8350-0238-8; 3-8350-0238-4
-
E-Entrepreneurship : Grundlagen der Unternehmensgründung in der Net EconomyWiesbaden (2006)ISBN: 978-3-8349-0381-5; 3-8349-0381-7
-
E-Venture : Grundlagen der Unternehmensgründung in der Net Economy. Mit Multimedia-Fallstudie auf CD-ROMWiesbaden (2004)ISBN: 978-3-409-12329-7; 978-3-322-92085-0Online Volltext: dx.doi.org/
-
E-Venture-Capital: Unternehmensfinanzierung in der Net Economy – Grundlagen und FallstudienWiesbaden (2003)
-
E-Venture-Management : neue Perspektiven der Unternehmensgründung in der Net-EconomyWiesbaden (2003) XXXI, 658 S.ISBN: 3-409-12328-8
-
Vertrauensmanagement : Erfolgsfaktoren für die Kundengewinnung im E-BusinessMünchen [u.a.] (2003) 326 S.
(Arbeit, Organisation und Personal im Transformationsprozess ; 15)ISBN: 3-87988-744-6 -
Investor Communication : Erfolgsfaktoren für die Beziehung zwischen Unternehmen und KapitalgeberFrankfurt am Main (2002)
-
Virtuelle Marktplätze : Grundlagen - Management - FallstudieMünchen (2001) XII, 203 S.ISBN: 3-8006-2669-1
-
Der Wandel der Werbung im Spiegel der KritikSinzheim (1994) 112 S.ISBN: 978-3-930747-08-5; 3-930747-08-1
-
Die Akzeptanz innovativer Nutzungsgüter und -systeme : Konsequenzen für die Einführung von Telekommunikations- und MultimediasystemenWiesbaden (1998) XX, 329 S.
(Neue betriebswirtschaftliche Forschung ; 239)ISBN: 3-409-12849-2 -
Deutscher Startup Monitor 2021 : Nie war mehr möglichBerlin (2021) 70 SeitenISBN: 978-3-948895-09-9Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Deutscher Startup Monitor 2020 : Innovation statt KriseBerlin (2020) 81 SeitenISBN: 978-3-948895-04-4Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Deutscher Startup Monitor 2019 : Mehr Mut, neue WegeBerlin (2019) 85 SeitenISBN: 978-3-9819968-6-9Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Deutscher Startup Monitor 2018 : Neue Signale, klare ZieleBerlin (2018) 125 SeitenISBN: 978-3-9819968-1-4Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Deutscher Startup Monitor 2017 : Mut und MacherBerlin (2017) 107 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Deutscher Startup Monitor 2016 : Der perfekte StartBerlin (2016) 95 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Gabler Kompakt-Lexikon Unternehmensgründung : 1.500 Begriffe nachschlagen, verstehen, anwendenWiesbaden (2005) 445 S.ISBN: 3-409-12674-0
-
E-BusinessIn: Wirtschafts-Lexikon: 3: Controlling - Finanzdienstleister / Handelsblatt (Hrsg.) 2006, S. 1337 - 1344ISBN: 978-3-7910-2603-9; 3-7910-2603-8
-
Clarifying the transactive memory system-entrepreneurial orientation link : the mediating role of multi-level team processes
2016 Babson College Entrepreneurship Research Conference, Bodø, Norwegen,(2016) -
The impact of diversity in entrepreneurial dispositions on performance in entrepreneurial teams
2016 Babson College Entrepreneurship Conference (BCERC), Bodo, Norway,(2016) -
Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
19. Forum Gründungsforschung, Kassel, Deutschland,(2015) -
Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
Academy of Management Annual Conference, Vancouver, Canada,(2015) -
Fear kills more dreams than failure ever will : Consequences of obstacles and dispositional fear of failure for nascent entrepreneurial activity
Annual 15th European Academy of Management (EURAM) Conference, Warsaw, Poland,(2015) -
Individual Entrepreneurial Orientation and the Career Choices Entrepreneur, Intrapreneur, and Traditional Manager : The Mediating Role of Perceived Job Attractiveness
Annual 15th EURAM Conference, 17.-20. Juni 2015, Warschau, Polen,(2015) -
Linking factual and perceptual incongruence perspectives regarding the internal environment for corporate entrepreneurship to positive affect and opportunity identification
2015 ACERE Conference, Adelaide, Australien,(2015) -
When members of entrepreneurial teams differ : Linking diversity in individual-level entrepreneurial orientation to team performance
19. Forum Gründungsforschung, Kassel, Deutschland,(2015) -
Linking Narcissism and Business Plan Performance in Entrepreneurial Teams : The Mediating Role of Individual Entrepreneurial Orientation
ACERE Conference 2014, 04.-07 Februar 2014, Sydney, Australien,(2014) -
Linking narcissism and business planning via self-efficacy and entrepreneurial orientation
18. Forum Gründungsforschung (G-Forum), Oldenburg,(2014) -
The task conflict-business plan performance relationship : A field for a brighter side of narcissism in the tension field of capability, perceived self-effectiveness and overconfidence
18. Forum Gründungsforschung (G-Forum), Oldenburg,(2014) -
Zum Einfluss der Wahrnehmung der organisationalen Rahmenbedingungen auf das entrepreneuriale Verhalten des mittleren Managements
Backhaus & Partner Conference 2014, Münster,(2014) -
Opportunity Recognition and Opportunity Exploitation : Two Validated Measurement Scales
2013 Academy of Management Annual Meeting, 09.-13. August, Lake Buena Vista, Florida,(2013) -
There Is an I in Team : A Multilayered Examination of Personality in Entrepreneurial Teams
Academy of Management Annual Meeting, 09.-13. August, Lake Buena Vista, Florida,(2013) -
Unternehmerisch orientierte Persönlichkeit, Attraktivitätswahrnehmung von Berufen und die Karriereoptionen Entrepreneur, Intrapreneur und traditioneller Manager
G-Forum 2013, 07.-08. November 2013, Koblenz, Deutschland,(2013) -
What makes a Great Business Plan? : Team Conflict and Narcissism! Re-examining the Team Conflict-Team Performance Relationship
G-Forum 2013, 07.-08. November 2013, Koblenz, Deutschland,(2013) -
A Team Is Only as Strong as Its Weakest Link : A Multilayered Examination of Personality in Entrepreneurial Teams
G-Forum 2012, 08.-09. November 2012, Potsdam, Deutschland,(2012) -
Do nascent entrepreneurs really take the line of least resistance? : Obstacles, missing resources and the role of overconfidence in the early venture formation process
G-Forum 2012, 08.-09. November 2012, Potsdam, Deutschland,(2012) -
Resolving the Heterogeneity Dilemma in Entrepreneurial Team Composition : The Pivotal Role of Emotional Intelligence
Babson College Entrepreneurship Research Conference, 6. bis 9. Juni 2012, Fort Worth, TX, USA,(2012) -
Integrating dependency and empowerment into the transformational leadership-creativity relationship
2011 Academy of Management Annual Meeting, 12.-16. August, San Antonio, Texas,(2011) -
One Style Fits All? : Integrating Achievement Motives in the Transformational Leadership-Dependency-Creativity Linkage
International Council for Small Business (ICSB) World Conference, 15.-18. Juni, Stockholm, Schweden,(2011) -
The Transformational Leadership-Dependency-Creativity Dilemma : The Pivotal Role of Empowerment
15. Forum Gründungsforschung (G-Forum), 2. bis. 4.11.2011, St. Gallen/Zürich, Schweiz,(2011) -
The effects of market orientation and entrepreneurial orientation on exploratory and exploitative innovation and performance
First Chinese-German Research Workshop on Innovation & Marketing Management, 13.-15. März, Shanghai, China,(2011) -
Die Entrepreneurshipforschung an Institutionen in Deutschland, Österreich und der Schweiz : Eine Resonanzanalyse
14. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung (G-Forum), 21.-22. Oktober, Köln, Deutschland,(2010) -
The multifaceted nature of individual entrepreneurial orientation and effects on creative performances
68. Academy of Management Annual Meeting , 7. bis 11. August, Chicago, Illinois,(2009) -
Entrepreneurship - Stand und Entwicklung eines interdisziplinären Forschungsfeldes
70. Jahrestagung des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V., 15. bis 17. Mai, Berlin,(2008) -
Re-constructing Firm-level Entrepreneurship : Linking Ambidextrous Innovation, Entrepreneurial Organizations and Performance
2008 Babson College Entrepreneurship Research Conference (BCERC), 4. bis 7. Juni, Chapel Hill, North Carolina,(2008) -
Keeping the Dream Alive : Ambidextrous Management and Entrepreneurial Growth Companies
67. Academy of Management Annual Meeting, 3. bis 8. August, Philadelphia, Pennsylvania,(2007) -
Clarifying and Extending the Ambidexterity Construct : Entrepreneurial and Preservative Modes in Strategic Management
14. Nordic Conference on Small Business Research, 11. bis 13. Mai, Stockholm,(2006)