Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fak. f. Ingenieurwissenschaften, LS f. ABWL & Int. Automobilmanagement

Anschrift
Lotharstraße 1
47057 Duisburg
Raum
MF 426A
Sprechzeiten
Nach telefonischer Vereinbarung

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, ABWL und Internationales Automobilmanagement

Aktuelle Veranstaltungen

Keine aktuellen Veranstaltungen.

Vergangene Veranstaltungen (max. 10)

Keine vergangenen Veranstaltungen.

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Proff, Heike; Szybisty, Gregor; Fojcik, Thomas Martin
    From electric cars to energy-efficient houses - The automotive retail sector at the crossroads
    In: International Journal of Automotive Technology and Management, Jg. 19, 2019, Nr. 1-2, S. 55 – 73
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin
    Pricing and commercialisation of electric mobility - dealing with high market uncertainty
    In: International Journal of Automotive Technology and Management, Jg. 16, 2016, Nr. 1, S. 30 – 54
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin
    Business model innovations in times of long-term discontinuous technological change : An empirical examination of the automotive industry in transition to electric mobility
    In: International Journal of Automotive Technology and Management, Jg. 15, 2015, Nr. 4, S. 418 – 442
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin
    Information acceleration to improve strategic management decisions : the case of really new products
    In: Management Decision, Jg. 53, 2015, Nr. 7, S. 1560 – 1580
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Kilian, Dominik
    Value added and competences in the transition to electric mobility : an analysis of the European automotive industry
    In: International Journal of Automotive Technology and Management, Jg. 15, 2015, Nr. 1, S. 20 – 42
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Accelerating market diffusion of battery electric vehicles through alternative mobility concepts
    In: International Journal of Automotive Technology and Management, Jg. 14, 2014, Nr. 3/4, S. 347 – 368
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Kestner, Katharina; Schleiffer, Nicole
    Das E3-Prinzip - Early Adopter als Enabler der Elektromobilität.
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 17, 2014, Nr. 2, S. 55 – 59
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Jung, Benjamin; Sommer, Karl Christoph
    Developing business models in times of technological change : A competence-based perspective
    In: Journal of competence-based strategic management: JCSM, Jg. 7, 2014, S. 35 – 73
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Kilian, Dominik
    Einsatzpotentiale batteriebetriebener Elektrofahrzeuge im Taxibetrieb : Eine explorative Untersuchung der Fahrprofile, Akzeptanz und Zahlungsbereitschaft
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 17, 2014, Nr. 3, S. 43 – 48
  • Kilian, Dominik; Fojcik, Thomas Martin; Kestner, Katharina
    Einsatzpotenziale batteriebetriebener Elektrofahrzeuge im Taxibetrieb : Eine explorative Untersuchung der Fahrprofile, Akzeptanz und Zahlungsbereitschaft
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 17, 2014, Nr. 4
  • Fojcik, Thomas Martin
    Exploitation, exploration and the ambidextrous design choice in the transition to electric vehicles : an analysis of small and medium-sized automotive suppliers in Germany
    In: International Journal of Automotive Technology and Management, Jg. 13, 2013, Nr. 4, S. 354 – 371
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Sandau, J.
    Nächste Schritte im Übergang in die Elektromobilität
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 16, 2013, Nr. 4
  • Fojcik, Thomas Martin; Schilling, L.; Proff, Heike
    Entwicklung des Preispremiums im Übergang zur Elektromobilität
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 15, 2012, Nr. 1
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Künftige Entwicklungen in der Mobilität : betriebswirtschaftliche und technische Aspekte
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 15, 2012, Nr. 2
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Marktanalyse zu rein batteriebetriebenen Elektrofahrzeugen im Stadtgebiet Köln : Nutzungsvoraussetzungen, Kaufwahrscheinlichkeit und Zahlungsbereitschaft bei privaten und gewerblichen Kunden
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 15, 2012, Nr. 4
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike; Schwarz, Stefan
    Förderung von Elektrofahrzeugen bis 2020 : erwartete wirtschaftspolitische Maßnahmen
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 14, 2011, Nr. 2
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Mehrwertschaffung durch dynamische Strategien : Eine Analyse international tätiger Automobilunternehmen
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 14, 2011, Nr. 1
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Der deutsche Automobilmarkt nach der Abwrackprämie
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 13, 2010, Nr. 2
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Preisgestaltung von Elektrofahrzeugen : Automobilhersteller in der Pflicht ; eine explorative Untersuchung zur Zahlungsbereitschaft potenzieller Käufer von Elektrofahrzeugen
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 13, 2010, Nr. 3
  • Eberhardt, Tim; Fojcik, Thomas Martin; Linzmajer, Marc; Hubert, Mirja; Kenning, Peter
    The Sweet Side of Sugar : The Influence of Raised Insulin Levels on Price Fairness and Willingness to Pay
    In: Advances in Consumer Research, Jg. 37, 2010, Nr. 1, S. 788 – 790
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike; Koch, G.
    Förderung des Automobilabsatzes in Deutschland...auf Kosten des Steuerzahlers
    In: ZfAW: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, Jg. 12, 2009, Nr. 4
  • Rezensionen

  • Fojcik, Thomas Martin
    Verbeke, A., International Business Strategy: Rethinking the Foundations of Global Corporate Success, 2nd Edition, Cambridge University Press, 2013
    In: Management International Review (MIR). Wiesbaden: Gabler, Jg. 55, 2015, Nr. 1, S. 151 – 156
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Fojcik, Thomas Martin; Hülsmann, Michael
    Market Launch Strategies for Battery Electric Vehicles in Germany : Insights from Private and Commercial Consumer’s Perspective
    In: Electric Mobility Evolution: Theoretical, Empirical and Political Aspects / Fornahl, Dirk (Hrsg.). Cham: Springer International Publishing, 2014
  • Fojcik, Thomas Martin; Jung, Benjamin; Proff, Heike; Schleiffer, Nicole; Sommer, Karl Christoph
    Veränderte Kundenwünsche und angepasste Geschäftsmodelle in der Elektromobilität
    In: Radikale Innovationen in der Mobilität: Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Proff, Heike (Hrsg.). Wiesbaden: Springer Gabler, 2014, S. 49 – 61
  • Kuta, K.D.; Fojcik, Thomas Martin
    Einfluss von Staatsfonds auf die Corporate Governance : Fallstudienorientierte Betrachtung der Daimler AG und Volkswagen Group
    In: Schritte in die künftige Mobilität: Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Proff, Heike; Pascha, Werner; Schönharting, Jörg (Hrsg.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2013, S. 549 – 573
  • Fojcik, Thomas Martin
    Capacity for Change : A Crucial Factor to Firm Performance and Survival in the Automotive Industry
    In: Zukünftige Entwicklungen in der Mobilität: Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Proff, Heike; Schönharting, Jörg; Schramm, Dieter (Hrsg.). Wiesbaden: Gabler Verlag, 2012, S. 315 – 332
  • Fojcik, Thomas Martin; Koch, G.
    „Social Entrepreneurs" - Fakt oder Fiktion? : Eine kritische Untersuchung
    In: Social entrepreneurship - Status Quo 2009: (Selbst)Bild, Wirkung und Zukunftsverantwortung / HUB Berlin, 16. - 17. Juli 2009 / Henkel, Marianne (Hrsg.). Greifswald: Geozon Science Media, 2010, S. 87 – 98
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin (Hrsg.)
    Mobilität und digitale Transformation : technische und betriebswirtschaftliche Aspekte
    Wissenschaftsforum Mobilität ; Mobility and Digital Transformation – Challenges and Future Paths ; Duisburg, 29.06.2017,
    Wiesbaden: Springer Gabler, 2018
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin (Hrsg.)
    Innovative Produkte und Dienstleistungen in der Mobilität : Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte
    Individual, Integrated and Connected Products and Services in Mobility ; Wissenschaftsforum Mobilität ; 23.06.2016, Duisburg,
    Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2017
  • Proff, Heike; Proff, Harald; Fojcik, Thomas Martin; Sandau, Jürgen
    Management des Übergangs in die Elektromobilität : Radikales Umdenken bei tiefgreifenden technologischen Veränderungen
    Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014
  • Fojcik, Thomas Martin
    Dynamische Strategien und Kapitalmarktbewertung : Eine empirische Untersuchung europäischer, nordamerikanischer und japanischer Automobilunternehmen
    Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2010
  • Vorträge

  • Schleiffer, Nicole; Kestner, Katharina; Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Präferenzmessung für innovative Produkte – Ergebnisse einer Car Clinic für das Designkonzept eines Elektrofahrzeugs
    6 . Wissenschaftsforum Mobilität , Duisburg, 2014,
    2014
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Verringerung von Unsicherheit zur Verbesserung strategischer Managemententscheidungen über innovative Produkteim Übergang in die Elektromobilität
    6 . Wissenschaftsforum Mobilität , Duisburg, 2014,
    2014
  • Fojcik, Thomas Martin
    Ambidexterity Concepts – A Test for Equifinality
    13th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM) , Istanbul, 2013,
    2013
  • Fojcik, Thomas Martin; Schilling, L.; Proff, Heike
    Balancing Opportunistic Behavior in Times of Coopetition : An Analysis of the German Automotive Supply Industry
    21st Internat ional Gerpisa Colloquium , Paris, 2013,
    2013
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Sommer, Karl Christoph; Jung, Benjamin
    Business Model Development in Practice : An Empirical Examination of Competence - based Propositions for the Automotive Industry in Transition to Electric Mobility
    8 th SKM Symposium and 2nd CBSM Conference , Magdeburg , 2013,
    2013
  • Fojcik, Thomas Martin; Schilling, L.
    Konkurrenz, Kooperation oder Beides? : Gestaltung von koopkurrenten Strukturen in der deutschen Automobilzulieferindustrie
    F uture Mobility Workshop. Markets and policy measures in the evolution of electric mobility , Oldenburg, 2013,
    2013
  • Fojcik, Thomas Martin; Sommer, Karl Christoph; Schleiffer, Nicole; Proff, Heike; Jung, Benjamin
    Veränderte Kundenwünsche und angepasste Geschäftsmodelle in der Elektromobilität
    2013
  • Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; Kilian, Dominik
    Changed competencies of European automotive companies in the transition to electric mobility : as a starting point for a survey on the effects on employment and occupational qualifications
    20th International Gerpisa Colloquium , Krakow, 2012,
    2012
  • Kuta, K.D.; Fojcik, Thomas Martin
    Der Einfluss von Staatsfonds des Golfkooperationsrates auf die Corporate Governance kapitalmarktorientierter Automobilunternehmen in Deutschland : Eine fallstudienorientierte Betrachtung
    4. Wissenschaftsforum Mobilität , Duisburg, 2012,
    2012
  • Fojcik, Thomas Martin
    Exploitation and Exploration in the Transition to Electric Vehicles : Predictors of the Ambidextrous Design Choice
    20th International Gerpisa Colloquium , Krakow, 2012,
    2012
  • Fojcik, Thomas Martin; Proff, Heike
    Linking Battery Electric Vehicles with Alternative Mobility Concepts : An Exploratory Analysis of Consumer Acceptance and Willingness to Pay in Germany
    20th International Gerpisa Colloquium , Krakow, 2012,
    2012
  • Fojcik, Thomas Martin
    Market Launch Strategies for Battery Electric Vehicles in Germany : Insights from Private and Commercial Consumer’s Perspective
    Future Mobility Workshop . Theoretical, empirical and political aspects of the first stage of electric mobility evolution, Jacobs University, Bremen, 2012,
    2012
  • Fojcik, Thomas Martin
    Strategy - (Non) Ambidextrous Design Combinations : A Test for Equifinality
    8th Colloquium of the European Group for Organizational Studies (EGOS) , Helsinki 2012,
    2012
  • Fojcik, Thomas Martin
    Temporal Separation, Spatial Separation or Parallel Structure? : Predictors of the Ambidextrous Design Choice
    12th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM) , Rotterdam, 2012,
    2012
  • Fojcik, Thomas Martin
    Ambidexterity and Firm Performance in Contexts of Radical Change : A D ynamic Perspective Considering Changes and Adjustments in Organizational Design
    7th SKM Symposium jointly with 9th International Conference on Competence - based Management , Linz , 2011,
    2011
  • Fojcik, Thomas Martin
    Capacity for Change : A Crucial Factor to Firm Performance and Survival in the Automotive Industry
    3. Wissenschaftsforum Mobil ität , Duisburg, 2011,
    2011
  • Fojcik, Thomas Martin
    Ready for Change in Uncertain Times : Organizational C apacity for Change in the Transition to New Forms of Motorisation
    19th International Gerpisa Colloquium , Paris, 2011,
    2011
  • Fojcik, Thomas Martin
    Erfolgsnachweis bei Social Entrepreneurs - Status Quo
    Social Entrepreneurship: Status Quo 2009: (Selbst)Bild, Wirkung und Zukunftsverantwortung , HUB Berlin, 16. - 17. Juli 2009,
    2009
  • Fojcik, Thomas Martin; Koch, G.
    Social Entrepreneurs - Fakt oder Fiktion? : Eine kritische Untersuchung
    Social Entrepreneurship: Status Quo 2009: (Selbst)Bild, Wirkung und Zukunftsverantwortung , HUB Berlin, 16. - 17. Juli 2009,
    2009
  • Fojcik, Thomas Martin; Kenning, P.; Linzmajer, M.; Eberhardt, T.; Hubert, M.
    The Sweet Side of Sugar : The Effect of Raised Insulin Levels on Price Fairness Judgements
    Annual Meeting of the Society for Neuroeconomics , Evanston, 2009,
    2009