Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Keine vergangenen Veranstaltungen.
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Mindfulness Training for Improving Attention Regulation in University Students : Is It Effective? and Do Yoga and Homework Matter?In: Frontiers in Psychology, Jg. 11, 2020, S. 719DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Effects of mindfulness training on regulatory and academic abilities in preadolescents : Results from a pilot studyIn: Open Psychology, Jg. 1, 2019, Nr. 1, S. 69 – 93DOI (Open Access)
-
Improving emotion regulation and mood in teacher trainees : Effectiveness of two mindfulness trainingsIn: Brain and Behavior, Jg. 9, 2019, Nr. 9, e01390DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Cognitive effects of mindfulness training : Results of a pilot study based on a theory driven approachIn: Frontiers in Psychology, Jg. 7, 2016, Nr. JUL, S. 1037DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Non-conventional figurative language as aesthetics of everyday communicationIn: Metaphor and the Social World, Jg. 6, 2016, Nr. 2, S. 243 – 275DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Problem solving as a sufficient condition of the creative process : A case for closer cooperation of creativity research and problem solving researchIn: Frontiers in Psychology, Jg. 7, 2016, S. 488DOI, Online Volltext (Open Access)
-
The aesthetic paradox in processing conventional and non-conventional metaphors : a reaction time studyIn: Scientific Study of Literature, Jg. 1, 2011, Nr. 2, S. 199 – 240
-
Programme im Kopf? : Werden bem Denken Verfahren aus einer "Heurismenbibliothek" abgerufen oder die Denkprozesse "aktualgenetisch" erschaffen?Saarbrücken: VDM Verl., 2011
-
Das ästhetische Paradox bei der Verarbeitung von fiktionalen vs. nicht-fiktionalen TextenHeidelberg, 2015
-
Cognitive effects of a mindfulness training with fifth graders
19th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP), Paphos, Cyprus,Paphos, 2015 -
Das Projekt Achtsame Schule : Untersuchung des Einflusses eines Achtsamkeitstrainings bei Schülerinnen und Schülern auf die Selbstregulation
49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie,Bochum, 2014 -
The aesthetic paradox in processing literary vs. expository texts
55th Conference of Experimental Psychologists. Conference conducted at the University of Vienna, Vienna,Wien, 2013