Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2018 SS
-
2016 SS
-
2015 WS
-
2015 SS
-
2014 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Mindfulness Training for Improving Attention Regulation in University Students : Is It Effective? and Do Yoga and Homework Matter?In: Frontiers in Psychology Jg. 11 (2020) S. 719
ISSN: 1664-1078Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Effects of mindfulness training on regulatory and academic abilities in preadolescents : Results from a pilot studyIn: Open Psychology Jg. 1 (2019) Nr. 1, S. 69 - 93
ISSN: 2543-8883Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Improving emotion regulation and mood in teacher trainees : Effectiveness of two mindfulness trainingsIn: Brain and Behavior Jg. 9 (2019) Nr. 9,
ISSN: 2162-3279Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Cognitive effects of mindfulness training : Results of a pilot study based on a theory driven approachIn: Frontiers in Psychology Jg. 7 (2016) Nr. JUL, S. 1037
ISSN: 1664-1078Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Non-conventional figurative language as aesthetics of everyday communicationIn: Metaphor and the Social World Jg. 6 (2016) Nr. 2, S. 243 - 275
ISSN: 2210-4097Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Problem solving as a sufficient condition of the creative process : A case for closer cooperation of creativity research and problem solving researchIn: Frontiers in Psychology Jg. 7 (2016) S. 488
ISSN: 1664-1078Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
The aesthetic paradox in processing conventional and non-conventional metaphors : a reaction time studyIn: Scientific study of literature : SSOL Jg. 1 (2011) Nr. 2, S. 199 - 240
ISSN: 2210-4380; 2210-4372Online Volltext: dx.doi.org/ -
Programme im Kopf? : Werden bem Denken Verfahren aus einer "Heurismenbibliothek" abgerufen oder die Denkprozesse "aktualgenetisch" erschaffen?Saarbrücken (2011)
ISBN: 978-3-639-35313-6 -
Das ästhetische Paradox bei der Verarbeitung von fiktionalen vs. nicht-fiktionalen TextenHeidelberg (2015) 324 S.
-
Cognitive effects of a mindfulness training with fifth graders
19th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP), Paphos, Cyprus,Paphos (2015)
-
Das Projekt Achtsame Schule : Untersuchung des Einflusses eines Achtsamkeitstrainings bei Schülerinnen und Schülern auf die Selbstregulation
49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie,Bochum (2014)
-
The aesthetic paradox in processing literary vs. expository texts
55th Conference of Experimental Psychologists. Conference conducted at the University of Vienna, Vienna,Wien (2013)