Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fakultät für Informatik - Referentin des Dekans

Anschrift
Oststraße 99 (BB)
47057 Duisburg
Raum
BB 917B

Funktionen

  • Stellvertreter/in, Gleichstellungsbeauftragte

  • Referentin -, Informatik

Aktuelle Veranstaltungen

Keine aktuellen Veranstaltungen.

Vergangene Veranstaltungen (max. 10)

Keine vergangenen Veranstaltungen.

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Siepmann, Carolin; Holthoff, Lisa; Kowalczuk, Pascal
    Conspicuous consumption of luxury experiences : An experimental investigation of status perceptions on social media
    In: Journal of Product and Brand Management, Jg. 31, 2022, Nr. 3, S. 454 – 468
  • Weimar, Daniel; Holthoff, Lisa; Biscaia, Rui
    When sponsorship causes anger : Understanding negative fan reactions to postings on sports clubs’ online social media channels
    In: European Sport Management Quarterly, Jg. 22, 2022, Nr. 3, S. 335 – 357
  • Weimar, Daniel; Holthoff, Lisa; Biscaia, Rui
    A bright spot for a small league : Social media performance in a football league without a COVID-19 lockdown
    In: European Sport Management Quarterly, Jg. 21, 2021, Nr. 3, S. 421 – 442
  • Holthoff, Lisa; Scheiben, Carolin
    Conspicuous Consumption of Time : A Replication
    In: Journal of Marketing Behavior, Jg. 3, 2018, Nr. 4, S. 355 – 362
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Scheiben, Carolin; Holthoff, Lisa
    Convenience Orientation in the 21st Century : Qualitative Insights from Interviews with Consumers and Marketing Professionals
    In: Qualitative Consumer Research / Belk, Russell W. (Hrsg.). Bingley: Emerald Publishing, 2017, S. 175 – 206
  • Dissertation

  • Holthoff, Lisa
    Consumer behaviour in the 21st Century : Essays on Social Media, consumption, and emotions
    Duisburg ; Essen, 2022
  • Working Paper

  • Holthoff, Lisa
    How Do They Feel? : Measuring Emotional Brand Image with User-Generated Twitter-Data Containing Emojis
    Duisburg, Essen, 2025