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Es wurde 1 Person gefunden.
Anschrift
Lotharstr. 65 (LE)
47057 Duisburg
47057 Duisburg
Raum
LE 246
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E-Mail
Sprechzeiten
nach Vereinbarung
Funktionen
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Universitätsprofessor/in, Wirtschaftspsychologie
Aktuelle Veranstaltungen
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2023 SS
- Forschungsprojekt Wirtschaftspsychologie
- Praxisprojekt Wirtschaftspsychologie
- Marktpsychologische Vertiefung
- Konsumentenpsychologische Vertiefung 2
- Konsumpsychologie (KonsumentInnenpsychologie)
- Forschungskolloquium Wirtschaftspsychologie
- E3 - IngWi_Psy - Konsumpsychologie (KonsumentInnenpsychologie) - Cr. 4-4
- Augmented Reality am Point of Sale
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
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2022 WS
- Praxisprojekt Wirtschaftspsychologie
- Grundlagen der Wirtschaftspsychologie
- Forschungsprojekt Wirtschaftspsychologie
- Organisationspsychologie Vertiefung
- Forschungskolloquium Wirtschaftspsychologie
- (Grundlagen der) Organisationspsychologie
- Konsumentenpsychologische Vertiefung 1
- information
- Grundlagen der Wirtschaftspsychologie
- "Economic and Consumer Psychology Workshop 2023“ - IW - Fachgebiet Wirtschaftspsychologie - findet nicht statt
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
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Beyond the smartphone's mere presence effect : A quantitative mobile eye tracking study on the visual and internal distraction potential of smartphonesIn: Computers in Human Behavior Jg. 134 (2022)ISSN: 0747-5632; 1873-7692Online Volltext: dx.doi.org/
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I’ll Do It – After One More Scroll : The Effects of Boredom Proneness, Self-Control, and Impulsivity on Online ProcrastinationIn: Frontiers in Psychology Jg. 13 (2022)ISSN: 1664-1078Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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When creepy crawlies are cute as bugs : Investigating the effects of (cute) packaging design in the context of edible insectsIn: Food Quality and Preference Jg. 100 (2022)ISSN: 0950-3293; 1873-6343Online Volltext: dx.doi.org/
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Exploratory Shopping : Attention Affects In-Store Exploration and Unplanned PurchasingIn: Journal of Consumer Research (JCR) Jg. 48 (2021) Nr. 1, S. 51 - 76ISSN: 0093-5301; 1537-5277Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Why Are We Distracted by Social Media? : Distraction Situations and Strategies, Reasons for Distraction, and Individual DifferencesIn: Frontiers in Psychology Jg. 12 (2021)ISSN: 1664-1078Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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What does it take for sour grapes to remain sour? : Persistent effects of behavioral inhibition in go/no-go tasks on the evaluation of appetitive stimuliIn: Motivation Science Jg. 3 (2017) Nr. 1, S. 1 - 18ISSN: 2333-8121; 2333-8121Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Using Implementation Intentions in Shopping Situations : How Arousal Can Help Shield Consumers Against TemptationIn: Applied Cognitive Psychology Jg. 30 (2016) Nr. 5, S. 672 - 680ISSN: 1099-0720; 0888-4080Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
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Balancing the balance : Self-control mechanisms and compulsive buyingIn: Journal of Economic Psychology Jg. 49 (2015) S. 120 - 132ISSN: 0167-4870Online Volltext: dx.doi.org/
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How shopping orientation influences the effectiveness of monetary and nonmonetary promotionsIn: European Journal of Marketing Jg. 49 (2015) S. 170 - 189ISSN: 1758-7123Online Volltext: dx.doi.org/
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A Dual-Step and Dual-Process Model of Advertising Effects : Implications for Reducing the Negative Impact of Advertising on Children's Consumption BehaviourIn: Journal of Consumer Policy Jg. 37 (2014) Nr. 2, S. 161 - 182ISSN: 1573-0700; 0168-7034Online Volltext: dx.doi.org/
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Eyes wide shopped : Shopping situations trigger arousal in impulsive buyersIn: PLoS ONE Jg. 9 (2014) Nr. 12, S. e114593ISSN: 1932-6203Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
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Hard to Ignore : Impulsive Buyers Show an Attentional Bias in Shopping SituationsIn: Social Psychological and Personality Science Jg. 5 (2014) Nr. 3, S. 343 - 351ISSN: 1948-5506; 1948-5514Online Volltext: dx.doi.org/
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Shopping orientation as a stable consumer disposition and its influence on consumers' evaluations of retailer communicationIn: European Journal of Marketing Jg. 48 (2014) Nr. 5-6, S. 1026 - 1045ISSN: 1758-7123Online Volltext: dx.doi.org/
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Visual Attention and Goal Pursuit : Deliberative and Implemental Mindsets Affect Breadth of AttentionIn: Personality and Social Psychology Bulletin Jg. 40 (2014) Nr. 10, S. 1248 - 1259ISSN: 0146-1672; 0146-1672Online Volltext: dx.doi.org/
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Ein deutschsprachiges Inventar kaufbegleitender Emotionen (IKE)In: Marketing ZFP Jg. 35 (2013) Nr. 4, S. 289 - 302ISSN: 0344-1369Online Volltext: dx.doi.org/
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Shopping orientation and mindsets : How motivation influences consumer information processing during shoppingIn: Psychology and Marketing Jg. 30 (2013) Nr. 9, S. 779 - 793ISSN: 1520-6793Online Volltext: dx.doi.org/
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Perceived trustworthiness of online shopsIn: Journal of Consumer Behaviour Jg. 7 (2008) Nr. 1, S. 35 - 50ISSN: 1479-1838; 1472-0817Online Volltext: dx.doi.org/
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Perceived risk and deliberation in retailer choice : Consumer behavior towards online pharmaciesIn: Advances in Consumer Research Jg. 33 (2006) Nr. 1, S. 197 - 202ISSN: 0098-9258
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Vertrauen in E-Health-Angebote : ein psychologisches Konstrukt in der MarketingforschungIn: NeuroPsychoEconomics Jg. 1 (2006) S. 18 - 29ISSN: 1861-4523
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Contextual Triggers, Arousal, and Visual Attention - A Consumer Psychological Framework of Impulsive Buying
5th International Conference on Behavioral Addictions (ICBA2018), April 23–25, 2018, Cologne, Germany,In: Journal of Behavioral Addictions Jg. 7 (2018) Nr. Suppl. 1, S. 141 - 142ISSN: 2063-5303; 2062-5871Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
WerbekommunikationIn: Kommunikation: eine interdisziplinäre Einführung / Blanz, Mathias; Florack, Arnd; Piontkowski, Ursula (Hrsg.) 2014, S. 194 - 203ISBN: 978-3-17-021992-2; 3-17-021992-8
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BeobachtungIn: Empirische Mastertechniken der Marketing- und Managementforschung: eine anwendungsorientierte Einführung / Baumgarth, Carsten; Eisend, Martin; Evanschitzky, Heiner (Hrsg.) 2009, S. 167 - 201ISBN: 978-3-8349-1572-6
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Vertrauen und Vertrauenswürdigkeit im Internet am Beispiel von InternetapothekenIn: Medien im Marketing: Optionen der Unternehmenskommunikation / Gröppel-Klein, Andrea; Germelmann, Claas Christian (Hrsg.) 2009, S. 473 - 492ISBN: 978-3-8349-8082-3; 978-3-8349-0735-6Online Volltext: dx.doi.org/
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Marktforschung am Point of SaleIn: Handbuch Marktforschung: Methoden – Anwendungen – Praxisbeispiele / Herrmann, Andreas; Homburg, Christian; Klarmann, Martin (Hrsg.) 2008, S. 1097 - 1123ISBN: 978-3-8349-0342-6; 3-8349-0342-6; 978-3-658-03070-4
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Video-cued thought protocol : a method for tracing cognitive processes at the point of purchaseIn: Brick & mortar shopping in the 21st century / Advertising and Consumer Psychology Conference ; 25 (Houston, Tex.) : 2006.05.19-21 / Lowrey, Tina M. (Hrsg.) 2008, S. 221 - 241ISBN: 0-8058-6394-X; 978-0-8058-6394-9; 0-8058-6364-8
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Geschichte und Methodik der akademischen KäuferforschungIn: Marketing-Geschichte: die Genese einer modernen Sozialtechnik; [Workshop ..., der am 16. und 17. Februar 2006 ... stattfand] / Workshop ; (Göttingen) : 2006.02.16-17 / Berghoff, Hartmut (Hrsg.) 2007ISBN: 978-3-593-38323-1; 3-593-38323-3
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Vertrauen, Risiko und Usability bei der Nutzung von Internet-ApothekenIn: Konsumentenvertrauen: Konzepte und Anwendungen für ein nachhaltiges Kundenbindungsmanagement / Bauer, Hans H.; Neumann, Marcus M.; Schüle, Anja (Hrsg.) 2006, S. 355 - 366ISBN: 3-8006-3317-5; 978-3-8006-3317-3
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Wenn Wissenstransfer zur Vertrauenssache wird : eine empirische Studie zum Einkauf in Internet-ApothekenIn: Wissenstransfer: Erfolgskontrolle und Rückmeldungen aus der Praxis [das 5. Kolloquium "Transferwissenschaften" fand in der Zeit vom 29. 9. bis zum 1. 10. 2003 in Göttingen statt] / Kolloquium "Transferwissenschaften" ; 5 (Göttingen) : 2003.09.29-10.01 / Wichter, Sigurd; Busch, Albert (Hrsg.) 2006, S. 33 - 49ISBN: 3-631-53671-2
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Kognitive und emotionale Regulation von Kaufhandlungen : theoretische Impulse für eine prozessorientierte Betrachtung des KonsumentenverhaltensIn: Fundierung des Marketing: Verhaltenswissenschaftliche Erkenntnisse als Grundlage einer angewandten Marketingforschung / Wiedmann, Klaus-Peter (Hrsg.) 2004, S. 341 - 361ISBN: 978-3-322-81694-8; 978-3-8244-8035-7
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Kognitive Prozesse am Point of Sale : Zur Qualität von Datenerhebungsmethoden der KonsumentenforschungWiesbaden (2009)ISBN: 978-3-8349-9480-6; 978-3-8349-1492-7Online Volltext: dx.doi.org/