Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät Bildungwissenschaften
Anschrift
Universitätsstraße 2
45127 Essen
45127 Essen
Raum
S06 S02 A45
Telefon
E-Mail
Aktuelle Veranstaltungen
-
WiSe 2025
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Evidence syntheses in educational technology research : What is not published in English is not visible? A tertiary mapping reviewIn: Review of Education, Jg. 13, 2025, Nr. 1, e70022DOI (Open Access)
-
Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology : A bibliometric analysisIn: Learning, Media and Technology, 2025, in pressDOI (Open Access)
-
Open Educational Resources in K-12 : Common Predictors for Creating and Reusing Fall ShortIn: Open Praxis, Jg. 16, 2024, Nr. 3, S. 347 – 361DOI (Open Access)
-
Editorial : Forschungssynthesen in der MediendidaktikIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Jg. 54, 2023, S. i – viiiDOI, Online Volltext (Open Access)
-
Invisible borders in educational technology research? : A comparative analysisIn: Educational Technology Research and Development, Jg. 71, 2023, Nr. 3, S. 1349 – 1370DOI (Open Access)
-
Kognitive Prozesse in Screening-Prozessen : Suchstrategien in der BildungstechnologieforschungIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Jg. 54, 2023, S. 103 – 124DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Methodische Ansätze zu Evidenzsynthesen in der Bildungstechnologie : eine tertiäre ÜbersichtsarbeitIn: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Jg. 54, 2023, S. 167 – 191DOI, Online Volltext (Open Access)
-
The impact of augmented reality on cognitive load and performance : A systematic reviewIn: Journal of Computer Assisted Learning, Jg. 38, 2022, Nr. 1, S. 285 – 303DOI (Open Access)
-
A scoping review of research instruments for measuring student engagement: : In need for convergenceIn: International Journal of Educational Research Open, Jg. 2-2, 2021, 100099DOI, Online Volltext (Open Access)
-
A systematic map of research characteristics in studies on augmented reality and cognitive loadIn: Computers and Education Open (CAEO), Jg. 2, 2021, 100036DOI (Open Access)
-
Facilitating student engagement through educational technology in higher education : A systematic review in the field of arts and humanitiesIn: Australasian Journal of Educational Technology, Jg. 36, 2020, Nr. 4, S. 126 – 150DOI (Open Access)
-
Mapping research in student engagement and educational technology in higher education : a systematic evidence mapIn: International Journal of Educational Technology in Higher Education, Jg. 17, 2020, Nr. 1, 2DOI (Open Access)
-
Recommender in AI-enhanced Learning : An Assessment from the Perspective of Instructional DesignIn: Open Education Studies, Jg. 2, 2020, Nr. 1, S. 101 – 111DOI (Open Access)
-
The position of Distance Education in a journal networkIn: Distance Education, Jg. 40, 2019, Nr. 4, S. 438 – 453
-
An analysis of the Australasian Journal of Educational Technology 2013-2017In: Australasian Journal of Educational Technology, Jg. 34, 2018, Nr. 4, S. 168 – 183DOI (Open Access)
-
Psychological tests from a (fuzzy-) logical point of viewIn: Quality and Quantity, Jg. 50, 2015, Nr. 6, S. 2395 – 2416
-
Systematic Reviews in Educational Technology Research: Potential and pitfalls
EdMedia + Innovate Learning, World conference on educational Media and Technology, 25-29 June 2018, Amsterdam,2018 -
Learning by Doing? : Reflections on Conducting a Systematic Review in the Field of Educational TechnologyIn: Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application / Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael; Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Buntins, Katja (Hrsg.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, S. 111 – 127DOI (Open Access)
-
Mediendidaktische Forschung aus Deutschland im Kontext der internationalen Diskussion : Eine Auswertung englischsprachiger Publikationsorgane von 2008 bis 2017In: Digitalisierung und Hochschulentwicklung: Proceedings zur 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. / 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V., Universität Duisburg-Essen / Getto, Barbara; Hintze, Patrick; Kerres, Michael (Hrsg.). Münster: Waxmann, 2018, S. 246 – 263
-
Systematic Reviews in Educational Research : Methodology, Perspectives and ApplicationWiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019DOI (Open Access)
-
Detektion und Mapping forschungsmethodischer Qualität in der mediendidaktischen Forschung mittels systematischer LiteraturanalysenDuisburg, Essen, 2025DOI, Online Volltext (Open Access)