Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fakultät Bildungwissenschaften

Anschrift
Universitätsstraße 2
45127 Essen
Raum
S06 S02 A45

Aktuelle Veranstaltungen

Vergangene Veranstaltungen (max. 10)

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Bedenlier, Svenja; Buntins, Katja; Bond, Melissa; Händel, Marion; Marín, Victoria I.
    Evidence syntheses in educational technology research : What is not published in English is not visible? A tertiary mapping review
    In: Review of Education, Jg. 13, 2025, Nr. 1, e70022
  • Buntins, Katja; Bedenlier, Svenja; Zawacki-Richter, Olaf
    Who cites whom? U.S.-American authored research syntheses in the field of educational technology : A bibliometric analysis
    In: Learning, Media and Technology, 2025, in press
  • Klar, Maria; Buntins, Katja; Diekmann, Daniel; Rittberger, Marc; Kerres, Michael
    Open Educational Resources in K-12 : Common Predictors for Creating and Reusing Fall Short
    In: Open Praxis, Jg. 16, 2024, Nr. 3, S. 347 – 361
  • Bedenlier, Svenja; Buntins, Katja; Wilmers, Annika; Kerres, Michael
    Editorial : Forschungssynthesen in der Mediendidaktik
    In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Jg. 54, 2023, S. i – viii
  • Marín, Victoria I.; Buntins, Katja; Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa
    Invisible borders in educational technology research? : A comparative analysis
    In: Educational Technology Research and Development, Jg. 71, 2023, Nr. 3, S. 1349 – 1370
  • Buntins, Katja; Mulders, Miriam; Schröder, Nadine
    Kognitive Prozesse in Screening-Prozessen : Suchstrategien in der Bildungstechnologieforschung
    In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Jg. 54, 2023, S. 103 – 124
  • Buntins, Katja; Bedenlier, Svenja; Marín, Victoria; Händel, Marion; Bond, Melissa
    Methodische Ansätze zu Evidenzsynthesen in der Bildungstechnologie : eine tertiäre Übersichtsarbeit
    In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Jg. 54, 2023, S. 167 – 191
  • Buchner, Josef; Buntins, Katja; Kerres, Michael
    The impact of augmented reality on cognitive load and performance : A systematic review
    In: Journal of Computer Assisted Learning, Jg. 38, 2022, Nr. 1, S. 285 – 303
  • Buntins, Katja; Kerres, Michael; Heinemann, Anna
    A scoping review of research instruments for measuring student engagement: : In need for convergence
    In: International Journal of Educational Research Open, Jg. 2-2, 2021, 100099
  • Buchner, Josef; Buntins, Katja; Kerres, Michael
    A systematic map of research characteristics in studies on augmented reality and cognitive load
    In: Computers and Education Open (CAEO), Jg. 2, 2021, 100036
  • Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Buntins, Katja; Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael
    Facilitating student engagement through educational technology in higher education : A systematic review in the field of arts and humanities
    In: Australasian Journal of Educational Technology, Jg. 36, 2020, Nr. 4, S. 126 – 150
  • Bond, Melissa; Buntins, Katja; Bedenlier, Svenja; Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael
    Mapping research in student engagement and educational technology in higher education : a systematic evidence map
    In: International Journal of Educational Technology in Higher Education, Jg. 17, 2020, Nr. 1, 2
  • Kerres, Michael; Buntins, Katja
    Recommender in AI-enhanced Learning : An Assessment from the Perspective of Instructional Design
    In: Open Education Studies, Jg. 2, 2020, Nr. 1, S. 101 – 111
  • Zawacki-Richter, Olaf; Buntins, Katja
    The position of Distance Education in a journal network
    In: Distance Education, Jg. 40, 2019, Nr. 4, S. 438 – 453
  • Bond, Melissa; Buntins, Katja
    An analysis of the Australasian Journal of Educational Technology 2013-2017
    In: Australasian Journal of Educational Technology, Jg. 34, 2018, Nr. 4, S. 168 – 183
  • Buntins, Matthias; Buntins, Katja; Eggert, Frank
    Psychological tests from a (fuzzy-) logical point of view
    In: Quality and Quantity, Jg. 50, 2015, Nr. 6, S. 2395 – 2416
  • Aufsätze

  • Bond, Melissa; Bedenlier, Svenja; Buntins, Katja; Kerres, Michael; Zawacki-Richter, Olaf (Hrsg.)
    Systematic Reviews in Educational Technology Research: Potential and pitfalls
    EdMedia + Innovate Learning, World conference on educational Media and Technology, 25-29 June 2018, Amsterdam,
    2018
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Buntins, Katja; Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael
    Learning by Doing? : Reflections on Conducting a Systematic Review in the Field of Educational Technology
    In: Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application / Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael; Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Buntins, Katja (Hrsg.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019, S. 111 – 127
  • Buntins, Katja; Bond, Melissa; Kerres, Michael; Zawacki-Richter, Olaf
    Mediendidaktische Forschung aus Deutschland im Kontext der internationalen Diskussion : Eine Auswertung englischsprachiger Publikationsorgane von 2008 bis 2017
    In: Digitalisierung und Hochschulentwicklung: Proceedings zur 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. / 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V., Universität Duisburg-Essen / Getto, Barbara; Hintze, Patrick; Kerres, Michael (Hrsg.). Münster: Waxmann, 2018, S. 246 – 263
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael; Bedenlier, Svenja; Bond, Melissa; Buntins, Katja (Hrsg.)
    Systematic Reviews in Educational Research : Methodology, Perspectives and Application
    Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019
  • Dissertation

  • Buntins, Katja
    Detektion und Mapping forschungsmethodischer Qualität in der mediendidaktischen Forschung mittels systematischer Literaturanalysen
    Duisburg, Essen, 2025