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Es wurde 1 Person gefunden.

Anschrift
Lotharstr. 65 (LE)
47057 Duisburg
Raum
LE 248

Funktionen

  • Mitglied, Promotionsausschuss

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Wirtschaftspsychologie

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Florack, Arnd; Haasova, Simona; Hirschauer, Sarah; Serfas, Benjamin
    Playing with food : The effects of food pre-exposure on consumption in young children
    In: Physiology & Behavior Jg. 195 (2018) S. 76 - 81
  • Büttner, Oliver; Florack, Arnd; Voegeding, Tim; Serfas, Benjamin
    What does it take for sour grapes to remain sour? : Persistent effects of behavioral inhibition in go/no-go tasks on the evaluation of appetitive stimuli
    In: Motivation Science Jg. 3 (2017) Nr. 1, S. 1 - 18
  • Serfas, Benjamin; Büttner, Oliver; Florack, Arnd
    Using Implementation Intentions in Shopping Situations : How Arousal Can Help Shield Consumers Against Temptation
    In: Applied Cognitive Psychology Jg. 30 (2016) Nr. 5, S. 672 - 680
  • Büttner, Oliver; Florack, Arnd; Serfas, Benjamin
    A Dual-Step and Dual-Process Model of Advertising Effects : Implications for Reducing the Negative Impact of Advertising on Children's Consumption Behaviour
    In: Journal of Consumer Policy Jg. 37 (2014) Nr. 2, S. 161 - 182
  • Serfas, Benjamin; Büttner, Oliver; Florack, Arnd
    Eyes wide shopped : Shopping situations trigger arousal in impulsive buyers
    In: PLoS ONE Jg. 9 (2014) Nr. 12, S. e114593
  • Büttner, Oliver; Florack, Arnd; Leder, Helmut; Paul, Matthew A.; Serfas, Benjamin; Schulz, Anna Maria
    Hard to Ignore : Impulsive Buyers Show an Attentional Bias in Shopping Situations
    In: Social Psychological and Personality Science Jg. 5 (2014) Nr. 3, S. 343 - 351
  • Abstracts

  • Serfas, Benjamin; Büttner, Oliver; Florack, Arnd;
    Contextual Triggers, Arousal, and Visual Attention - A Consumer Psychological Framework of Impulsive Buying
    5th International Conference on Behavioral Addictions (ICBA2018), April 23–25, 2018, Cologne, Germany,
    In: Journal of Behavioral Addictions Jg. 7 (2018) Nr. Suppl. 1, S. 141 - 142