Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S06 A43
Telefon
Funktionen
-
Gastwissenschaftler/in, Interdisziplinäres Zentrum für Integrations- und Migrationsforschung
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Keine vergangenen Veranstaltungen.
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Tempted to join in or not? : Moral temptation and self-reported behaviour in bullying situationsIn: British Journal of Developmental Psychology Jg. 39 (2021) Nr. 1, S. 98 - 124Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
The Very Ground They Stand On : Social Relationships in Educational Settings as a Basis for Students' Learning and DevelopmentIn: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie Jg. 53 (2021) Nr. 1-2, S. 58 - 69Online Volltext: dx.doi.org/
-
Happy victimizing in emerging adulthood : Reconstruction of a developmental phenomenon?In: Frontline Learning Research Jg. 8 (2020) Nr. 5, S. 47 - 69Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Happy-Victimizing in Adolescence and Adulthood : Empirical Findings and Further PerspectivesIn: Frontline Learning Research Jg. 8 (2020) Nr. 5, S. 5 - 23Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Children’s rights and educational psychologyIn: European Psychologist Jg. 24 (2019) Nr. 2, S. 169 - 179Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext
-
Evolved Developmental Niche Provision Report : Moral Socialization, Social Thriving, and Social Maladaptation in Three CountriesIn: SAGE Open Jg. 9 (2019) Nr. 2,Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
The happy victimizer pattern in adulthood – state of the art and contrasting approaches : Introduction to the special issueIn: Frontline Learning Research Jg. 8 (2020) Nr. 5, S. 1 - 4Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
The Moral Dimensions of Bullying at School : A Social-Ecological Process PerspectiveIn: Handbook of Moral Development / Killen, Melanie; Smetana, Judith G. (Hrsg.) 2022, S. 437 - 453Online Volltext: dx.doi.org/
-
Beyond Attitudes and Teaching Methods : The Role of Teacher Professional Ethos in Tackling BullyingIn: The International Handbook of Teacher Ethos: Strengthening Teachers, Supporting Learners / Oser, Fritz; Heinrichs, Karin; Bauer, Johannes; Lovat, Terry (Hrsg.) 2021, S. 279 - 294Online Volltext: dx.doi.org/
-
The Challenge of Radicalization and Extremism : Integrating Research on Education and Citizenship in the Context of MigrationLeiden ; Boston (2022) 349 Seiten
(Moral Development and Citizenship Education ; 19)Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Thematic Papers Based on the Conference "Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship"
Migration, Social Transformation, and Education for Democratic Citizenship: 2nd InZentIM Conference & 6th EARLI-SIG 13 Conference, Essen, August 27-29, 2018,Duisburg, Essen (2019)Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)