Meldungen aus der Medizinischen Fakultät

Vortrag und anschließende Diskussion: A global research activity for prevention and treatment of HIV

[12.11.2015] Since its inception in 1986, MHRP has emerged as a world leader in HIV vaccine research, threat assessment and epidemiology, HIV diagnostics and cure research. The integration of prevention, care, and treatment has helped MHRP build strong and trusting relationships within the communities where research is conducted, and provides an ethical framework to conduct HIV clinical research. MHRP is centered at the Walter Reed Army Institute of Research (WRAIR), U.S. Army Medical Research and Materiel Command.

Donnerstag, 12.11.2015, 11.00 – 12.00 Uhr
Deichmann-Auditorium, Lehr- und Lernzentrum

Referent:Dr. Merlin Robb, LTC (ret) Deputy Director for Clinical Research of the U.S. Military HIV Research Program (MHRP)
Discussion: Col. Dr. Nelson Michael , Director of the U.S. Military HIV Research Program (MHRP)