Publikationen 2015 - 2013
2015
Peters A., Lantermann U., el Moctar O. (2015):
Numerical Modelling and Prediction of Erosion Induced by Hydrodynamic Cavitation
Journal of Physics, conf. series, vol. 656/1, id. 012054
Peters A., Sagar H., Lantermann U., el Moctar O. (2015):
Numerical Modelling and Prediction of Cavitation Erosion
Wear. DOI:10.1016/j.wear.2015.06.009
Shigunov V., Graefe A., el Moctar O. (2015):
Calculation of Horizontal Sectional Loads and Torsional Moment
ASME J. of Offshore Mechanics and Arctic Engineering, vol. 137(2), 021603, doi: 10.1115/1.4029483
Graefe A., Shigunov V., el Moctar O. (2015):
Rankine Source Method for Ship-Ship Interaction Problems
ASME J. of Offshore Mechanics and Arctic Engineering, vol. 137 (2), 021601-1, doi: 10.1115/1.4029316
Tenzer M., el Moctar O., Schellin T.E. (2015):
Experimental Investigation of Impact Loads during Water Entry
Ship Technology Research. vol. 62/1, pp. 47-59, OI:10.1179/0937725515Z.0000000003
Mucha P., el Moctar O. (2015):
Revisiting Mathematical Models for Manoeuvring Prediction Based on Modified Taylor-series Expansions
Ship Technology Research. vol. 62/1, pp. 81-96, doI:10.1179/0937725515Z.00000000015
Sagar H., Ley J., el Moctar O. (2015):
Hydroelasticity Effects of Wave-Induced Loads on Offshore Monopile Structures
Proc. 7th International Conference on Hydroelasticity in Marine Technology, Split, Croatia
Piehl H., el Moctar O. (2015):
Development of a Mathematical Roll Damping Model with Polynomial Regression Analysis
Proc. 34th ASME international Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, St. John's, NL, Canada, Paper No. OMAE2015- 41642
el Moctar O., Sigmund S., Schellin T.E. (2015):
Numerical and Experimental Analysis of Added Resistance of Ships in Waves
Proc. 34th ASME international Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering, St. John's, NL, Canada, Paper No. OMAE2015-42403
Mucha P. (2015):
Validierung von mathematischen Modellen für Schiffsführungssimulationen
Kolloquium Wechselwirkung Schiff/Wasserstraße mit Auswirkungen auf Nautik und schiffsinduzierte Belastungen, BAW, Karlsruhe, Germany
el Moctar O. (2015):
Numerische Methoden zum Manövrierverhalten von Schiffen
Kolloquium Wechselwirkung Schiff/Wasserstraße mit Auswirkungen auf Nautik und schiffsinduzierte Belastungen, BAW, Karlsruhe, Germany
Ley J., Ghesmi M. (2015):
Ermittlung der welleninduzierten Lasten auf einen seegehenden Schubverband für die strukturelle Auslegung der Koppelstelle
Kolloquium Wechselwirkung Schiff/Wasserstraße mit Auswirkungen auf Nautik und schiffsinduzierte Belastungen, BAW, Karlsruhe, Germany
Dahlke F. (2015):
LNG-Versorgung des Hinterlandes mit Binnentankschiffen am Beispiel des LNG-Speichers Stuttgart
Kolloquium Wechselwirkung Schiff/Wasserstraße mit Auswirkungen auf Nautik und schiffsinduzierte Belastungen, BAW, Karlsruhe, Germany
Hungershöfer C. (2015):
Inland-AIS Datenauswertung: Gestern - Heute - Morgen
Kolloquium Wechselwirkung Schiff/Wasserstraße mit Auswirkungen auf Nautik und schiffsinduzierte Belastungen, BAW, Karlsruhe, Germany
2014
Mucha P., el Moctar O., Böttner C.-U. (2014):
PreSquat – Workshop on Numerical Prediction of Ship Squat in Restricted Waters, Technical Note
Ship Technology Research – Schiffstechnik Vol. 61 No. 3
Mucha P., el Moctar O. (2014):
Numerical Prediction of Resistance and Squat for a Containership in Shallow Water
Proc. of the 17th Numerical Towing Tank Symposium, Marstrand, Sweden
Mucha P. (2014):
Ship Motions in Restricted Waters:
Prediction of Squat and Ship Maneuvering on German Waterways, Technical Presentation
Fremantle Maritime Simulation Centre, Perth, Australia
El Moctar O., Lantermann U., Mucha P., Höpken J., Schellin T.E. (2014):
RANS-based Simulated Ship Maneuvering Accounting for Hull-Propulsor-Engine Interaction
Proc. of the 30th ONR Symposium of Naval Hydrodynamics, Hobart, Australia
Mucha P., el Moctar O. (2014):
Maneuvering Prediction for a Large Tanker Through Virtual Captive Model Tests
Proc. of the 2nd SIMMAN Workshop, Kopenhagen, Denmark
Hungershöfer C. (2014):
AIS-Auswertesoftware zur Erstellung von Verkehrsstatistiken
35. Duisburger Kolloquium Schiffstechnik/Meerestechnik – Das Schiff und die Wasserwege, Duisburg, Germany
Cura Hochbaum A., Beutel J., Koopmann L., el Moctar O., Höpken J., Lantermann U., Lassen J. (2014):
PREMAN – Maßstabseffekte und Umwelteinflüsse bei der Vorhersage des Manövrier-verhaltens seegehender Schiffe
Statustagung “Maritime Technologien”, Rostock, Germany
Lantermann U., el Moctar O. (2014):
Direkte numerische Simulation von Schiffsmanövern mit Feldmethoden
STG-Fachausschuss „Manövrieren“
Höpken J., Lantermann U., el Moctar O. (2014):
Development of a Body Force Propulsor, based on Precalculated Data
9th OpenFOAM Workshop, Zagreb, Croatia
Peters A., Sagar H., Lantermann U., el Moctar O. A (2014):
New Approach for a Cavitation Erosion Model on Hydrofoils
International Conference on Computational Fluid Dynamics 8 (ICCFD8), Chegdu, China
Prediction of Hydrodynamic Cavitation Erosion (2014):
Kolloquium Kavitation und Kavitationserosion, Bochum, Germany
Harlacher D. (2014):
Hydraulische und fahrdynamische Bewertung der Ein-/Ausfahrtsituation am Schutzhafen Loreley (Mittelrhein)
35. Duisburger Kolloquium Schiffstechnik/Meerestechnik – Das Schiff und die Wasserwege, Duisburg, Germany
Harlacher D., Dettmann T., Zentgraf R. (2014):
Investigation of the Capsize of the Inland Navigation Vessel Waldhof
2nd International Conference on the Status and Future of the World’s Large Rivers, Manaus, Amazon, Brazil
Investigation of the Capsize of the Tank Motor Ship Waldhof by means of an Inland Ship Handling Simulator
Präsentation an der Universidade Federal do Paraná, Curitiba, Paraná, Brasilien
Hitzbleck K. (2014):
Voraussetzungen und Einflussfaktoren für die Nutzung von Binnenwasserstraßen als Transportweg für LNG
ISMT-Kolloquium, Duisburg, Germany
Mogellijkheden en technieken van alternatieve vervoersconcepten
Gemeente Smallingerland, Drachten, Niederlande
Schiffbautechnologie der Zukunft – Wie Schiffe „grüner“ werden
Wissensnacht Ruhr, Duisburg, Germany
The Potential of Hybrid Propulsion for Inland Navigation
Electric and Hybrid Marine World Conference, Amsterdam, Netherlands
Papanikolaou A., Zaraphonitis G., Gregersen E., Shigunov V., el Moctar O., Guedes Soares C., Reddy D., Sprenger F. (2014):
Energy Efficient Safe Ship Operation
Proceedings of the Royal Institution of Naval Architects
Ley J., el Moctar O. (2014):
An Enhanced 1-Way Coupling Method to Predict Elastic Global Hull Girder Loads
Proc. 33rd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2014, San Francisco, USA. - Paper Nr. OMAE2014-24199
Piehl H., el Moctar O. (2014):
Bilge Keel Forces and Vortex Shedding – A Numerical Analysis with OpenFOAM
Proc. 33rd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2014, San Francisco, USA. - Paper Nr. OMAE2014-24079
Neugebauer J., el Moctar, O., Potthoff R. (2014):
Experimental and Numerical Investigation of Single Impacts in a 2D Tank
Proc. 24th International Offshore and Polar Engineering Conference, paper Nr. 2014TPC1140
Ley J., Sigmund S., el Moctar O. (2014):
Numerical Prediction of the Added Resistance of Ships in Waves
Proc. 33rd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2014, San Francisco, USA. - Paper Nr. OMAE2014-24216
Söding, H., Shigunov, V., Schellin, T.E., and el Moctar, O. (2014):
A Rankine Panel Method for Added Resistance of Ships in Waves
ASME J. Offshore Mechanics & Arctic Engineering, 2014, DOI: 10.1115/1.4026847
2013
Ley J., Oberhagemann J., Shigunov V., Amian C., Langer M., Rathje H., Schellin T. (2013):
Green Water Loads on a Cruise Ship
Proc. 32nd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2013, Nantes, France. - Paper Nr. OMAE2013- 10132
von Graefe A., Oberhagemann J., Shigunov V., el Moctar O. (2013):
Linear and Nonlinear Sectional Loads with Potential and Field Methods
Proc. 32nd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2013, Nantes, France. - Paper Nr. OMAE2013-10544
Oberhagemann J., Shigunov V., el Moctar O. (2013):
First Order Reliability Analogies of Nonlinear Bending Moments in Ships
Proc. 32nd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2013, Nantes, France. - Paper Nr. OMAE2013-10547
von Graefe A., Shigunov V., el Moctar O. (2013):
Rankine Source Method for Ship-Ship Interaction Problems
Proc. 32nd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2013, Nantes, France. - Paper Nr. OMAE2013-10810
Piehl H., el Moctar O. (2013):
Roll Decay Model Test of a Post Panamax Container Ship - Experimental and Numerical Analysis
Proc. 32nd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2013, Nantes, France. - Paper Nr. OMAE2013-11065
Mucha P., el Moctar O. (2013):
Ship-Bank Interaction of a Large Tanker and Related Control Problems
Proc. 32nd ASME Int. Conf. on Ocean, Offshore and Arctic Engineering OMAE2013, Nantes, France. - Paper Nr. OMAE2013-11099