Schriften                                                                    

2014 Stanja, J., Steinbring, H., ”Elementary stochastic seeing” in primary mathematics classrooms – epistemological foundation and empirical evaluation of a theoretical construct. In: S. Rezat, M. Hattermann & A. Peter-Koop (Eds.), Transformation in mathematics education – a new approach, pp. 291-310.
Stanja, J., Steinbring, H., The epistemological character of visual semiotic means used in elementary stochastics learning. In: Wassong, Th., Frischemeier, D., Fischer, P.R., Hochmuth, R. & Bender, P. (Hrsg.), Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics, pp. 223-235.
2013 Stanja, J. (2013), The first foci of elementary school students dealing with prognosis tasks in interviews, Nordic Studies in Mathematics Education, 18 (4), ....                                                                        
Andra, C., Stanja, J.(2013), What does it mean to learn stochastics? Ideas, Symbols and procedures for randomness, CERME 8, Antalya, Turkey 
2012 Stanja, J. (2012),Role of artefacts and signs in elementary stochastic thinking, ICME
Stanja, J. (2012), Überlegungen zur Analyse elementaren stochastischen Denkens aus semiotischer Perspektive, BzMU
2011 Stanja, J. (2011), Wie verstehen Grundschulkinder stochastische Vorhersagen? Konzeption von Interviews zum Verständnis stochastischer Vorhersagen, BzMU
2010 Stanja, J. (2010), Die Würfel sind gefallen: Repräsentationen im Stochastikunterricht. In: Der Mathematikunterricht, 1, S. 12-22
2009 Stanja, J. (2009), Repräsentationen stochastischer Inhalte in der Primarstufe, BzMU