Orange Series · Orange Reihe

Titelbild 02 About In-east 1024x391px 72dpi

From 2000 to 2003, the Institute of East Asian Studies published discussion papers entitled Discourses on Political Reform and Democratization in East and Southeast Asia in the Light of New Processes of Regional Community Building. All issues of this so called “Orange Series” can be downloaded from this website.

Das Institut für Ostasienwissenschaften veröffentlichte von 2000 bis 2003 eine Publikationsreihe mit dem Titel Discourses on Political Reform and Democratization in East and Southeast Asia in the Light of New Processes of Regional Community Building. Alle Ausgaben dieser „Orangen Reihe“ stehen auf dieser Seite zum Download bereit.

Gunter Schubert
Nationalismus in China – Der liberale Gegentext zum anti-westlichen Etatismus

Thomas Heberer
Erste Begrifflichkeiten, theoretische Rahmenansätze und Hypothesen zum Projekt „Diskurse über politischen Wandel und Demokratisierung in Ost- und Südostasien“

Karin Adelsberger
‚Redemokratisierung‘ Japans durch die politischen Reformen seit den neunziger Jahren?

Keping Yu
Americanization, Westernization, Sinification, Modernization or Globalization of China?

Shamsul A.B.
Why is Malaysia not Disintegrating? Islam, the Economy and Politics in Multiethnic Malaysia

Patrick Raszelenberg
Das Diskursumfeld vietnamesischer Künstler und Intellektueller