Research Staff: Dipl.-Ing. Martin Koppers
Research Profile
- Hybrid and electric vehicles
- Drive train simulation
- Driving simulation
Working Title for Dissertation
Arbeitstitel: Nutzerspezifische Bewertung (teil-) elektrischer Fahrzeugantriebe
Final Thesis Work
Diplomarbeit: Modellierung und Simulation von Brennstoffzellenfahrzeugkonzepten
Current Research Projects
Publications
-
Deltoid anterior contraction in maneuvering the steering wheelIn: Malaysian Journal of Public Health Medicine, Vol. 18, 2018, Nr. Special Vol. 2, pp. 52 – 59
-
Suitability of heart rate recording as physiological measures tool to determine drivers’ performance impairment : A preliminary studyIn: Jurnal Teknologi: Sciences & Engineering, Vol. 78, 2016, Nr. 6-9, pp. 25 – 30
-
Identifikation der Energieverteilung von Fahrantrieb und Nebenaggregaten in realen Fahrprofilen im FlottenbetriebIn: AmE 2016 - Automotive meets Electronics / Automotive Meets Electronics (Symposium) , 7th GMM-Symposium, Dortmund, 1.3.-2.3.2016 / Wahl, Michael (Eds.). Berlin: VDE, 2016, pp. 111 – 116
-
Suitability of heart rate recording as physiological measures tool to determine drivers’ performance impairmentIn: Jurnal Teknologi: Sciences & Engineering, Vol. 78, 2016, Nr. 6-9, pp. 25 – 30
-
Quo vadis, Elektroauto? : Eine Zukunftstechnologie unter RechtfertigungsdruckIn: GAK: Gummi, Fasern, Kunststoffe, Vol. 68, 2015, Nr. 9, pp. 626 – 628
-
Vergleich von Antriebskonzepten auf Basis realer FahrdatenIn: Entscheidungen beim Übergang in die Elektromobilität: technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Proff, Heike (Eds.). Berlin [u.a.]: Springer Gabler, 2015, pp. 347 – 369
-
Simulator setup according to use case scenarios : a human-oriented method for virtual developmentIn: IEEE/ASME 10th International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications (MESA), 2014: 10 - 12 Sept. 2014, Hotel Duchi della Rovere, Senigallia, Ancona, Italy ; conference proceedings / International Conference on Mechatronic and Embedded Systems and Applications ; MESA ; 10-12 September 2014, Senigallia, Ancona, Italy. Piscataway: IEEE, 2014, pp. 6935585
-
Investigations on the impact of different electric vehicle traction systems in urban trafficIn: 2013 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC) / IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC) : 15 - 18 Oct. 2013, Beijing, China. Piscataway: IEEE, 2014, pp. 185 – 190
-
Das Automobil im Jahr 2025 : Vielfalt der AntriebstechnikWiesbaden: Springer Fachmedien, 2014(essentials)
-
Modeling of a Thermoelectric Generator for Thermal Energy Regeneration in AutomobilesIn: Journal of Electronic Materials (JEM), Vol. 42, 2013, Nr. 7, pp. 2274 – 2281
-
Automobile Landschaft im Jahr 2025 - Vielfalt der AntriebstechnikIn: Herausforderungen für das Automotive Enineering & Management: Technische und betriebswirtschaftliche Ansätze / Proff, Heike (Eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2013, pp. 49 – 64
-
Thermoelektrische Generatoranlage zur Energierückgewinnung im KraftfahrzeugIn: Schritte in die künftige Mobilität : Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Proff, Heike; Pascha, Werner; Schönharting, Jörg; Schramm, Dieter (Eds.). Wiesbaden: Springer Gabler, 2012, pp. 93 – 110
-
Einfluss verschiedener Nebenverbraucher auf ElektrofahrzeugeIn: Zukünftige Entwicklungen in der Mobilität: Betriebswirtschaftliche und technische Aspekte / Proff, Heike; Schönharting, Jörg; Schramm, Dieter; Ziegler, Jürgen (Eds.). Wiesbaden: Springer Gabler, 2012, pp. 91 – 104
-
HIL Simulation of electric vehicles in different usage scenariosIn: 2012 IEEE International Electric Vehicle Conference (IEVC 2012) / IEEE International Electric Vehicle Conference (IEVC), 4 - 8 March 2012, Greenville, USA. Piscataway, NJ: IEEE, 2012, pp. 1 – 8
-
Antriebsvielfalt der Zukunft : Zur Herausforderung der elektrischen und teilelektrischen FahrzeugantriebeIn: Unikate: Berichte aus Forschung und Lehre, 2011, Nr. 39: Ingenieurwissenschaften : Herausforderung Elektromobilität, pp. 8 – 19DOI, Online Full Text (Open Access)
