Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Bildungswissenschaften / Institut für Psychologie / Interkulturelle Psychologie
Anschrift
Universitätsstraße 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S03 B81
Telefon
E-Mail
Sprechzeiten
nach Vereinbarung
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Keine vergangenen Veranstaltungen.
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Becoming European : Mid- and Short-Term Development of a European Identity Among AdolescentsIn: Identity, Jg. 25, 2025, Nr. 4, S. 467 – 485DOI (Open Access)
-
What does it mean to be European? : How identity content shapes adolescent's views towards immigrants and support for the EUIn: Political Psychology, Jg. 46, 2025, Nr. 4, S. 865 – 883DOI (Open Access)
-
Young Europeans : The Interplay between Short- and Medium-Term Development of European Identification Across AdolescenceIn: Journal of Youth and Adolescence, 2025, in pressDOI (Open Access)
-
A systematic review and meta-analysis of the associations between perceived teacher-based racial-ethnic discrimination and student well-being and academic outcomesIn: Journal of Educational Psychology, Jg. 116, 2024, Nr. 5, S. 719 – 741DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Who is We: Capturing Social Identity Content by Integrating Qualitative Methods in Survey-Based ApproachesIn: Identity, 2024, in pressDOI (Open Access)
-
Europa und Schule : Auswirkungen des Lernorts Schule auf die Einstellungen von Jugendlichen gegenüber EU und EuropaIn: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation: ZSE, Jg. 43, 2023, Nr. 3, S. 277 – 294DOI (Open Access)
-
What is in the news today? : How media-related affect shapes adolescents' stance towards the EUIn: Journal of Adolescence, Jg. 95, 2023, Nr. 8, S. 1553 – 1563DOI (Open Access)
-
Informant-based assessment instruments for dementia in people with intellectual disability : A systematic review and standardised evaluationIn: Research in Developmental Disabilities, Jg. 121, 2022, 104148DOI (Open Access)
-
Becoming European : adolescent's development and understanding of being EuropeanDuisburg, Essen, 2024DOI, Online Volltext (Open Access)