Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Informatik / HCCS
Anschrift
Lotharstr. 65 (LF)
47057 Duisburg
47057 Duisburg
Raum
LF 116
Telefon
Telefax
E-Mail
Funktionen
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Informatische Methoden in der Modellierung und Analyse von Lernprozessen
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
SoSe 2025
-
WiSe 2024
-
WiSe 2023
-
WiSe 2022
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
How do we learn in and from Hackathons? : A systematic literature reviewIn: Education and Information Technologies, Jg. 29, 2024, Nr. 15, S. 20103 – 20134DOI (Open Access)
-
How do participants collaborate during an online hackathon? : An empirical, quantitative study of communication tracesIn: Frontiers in Computer Science, Jg. 4, 2022, 983164DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Exploring the Potential of Hackathons as a Means to Promote Understanding of AI Literacy : A Case StudyIn: Collaboration Technologies and Social Computing: Proceedings / 31st International Conference (CollabTech 2025); November 4–7, 2025; Jakarta, Indonesia / Chounta, Irene-Angelica; Egi, Hironori; Nugraha, Ari; Santoso, Harry Budi; Inoue, Tomoo; Adriani Salim, Tamara (Hrsg.). Cham: Springer, 2025, S. 244 – 251
-
Hack Beyond the Code : Building a Toolbox of Human-Centred Strategies for AI LiteracyIn: Artificial Intelligence in Education: Posters and Late Breaking Results, Workshops and Tutorials, Industry and Innovation Tracks, Practitioners, Doctoral Consortium and Blue Sky : 25th International Conference, AIED 2024, Recife, Brazil, July 8–12, 2024, Proceedings, Part II / AIED 2024, 25th International Conference, 8-12 July 2024, Recife, Brazil / Olney, Andrew M.; Chounta, Irene-Angelica; Liu, Zitao; Santos, Olga C.; Bittencourt, Ig Ibert (Hrsg.). Berlin: Springer, 2024, S. 467 – 472