Research Staff: Philipp Sieberg, M.Sc.

Research Profile

  • Control of vehicle dynamics
  • Modelling of vehicle dynamics using neural networks
  • Machine Learning

Working title of the dissertation

Optimization of vehicle dynamics algorithms

Final thesis works

  • Topic of the master thesis: "Conception, development and validation of an active roll stabilization under consideration of realistic development aspects".
  • Topic of the Bachelor thesis: "Design, control and computer-aided evaluation of a magnetic field scanner for testing permanent magnets".

Prizes and scholarships

  • "Award for particularly outstanding degrees", Department of Engineering at the University of Duisburg-Essen
  • Award for outstanding degree in mechanical engineering, Faculty of Engineering, University of Duisburg-Essen, Germany
  • First prize for outstanding master thesis 2017, Alumni Chair for Mechatronics e.V. of the University of Duisburg-Essen

Current research projects

Aktuelle Veranstaltungen

Vergangene Veranstaltungen (max. 10)

Publications

    2019

  • Sieberg, Philipp; Schmid, Markus; Reicherts, Sebastian; Schramm, Dieter
    Computation time optimization of a model-based predictive roll stabilization by neuro-fuzzy systems
    In: 19. Internationales Stuttgarter Symposium: Automobil- und Motorentechnik / 19. Internationales Stuttgarter Symposium: Automobil- und Motorentechnik; Stuttgart; 19 - 20. März 2019 / Bargende, Michael; Reuss, Hans-Christian; Wagner, Andreas; Wiedemann, Jochen; (Hrsg.), 2019 S. 471 - 484
    ISBN: 978-3-658-25938-9; 978-3-658-25939-6
  • Bahr, Matthias; Reicherts, Sebastian; Sieberg, Philipp; Morss, Luca; Schramm, Dieter
    Development and validation of active roll control based on actor-critic neural network reinforcement learning
    In: Proceedings of the 9th International Conference on Simulation and Modeling Methodologies, Technologies and Applications / SIMULTECH 2019; Prague; Czech Republic; 29 - 31 July 2019 / 2019 S. 36 - 46
    ISBN: 9789897583810
  • Sieberg, Philipp; Blume, Sebastian; Harnack, Nele; Maas, Niko; Schramm, Dieter
    Hybrid State Estimation Combining Artificial Neural Network and Physical Model
    In: Proccedings of the IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) / ITSC 2019; Auckland, New Zealand; 27-30 October 2019 / 2019 S. 894 - 899
  • Blume, Sebastian; Sieberg, Philipp; Maas, Niko; Schramm, Dieter
    Neural Roll Angle Estimation in a Model Predictive Control System
    In: Proccedings of IEEE Intelligent Transportation Systems Conference (ITSC) / ITSC 2019; Auckland, New Zealand; 27-30 October 2019 / 2019 S. 1625 - 1630
  • Sieberg, Philipp; Blume, Sebastian; Reicherts, Sebastian; Schramm, Dieter
    Nichtlineare modellbasierte prädiktive Regelung der Fahrzeugdynamik in Bezug auf eine aktive Wankstabilisierung und eine Nickreduzierung
    In: Forschung im Ingenieurwesen 2019
    ISSN: 1434-0860; 0015-7899; 1434-0860; 0015-7899
  • 2018

  • Harnack, Nele; Reicherts, Sebastian; Sieberg, Philipp; Blume, Sebastian; Schramm, Dieter;
    Entwicklung und Validierung eines Simulationsmodells zur Abbildung der Gesamtfahrzeugdynamik mit Hilfe von LSTM-Zellen
    2018
  • Sieberg, Philipp; Reicherts, Sebastian; Schramm, Dieter
    Nichtlineare modellbasierte prädiktive Regelung zur aktiven Wankstabilisierung von Personenkraftwagen
    In: Vierte IFToMM D-A-CH Konferenz 2018: Tagungsband / Vierte IFToMM D-A-CH Konferenz 2018, 15./16. Februar 2018, Lausanne, France; / Universität Duisburg-Essen (Hrsg.), 2018 S. 29 - 36
    ISBN: 978-3-940402-16-5
  • Lawan, Rahim; Reicherts, Sebastian; Sieberg, Philipp; Blume, Sebastian; Schramm, Dieter;
    Zustandsschätzung des Wankverhaltens von Personenkraftwagen mittels künstlicher neuronaler Netze
    2018

Sieberg

Philipp Sieberg, M.Sc.

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