Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät für Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstraße 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S06 B42
Telefon
E-Mail
Funktionen
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Erziehungswissenschaft
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Collective readiness to innovate at schools serving students from marginalized communities : Can leadership make a difference?In: Journal of Professional Capital and Community 2025 , in pressDOI (Open Access)
-
Ethnic Minority Contact and the Similarities between Adolescent-Reported Parental and Self-Reported Far Right-Wing AttitudesIn: Journal of Child and Family Studies , Jg. 33 2024, Nr. 5, S. 1466 – 1482DOI (Open Access)
-
Healthcare for sex workers : Access, barriers, and needs: An exploratory qualitative interview studyIn: Ethik in der Medizin , Jg. 36 2024, Nr. 2, S. 151 – 168DOI (Open Access)
-
Resilience in the context of multiple adverse circumstances? : Leadership capacity and teachers’ practice during COVID-19 at schools serving disadvantaged communitiesIn: School Leadership & Management , Jg. 43 2023, Nr. 2: Leading in times of disruption - preparedness, problems, and possibilities (Part 1) Guest Editors: Paul Campbell, Esther Dominique Klein and Rania Sawalhi, S. 145 – 166DOI (Open Access)
-
Schools’ improvement capacity and responses to the COVID-19 pandemic : Evidence from schools serving disadvantaged communitiesIn: Frontiers in Education , Jg. 7 2022, 1008813DOI, Online Volltext (Open Access)
-
Schulentwicklungsberatung im Kontext des Schulversuchs Talentschulen NRW: : „Bremsklotz“ oder Katalysator?In: Die Deutsche Schule: DDS , Jg. 114 2022, Nr. 4, S. 383 – 388DOI (Open Access)
-
Obligatory coaching in the context of the model project “Talent Schools” : a means for educational equity and improvement of achievement outcomes?In: International Journal of Mentoring and Coaching in Education , Jg. 10 2021, Nr. 4, S. 466 – 485DOI (Open Access)
-
Prevalence of Teen Dating Violence Involvement and Associations with Internalizing Problems and Substance Use in GermanyIn: Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma , Jg. 30 2021, Nr. 8, S. 1058 – 1081
-
Potenziale und mögliche Herausforderungen im Kontext der diagnosegestützten Sprachförderung mittels C-Test : Das Beispiel der „Lernstatt“ am Berufskolleg Rheydt-Mülfort für Wirtschaft und VerwaltungIn: Bildungsforschung und Bildungspraxis in der Metropole Ruhr:: Schule und Lehrkräftebildung gemeinsam im regionalen Kontext entwickeln / van Ackeren-Mindl, Isabell; Göbel, Kerstin; Ropohl, Mathias (Hrsg.) 2025, S. 221 – 233(Open Access)