Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Fakultät für Bildungswissenschaften
Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
45141 Essen
Raum
S06 S06 A07
Telefon
E-Mail
Funktionen
-
Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Psychologie
Aktuelle Veranstaltungen
-
SoSe 2025
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
WiSe 2024
-
SoSe 2024
-
WiSe 2023
-
SoSe 2023
-
WiSe 2022
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Culturally responsive teaching self-efficacy and cultural diversity climate are positively associated with the academic and psychological adjustment of immigrant and nonimmigrant studentsIn: Cultural Diversity & Ethnic Minority Psychology 2024 , in pressDOI (Open Access)
-
Culturally responsive teaching, teacher-student relationship and school belongingness : A multi-informant study in ethnically diverse classroomsIn: Learning, Culture and Social Interaction , Jg. 47 2024, 100839DOI (Open Access)
-
Resilience in multicultural classrooms : School relationships can protect the school adjustment of immigrant, refugee and non‐immigrant childrenIn: British Journal of Educational Psychology (BJEP) , Jg. 94 2024, Nr. 4, S. 1271 – 1293DOI (Open Access)
-
Gender-Publication-Gap als Thema in der universitären Gleichstellungsarbeit : Befunde, offene Fragen und MaßnahmenIn: Erziehungswissenschaft , Jg. 34 2023, Nr. 66, S. 49 – 59DOI (Open Access)
-
Do infrahumanization or affective prejudice drive teacher discrimination against Romani students? : A conceptual replication of Bruneau et al. (2020) in GermanyIn: Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology , Jg. 28 2022, Nr. 3, S. 340 – 344
-
Researching race-ethnicity in race-mute EuropeIn: Infant and Child Development , Jg. 31 2022, Nr. 1, S. e2260DOI (Open Access)
-
Mental Health Needs of Refugee Children in Specialized Early Education and Care Programs in GermanyIn: Journal of Immigrant and Minority Health , Jg. 22 2020, Nr. 1, S. 22 – 33
-
Resilience in multicultural classrooms : do positive relationships moderate the language proficiency-school adjustment link?2023DOI (Open Access)
-
Stereotype und Vorurteile gegenüber Roma-Schüler*innen : Ein Überblick zu den Ursachen, zu Interventionen und bewährten PraktikenIn: Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention / Glock, Susanne (Hrsg.) 2022, S. 235 – 263
-
Valuing Cultural Diversity at School : how schools and teachers can promote the adjustment of immigrant, refugee and non-immigrant childrenDuisburg, Essen 2024DOI, Online Volltext (Open Access)