Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fakultät Bildungswissenschaften

Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
Raum
S06 S06 A58
Sprechzeiten
Mittwochs, 16:00-17:00

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Erziehungswissenschaft

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Brunt, Tibor Markus; Graf, Niels; Deimel, Daniel; Schecke, Henrike; van Amsterdam, Jan; Knoops, Leon; van den Brink, Wim
    Mental Health Among Men Who Have Sex with Men Under the Influence of Psychoactive Substances : a Systematic Review
    In: International Journal of Mental Health and Addiction (2024) in press
  • Mühlen, Anna; Rudy, Janette; Böckmann, Anna; Deimel, Daniel
    Psychische Gesundheit von Sexarbeiter*innen in Europa : ein Scoping-Review
    In: Das Gesundheitswesen Jg. 85 (2023) Nr. 6, S. 561 - 567
  • Firk, Christine; Großheinrich, Nicola; Scherbaum, Norbert; Deimel, Daniel
    The impact of social connectedness on mental health in LGBTQ + identifying individuals during the COVID-19 pandemic in Germany
    In: BMC Psychology Jg. 11 (2023) Nr. 1, 252
  • Deimel, Daniel; Hahn-Laudenberg, Katrin; Ziemes, Johanna; Abs, Hermann Josef
    Civic education and social interactions at school as drivers of intended electoral participation : Similarities and differences in four European school systems
    In: Education, Citizenship and Social Justice (2022) in press
  • Deimel, Daniel; Abs, Hermann Josef
    Local Characteristics Shape the Intended Political Behaviours of Adolescents
    In: Social Indicators Research Jg. 162 (2022) Nr. 2, S. 619 - 641
  • Deimel, Daniel; Köhler, Thorsten; Dyba, Janina; Graf, Niels; Firk, Christine
    Mental health of Covid-19 risk groups during the first Covid-19 lockdown in Germany : a cross-sectional study
    In: BMC Public Health Jg. 22 (2022) Nr. 1, 1187
  • Deimel, Daniel; Firk, Christine; Stöver, Heino; Hees, Nicolas; Scherbaum, Norbert; Fleißner, Simon
    Substance Use and Mental Health during the First COVID-19 Lockdown in Germany : Results of a Cross-Sectional Survey
    In: International Journal of Environmental Research and Public Health = IJERPH Jg. 19 (2022) Nr. 19, 12801
  • Brunt, Tibor M.; Lefrançois, Elodie; Gunnar, Teemu; Arponen, Anne; Seyler, Thomas; Goudriaan, Anneke E.; McAuley, Andrew; McKeown, Denise A.; Detrez, Victor; Csorba, Jozsef; Deimel, Daniel; Auwärter, Volker; Kempf, Jürgen; Karolak, Sara; Nefau, Thomas
    Substances detected in used syringes of injecting drug users across 7 cities in Europe in 2017 and 2018 : The European Syringe Collection and Analysis Project Enterprise (ESCAPE)
    In: International Journal of Drug Policy Jg. 95 (2021) 103130
  • Bohn, Annette; Sander, Dirk; Köhler, Thorsten; Hees, Nico; Oswald, Felix; Scherbaum, Norbert; Deimel, Daniel; Schecke, Henrike
    Chemsex and Mental Health of Men Who Have Sex With Men in Germany
    In: Frontiers in Psychiatry Jg. 11 (2020) S. 542301
  • Deimel, Daniel; Hoskins, Bryony; Abs, Hermann Josef
    How do schools affect inequalities in political participation : Compensation of social disadvantage or provision of differential access?
    In: Educational Psychology Jg. 40 (2020) Nr. 2, S. 146 - 166
  • Abs, Hermann Josef; Hahn-Laudenberg, Katrin; Deimel, Daniel; Ziemes, Johanna
    Zum Stand der Vorbereitung auf die Demokratie : Die International Civic and Citizenship Education Study 2016 (ICCS 2016) untersucht politische Bildung bei 14-Jährigen
    In: Unikate: Berichte aus Forschung und Lehre (2020) Nr. 55: Bildungsforschung : Auf dem Weg zu einer evidenzbasierten Bildung, S. 68 - 79
  • Schecke, Henrike; Lea, Toby; Bohn, Annette; Köhler, Thorsten; Sander, Dirk; Scherbaum, Norbert; Deimel, Daniel
    Crystal methamphetamine use in sexual settings among German men who have sex with men
    In: Frontiers in Psychiatry Jg. 10 (2019) S. 886
  • Deimel, Daniel; Abs, Hermann Josef
    Zuversichtlich, privat, vertrauensvoll und passiv : Das politische Mindset von Jugendlichen im internationalen Vergleich
    In: Unsere Jugend (UJ): Die Zeitschrift für Studium und Praxis der Sozialpädagogik Jg. 70 (2018) Nr. 7/8, S. 297 - 305
  • Ziemes, Johanna; Deimel, Daniel; Abs, Hermann Josef
    Demokratie an Schulen : Partizipation als Herzstück der demokratischen Schule
    In: Lernende Schule Jg. 19 (2016) Nr. 74, S. 18 - 20
  • Deimel, Daniel
    Schule im Stadion : politische Bildung mit der Bundesliga
    In: Schule NRW : Amtsblatt des Ministeriums für Schule und Weiterbildung Jg. 67 (2013) Nr. 9, S. 440 - 441
  • Abstracts

  • Deimel, Daniel; Koehler, Thorsten; Beger, Florian;
    On the status of implementation of the 95-95-95-0 UNAIDS goals in the federal state of Hesse and its implication for politics and practise : Results of an evaluation study
    DÖAK 2023 / German-Austrian AIDS Conference, Bonn, Germany, 23-25 March 2023,
    In: HIV Medicine Jg. 24 (2023) Nr. 1, S. 31 - 32
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Hahn-Laudenberg, Katrin; Deimel, Daniel; Abs, Hermann Josef
    Partizipation von Schüler*innen : Differenzierungen im Anschluss an die International Civic and Citizenship Education Study 2016
    In: Wirkungsanalyse von Demokratie-Lernen: Empirische und theoretische Untersuchungen zur Demokratiedidaktik in Schule und Hochschule / Burth, Hans-Peter; Reinhardt, Volker (Hrsg.) 2020, S. 93 - 114
  • Baykara-Krumme, Helen; Deimel, Daniel
    Erfahrungen im familiären und räumlichen Umfeld
    In: Das politische Mindset von 14-Jährigen: Ergebnisse der International Civic and Citizenship Education Study 2016 / Abs, Hermann Josef; Hahn-Laudenberg, Katrin (Hrsg.) 2017, S. 306 - 324
  • Deimel, Daniel; Hahn-Laudenberg, Katrin
    Gesellschaftliche Partizipationsbereitschaft
    In: Das politische Mindset von 14-Jährigen: Ergebnisse der International Civic and Citizenship Education Study 2016 / Abs, Hermann Josef; Hahn-Laudenberg, Katrin (Hrsg.) 2017, S. 205 - 232
  • Ziemes, Johanna; Jasper, Janina; Deimel, Daniel; Hahn-Laudenberg, Katrin; Abs, Hermann Josef
    ICCS 2016 – Design und methodisches Vorgehen
    In: Das politische Mindset von 14-Jährigen: Ergebnisse der International Civic and Citizenship Education Study 2016 / Abs, Hermann Josef; Hahn-Laudenberg, Katrin (Hrsg.) 2017, S. 47 - 76
  • Deimel, Daniel; Hahn-Laudenberg, Katrin
    Schulische Lerngelegenheiten und Partizipationsmöglichkeiten
    In: Das politische Mindset von 14-Jährigen: Ergebnisse der International Civic and Citizenship Education Study 2016 / Abs, Hermann Josef; Hahn-Laudenberg, Katrin (Hrsg.) 2017, S. 255 - 278
  • Deimel, Daniel; Buhl, Monika
    Zukunftsperspektiven der 14-Jährigen
    In: Das politische Mindset von 14-Jährigen: Ergebnisse der International Civic and Citizenship Education Study 2016 / Abs, Hermann Josef; Hahn-Laudenberg, Katrin (Hrsg.) 2017, S. 233 - 254
  • Dissertation

  • Deimel, Daniel;
    Kontexte der Genese politischer Partizipationsbereitschaft
    Wiesbaden (2023) X, 172 Seiten
  • Poster / Posterbeiträge

  • Deimel, Daniel; Hahn-Laudenberg, Katrin;
    Schülerpartizipation als Vorbereitung auf gesellschaftliche Partizipation
    Bewegungen: 26. DGfE-Kongress 2018, 18.-21.3.2018, Essen,
    Essen (2018)
  • Deimel, Daniel;
    Zivilgesellschaftliche und politische Partizipation von 14jährigen Schülerinnen und Schülern unter Risikobedingungen
    Erwartungswidriger Bildungserfolg über die Lebensspanne ; Jahreskonferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF); Berlin, 7. bis 11. März 2016,
    Berlin (2016)
  • Vorträge

  • Ziemes, Johanna; Deimel, Daniel;
    Workshop : Verstehen der und arbeiten mit den ICCS 2016 Daten
    20. GPJE-Jahrestagung: Politische Bildung in internationaler Perspektive, 13.-15.06.2019, Göttingen,
    (2019)
  • Deimel, Daniel;
    Comparing inequalities in intended political participation among 14-year-old students in four neighbouring countries
    Sixth annual conference on citizenship education, Amsterdam, 28.-29.3.2018,
    (2018)
  • Deimel, Daniel;
    Forschungsmöglichkeiten mit den ICCS-Daten : Wie geht's? Präsentation IEA-IDB-Analyzer
    Fit for democracy - Wie gut werden Jugendliche in der Schule auf ihre Rolle als Bürger*innen vorbereitet? 20.4.2018, Essen,
    (2018)
  • Deimel, Daniel;
    Future Concerns of Adolescents as Potentials for Global Citizenship Education
    JURE 2018, Antwerpen, Belgien, 2.-6.7.2018,
    (2018)
  • Deimel, Daniel;
    Ich werde später sicher wählen gehen : Partizipationsbereitschaft
    Fit for democracy - Wie gut werden Jugendliche in der Schule auf ihre Rolle als Bürger*innen vorbereitet? 20.4.2018, Essen,
    (2018)
  • Deimel, Daniel;
    Exploring effects of learning environments on inequalities in participatory attitudes of 8th graders
    JURE 2017, Tampere, Finnland, 27.-28.8.2017,
    (2017)