Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Deutsch als Zweit- und Fremdsprache

Anschrift
Universitätsstr. 12
45141 Essen
Raum
R12 R03 B28
Sprechzeiten
Über Moodle: https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=28804; Passwort: Mehrsprachigkeit

Funktionen

  • Professor/in, Deutsch als Zweit-/Fremdsprache

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Schroedler, Tobias; Rosner-Blumenthal, Hannah; Böning, Caroline
    A mixed-methods approach to analysing interdependencies and predictors of pre-service teachers’ beliefs about multilingualism
    In: International Journal of Multilingualism Jg. 20 (2023) Nr. 1: Teachers’ beliefs about multilingualism: novel findings and methodological advancements, S. 11 - 30
  • Schroedler, Tobias; Lengyel, Drorit; Budde, Jürgen; Claus, Carolina; Weuster, Nora; Doden, Katharina
    Remote learning and its effects on the well-being of primary school learners in Germany
    In: Education 3-13: The Professional Journal for Primary Education Jg. 51 (2023) Nr. 6, S. 931 - 947
  • Schroedler, Tobias; Chik, Alice; Benson, Phil
    The value of multilingualism for sustainable development : a case study of languages in Australia
    In: International Multilingual Research Journal (2023)
  • Schroedler, Tobias; Purkarthofer, Judith; Cantone, Katja
    The prestige and perceived value of home languages : Insights from an exploratory study on multilingual speakers’ own perceptions and experiences of linguistic discrimination
    In: Journal of Multilingual and Multicultural Development (JMMD) (2022) in press
  • Rezensionen

  • Schroedler, Tobias
    Review of Horn, Lecomte & Tietze (2020): Managing Multilingual Workplaces: Methodological, Empirical and Pedagogic Perspectives
    In: Language Problems and Language Planning Jg. 45 (2021) Nr. 3, S. 357 - 363
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Gerhardt, Sally; Schroedler, Tobias
    Lernerfolg von Lehramtsstudierenden im „DaZ-Modul“ an der Universität Duisburg-Essen : eine Evaluation individueller und studienbezogener Merkmale
    In: Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung: Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen / Cantone, Katja F.; Gürsoy, Erkan; Lammers, Ina; Roll, Heike (Hrsg.) 2022, S. 49 - 76
  • Wernicke, Meike; Hansen, Antje; Hammer, Svenja; Schroedler, Tobias
    Multilingualism and Teacher Education : Introducing the MultiTEd Project
    In: Preparing teachers to work with multilingual learners / Wernicke, Meike; Hammer, Svenja; Hansen, Antje; Schroedler, Tobias (Hrsg.) 2021, S. 1 - 16
  • Schroedler, Tobias
    What is Multilingualism? Towards an Inclusive Understanding
    In: Preparing teachers to work with multilingual learners / Wernicke, Meike; Hammer, Svenja; Hansen, Antje; Schroedler, Tobias (Hrsg.) 2021, S. 17 - 37
  • Bücher/Sammelwerke/Tagungsbände

  • Wernicke, Meike; Hammer, Svenja; Hansen, Antje; Schroedler, Tobias (Hrsg.)
    Preparing teachers to work with multilingual learners
    Bristol (2021) 236 Seiten
    (Bilingual education and bilingualism ; 130)