Personensuche
Personensuche
Es wurde 1 Person gefunden.
Deutsch als Zweit- und Fremdsprache
Anschrift
Universitätsstr. 12
45141 Essen
45141 Essen
Raum
R12 R03 B28
Telefon
Telefax
E-Mail
Webseite
Sprechzeiten
Über Moodle: https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=28804; Passwort: Mehrsprachigkeit
Funktionen
-
Professor/in, Deutsch als Zweit-/Fremdsprache
Aktuelle Veranstaltungen
-
2023 WS
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2023 SS
-
2022 WS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
A mixed-methods approach to analysing interdependencies and predictors of pre-service teachers’ beliefs about multilingualismIn: International Journal of Multilingualism Jg. 20 (2023) Nr. 1: Teachers’ beliefs about multilingualism: novel findings and methodological advancements, S. 11 - 30ISSN: 1479-0718; 1747-7530Online Volltext: dx.doi.org/
-
Remote learning and its effects on the well-being of primary school learners in GermanyIn: Education 3-13: The Professional Journal for Primary Education Jg. 51 (2023) Nr. 6, S. 931 - 947ISSN: 0300-4279; 1475-7575Online Volltext: dx.doi.org/
-
The value of multilingualism for sustainable development : a case study of languages in AustraliaIn: International Multilingual Research Journal (2023)ISSN: 1931-3160; 1931-3152Online Volltext: dx.doi.org/
-
The prestige and perceived value of home languages : Insights from an exploratory study on multilingual speakers’ own perceptions and experiences of linguistic discriminationIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development (JMMD) (2022) in pressISSN: 0143-4632; 1747-7557Online Volltext: dx.doi.org/
-
Review of Horn, Lecomte & Tietze (2020): Managing Multilingual Workplaces: Methodological, Empirical and Pedagogic PerspectivesIn: Language Problems and Language Planning Jg. 45 (2021) Nr. 3, S. 357 - 363ISSN: 0272-2690; 1569-9889Online Volltext: dx.doi.org/
-
Lernerfolg von Lehramtsstudierenden im „DaZ-Modul“ an der Universität Duisburg-Essen : eine Evaluation individueller und studienbezogener MerkmaleIn: Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung: Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen / Cantone, Katja F.; Gürsoy, Erkan; Lammers, Ina; Roll, Heike (Hrsg.) 2022, S. 49 - 76ISBN: 978-3-8309-4549-9; 978-3-8309-9549-4
-
Multilingualism and Teacher Education : Introducing the MultiTEd ProjectIn: Preparing teachers to work with multilingual learners / Wernicke, Meike; Hammer, Svenja; Hansen, Antje; Schroedler, Tobias (Hrsg.) 2021, S. 1 - 16ISBN: 978-1788-92609-6; 978-1788-92610-2Online Volltext: dx.doi.org/
-
What is Multilingualism? Towards an Inclusive UnderstandingIn: Preparing teachers to work with multilingual learners / Wernicke, Meike; Hammer, Svenja; Hansen, Antje; Schroedler, Tobias (Hrsg.) 2021, S. 17 - 37ISBN: 978-1788-92609-6; 978-1788-92610-2Online Volltext: dx.doi.org/
-
Preparing teachers to work with multilingual learnersBristol (2021) 236 Seiten
(Bilingual education and bilingualism ; 130)ISBN: 978-1788-92609-6; 978-1788-92610-2Online Volltext: dx.doi.org/