Personensuche

Personensuche

Bitte geben Sie den Namen der gesuchten Person ein.

Es wurde 1 Person gefunden.

Fakultät Bildungswissenschaften

Anschrift
Universitätsstr. 2
45141 Essen
Raum
S06 S00 C21
Telefon

Funktionen

  • Wissenschaftliche/r Mitarbeiter/in, Institut für Berufs- und Weiterbildung

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Unsortiert

  • Mulders, Miriam; Buchner, Josef; Dengel, Andreas; Zender, Raphael (Hrsg.)
    Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality : Teil 2
    In: Medien Pädagogik Berlin Jg. 51 (2023) 459 Seiten
  • Buntins, Katja; Mulders, Miriam; Schröder, Nadine
    Kognitive Prozesse in Screening-Prozessen : Suchstrategien in der Bildungstechnologieforschung
    In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung Jg. 54 (2023) 103-124 Seiten
  • Mulders, Miriam
    Learning about Victims of Holocaust in Virtual Reality : The Main, Mediating and Moderating Effects of Technology, Instructional Method, Flow, Presence, and Prior Knowledge
    In: Multimodal Technologies and Interaction Jg. 7 (2023) Nr. 3, 28
  • Dengel, Andreas; Buchner, Josef; Mulders, Miriam; Pirker, Johanna
    Levels of Immersive Teaching and Learning : Influences of Challenges in the Everyday Classroom
    In: Immersive Education: Designing for Learning / MacDowell, Paula; Lock, Jennifer (2023) S. 107 - 122
  • Mulders, Miriam; Träg, Kristian Heinrich
    Presence and Flow as Moderators in XR-Based Sustainability Education
    In: Sustainability Jg. 15 (2023) Nr. 23, S. 16496
  • Mulders, Miriam; Wendt, Johannes
    Beyond Viewing Counts, Likes & Co : An Analysis of Instructional Videos on Youtube
    In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2022): Vol. 1 / 14th International Conference on Computer Supported Education, 22 to 24 April 2022, Online (2022) S. 236 - 241
  • Mulders, Miriam
    Experiencing Flow in Virtual Reality : An investigation of complex interaction structures of learning-related variables
    In: Proceedings of the 19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age, CELDA 2022 / 19th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age, CELDA 2022; 8 November 2022 through 10 November 2022; Lisbon, Portugal; (2022) S. 177 - 184
  • Buchner, Josef; Mulders, Miriam; Dengel, Andreas; Zender, Raphael (Hrsg.)
    Immersives Lehren und Lernen mit Augmented und Virtual Reality : Teil 1
    In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis in der Medienbildung ; Themenheft Berlin Jg. 47 (2022) 391 Seiten
  • Mulders, Miriam; Buchner, Josef; Kerres, Michael
    Virtual Reality in Vocational Training : A Study Demonstrating the Potential of a VR-based Vehicle Painting Simulator for Skills Acquisition in Apprenticeship Training
    In: Technology, Knowledge and Learning (2022) in press
  • Mulders, Miriam
    Vocational Training in Virtual Reality: A Case Study Using the 4C/ID Model
    In: Multimodal Technologies and Interaction Jg. 6 (2022) Nr. 7, 49
  • Mulders, Miriam; Zender, Raphael
    An academic conference in virtual reality? : Evaluation of a SocialVR conference
    In: Proceedings of 2021 7th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) / International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) ; May 17 – June 10, 2021, online / Economou, Daphne; Peña-Rios, Anasol; Dengel, Andreas; Dodds, Heather; Mentzelopoulos, Markos; Klippel, Alexander; Erenli, Kai; Lee, Mark J. W.; Richter, Jonathon (Hrsg.) (2021) S. 1 - 6
  • Dengel, Andreas; Buchner, Josef; Mulders, Miriam; Pirker, Johanna
    Beyond the horizon : Integrating immersive learning environments in the everyday classroom
    In: Proceedings of 2021 7th International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) / International Conference of the Immersive Learning Research Network (iLRN) ; May 17 – June 10, 2021, online / Economou, Daphne; Peña-Rios, Anasol; Dengel, Andreas; Dodds, Heather; Mentzelopoulos, Markos; Klippel, Alexander; Erenli, Kai; Lee, Mark J. W.; Richter, Jonathon (Hrsg.) (2021) S. 380 - 384
  • Mulders, Miriam; Buchner, Josef; Kerres, Michael
    A Framework for the Use of Immersive Virtual Reality in Learning Environments
    In: International Journal of Emerging Technologies in Learning Jg. 15 (2020) Nr. 24, S. 208 - 224
  • Zender, Raphael; Sander, Pia; Weise, Matthias; Mulders, Miriam; Lucke, Ulrike; Kerres, Michael
    HandLeVR : Action-oriented learning in a VR painting simulator
    In: Emerging Technologies for Education: 4th International Symposium, SETE 2019, Held in Conjunction with ICWL 2019, Magdeburg, Germany, September 23–25, 2019 ; Revised Selected Papers / International Symposium on Emerging Technologies for Education ; SETE 2019 ; ICWL 2019 ; Magdeburg, September 23–25, 2019 / Popescu, Elvira; Hao, Tianyong; Hsu, Ting-Chia; Xie, Haoran; Temperini, Marco; Chen, Wei (Hrsg.) (2020) S. 46 - 51
  • Mulders, Miriam
    Investigating learners' motivation towards a virtual reality learning environment : A pilot study in vehicle painting
    In: Proceedings of the 3rd IEEE International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality 2020 / AIVR 2020; Virtual, Utrecht; Netherlands; 14 - 18 December 2020 (2020) S. 390 - 393