Angela Borchert
Angela Borchert, M.Sc
Adresse Oststr. 99
Raum BB 918
Telefon +49 203 379 4503
Fax +49 203 379 4490
Email angela.borchert[at]uni-due.de
Forschungsschwerpunkte
- Trustworthiness
- Social Media Engineering
- Computer-Mediated Introduction: Sharing Economy, Online Dating
- Risk Analysis
- Privacy
Angela Borchert ist Doktorandin und darüber hinaus Teil des Graduiertenkollegs "User-Centred Social Media", in dem sie ihre Forschungsinteressen in den Bereichen der Informatik sowie Psychologie verfogt.
Ihr Forschungsschwerpunkt liegt auf dem Thema Vertrauen im Bereich Sharing Economy und Online Dating. In diesem Zusammenhang möchte sie die Risiken verringern, die mit der Online- und Offline-Interaktion von Nutzern verbunden sind. Ihr Ziel ist es, eine sicherere Nutzung solcher Anwendungen zu ermöglichen, indem sie qualitative und quantitative Untersuchungen durchführt und die gewonnenen Erkenntnisse innerhalb des Softwareentwicklungszyklus berücksichtigt. Zu diesem Zweck berücksichtigt sie fachspezifische Bedenken, aber auch, wie Nutzer die Vertrauenswürdigkeit von Teilnehmern bewerten, mit denen sie interagieren möchten. Darauf aufbauend strebt sie den Aufbau von nutzerzentrierten Systemen an, wobei sie sich diesbezüglich insbesondere mit Themen wie Persönlichkeitsmerkmalen, Einstellungen und dem Geschecht auseinandersetzt.
Vita
seit 08/18 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl Software Engineering |
04/16 - 07/18 |
M. Sc. Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaften, Universität Duisburg-Essen |
10/12 - 05/16 |
B. Sc. Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaften, Universität Duisburg-Essen |
Projekte
- Graduiertenkolleg UCSM, Nutzerzentrierte Soziale Medien
Abschlussarbeiten
Sie können sich gerne schon auf eines der folgenden Themen bewerben bzw. ein eigenes aus einem meiner Forschungsgebiete vorschlagen.
Thema | Voraussetzungen | Bachelor / Master |
---|---|---|
Vertrauenswürdigkeit in Online Dating oder Sharing Economy Applikationen
|
|
Je nach Umfang |
-
The Relevance of Privacy Concerns, Trust, and Risk for Hybrid Social MediaIn: Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering: 16th International Conference, ENASE 2021, Virtual Event, April 26-27, 2021 ; Revised Selected Papers / 16th International Conference on Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering (ENASE) ; April 26-27, 2021, Virtual Event / Ali, Raian; Kaindl, Hermann; Maciaszek, Leszek A. (Hrsg.) 2022, S. 88 - 111Online Volltext: dx.doi.org/
-
Meeting Strangers Online : Feature Models for Trustworthiness AssessmentIn: Human-Centered Software Engineering: Proceedings / 9th IFIP WG 13.2 International Working Conference, HCSE 2022, Eindhoven, The Netherlands, August 24–26, 2022, / Bernhaupt, Regina; Ardito, Carmelo; Sauer, Stefan (Hrsg.) 2022, S. 3 - 22Online Volltext: dx.doi.org/
-
The Role of Trustworthiness Facets for Developing Social Media Applications : A Structured Literature ReviewIn: Information Jg. 13 (2022) Nr. 1, 34Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Conflict identification and resolution for trust-related requirements elicitation a goal modeling approachIn: Journal of Wireless Mobile Networks, Ubiquitous Computing, and Dependable Applications Jg. 12 (2021) Nr. 1, S. 111 - 131Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Balancing trust and privacy in computer-mediated introduction : Featuring risk as a determinant for trustworthiness requirements elicitationIn: ARES 2020: 15th International Conference on Availability, Reliability and Security / International Conference on Availability, Reliability and Security (ARES) ; 3rd Interdisciplinary Privacy and Trust Workshop (iPAT) ; August 25 – August 28, 2020, All-digital Conference / Volkamer, Melanie; Wressnegger, Christian (Hrsg.) 2020 84Online Volltext: dx.doi.org/
-
Building Trustworthiness in Computer-Mediated Introduction : A Facet-Oriented FrameworkIn: 11th International Conference on Social Media and Society: Diverse Voices - Promises and Perils of Social Media for Diversity / SMSociety 2020; Virtual, Online; Canada; 22 - 24 July 2020 2020, S. 39 - 46Online Volltext: dx.doi.org/
-
Towards a Better Understanding of Online Influence : Differences in Twitter Communication Between Companies and InfluencersIn: Proceedings of the 31st Australasian Conference on Information Systems (ACIS 2020) / Australasian Conferences on Information Systems (ACIS 2020): 1 Dec 2020 - 4 Dec 2020; Wellington, New Zealand 2020Online Volltext (Open Access)
-
A Conceptual Method for Eliciting Trust-related Software Features for Computer-mediated IntroductionIn: Proceedings of the 15th International Conference on Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering: Volume 1: ENASE 2020, S. 269 - 280Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Risk-Based Elicitation of Security Requirements According to the ISO 27005 StandardIn: Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering: Revised Selected Papers / 13th International Conference, ENASE 2018, Funchal, Madeira, Portugal, March 23–24, 2018 / Damiani, Ernesto; Spanoudakis, George; Maciaszek, Leszek A. (Hrsg.) 2019, S. 71 - 97Online Volltext: dx.doi.org/
-
A generic conceptual data model of social media servicesIn: Proceedings of the 24th European Conference on Pattern Languages of Programs / EuroPLop '19; Irsee, Germany; 3. Juli – 7. Juli 2019 2019, S. a22Online Volltext: dx.doi.org/
2022
2021
2020
2019
Aktuelle Veranstaltungen
Keine aktuellen Veranstaltungen.
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
Keine vergangenen Veranstaltungen.