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Peres Da Silva

Assistant professor
 

Publications

Book

Peres Da Silva Cover Buch Wie Klingt Die Globale Ordnung Peres da Silva, Glaucia. 2016. Wie klingt die globale Ordnung. Die Entstehung eines Marktes für World Music. Wiesbaden: Springer VS.

 

Journal articles (peer review)

Peres da Silva, G. (2018) „Conceiving multiple markets through network analysis: evidence from the emergence of the world music market“ (2018), Journal of Cultural Economy 11(3):244-260 (https://doi.org/10.1080/17530350.2018.1439762).

Peres da Silva, G; Neumann, D. 2017. „Migration als globales Phänomen. Anregungen für die Unterrichtsplanung.“ Cives-Praxistest 7. http://cives-school.de/wp-content/uploads/2017/11/Praxistest7.pdf.

Peres da Silva, G. 2010. ‘Considerações sobre aspectos modernos do processo de produção recente da indústria da música, ou porque o Mangue virou sucesso [Consideration of modern aspects of the recent production process in the music industry, or why Mangue turned a success]’, IARA - Magazine of Fashion, Culture and Art 3, p. 88-117.
 

Book chapters

Peres da Silva, G.; Hondros, K. 2019. “Introduction – Music practices across borders. (E)valuating space, diversity and exchange” in Dies. (Hrsg.) Music practices across borders. (E)valuating space, diversity and exchange. Bielefeld: transcript, S. 7-40.

Peres da Silva, G. 2018. „Musikwirtschaftsforschung: nur ein Feld der angewandten Ökonomie?“ in Tschmuck, P., Flath, B. und Lücke, M. (Hrsg.) Musikwirtschaftsforschung. Die Grundlagen einer neuen Disziplin. Wiesbaden: Springer, S. 77-93. doi: 10.1007/978-3-658-19399-7_5.

Peres da Silva, G. 2018. „Produktivität der Musikkulturen? Soziologische Kritik eines Begriffs“ in Kühn, J., Mathei, D., Neubauer, H, Schwetter, H. (Hrsg.) Produktivität der Musikkulturen. Wiesbaden: Springer, S. 13-36.

Peres da Silva, G. 2017. „Weltmusik: Ein politisch umstrittener Begriff“ in Leggewie, C., Meyer, E. (ed.) Global Pop. Das Buch zur Weltmusik. Stuttgart: J.B. Metzler, p. 9-16. (also in a special version of the Federal Agency for Civic Education/bpb)

Peres da Silva, G. 2016. ‘O Mangue é um gênero musical? [Is Mangue a musica genre?]’, in: Pichi, B. (ed.) Caranguejos de Andada: Perspectivas interdisciplinares sobre o Movimento Manguebeat (i. E.).

Peres da Silva, G. 2015. „Globale Klänge. ‚World Music‘ als Marktkategorie in den 1980er Jahren“, in Mrozek, B., Geisthövel, A. und Danyel, J. (ed.) Popgeschichte: Band 2 – Zeithistorische Fallstudien 1958-1988. Bielefeld: transcript Verlag. p. 315-333.

Peres da Silva, G. 2010. ‘As diversas facetas do Mangue: considerações sobre moderno, pós-moderno e global [Mangue’s diverse facets: Considerations about the modern, mostmodern and global], in: Farias, E. (ed.), Práticas Culturais: nos fluxos e redes da sociedade de consumidores [Cultural practices: In the flows and networks of the consumers society]. Brasília/DF: Verbis Editora, p. 353-384.

 

Research report

Peres da Silva, G. 2010. ‘Public Relations’. in: Perspektiven auf den Bundeswettbewerb Creole-Weltmusik aus Deutschland 08/09, Bachir-Loopuyt, T. (ed.).

 

Translation

‘Para a Sociologia da Religião’, Übersetzung von ‘Zur Soziologie der Religion’, Georg Simmel. Waizbort, L; Klein, S.; Silva, G.P.. Revista Plural 2006 13, p. 111-126, doi: 10.11606/issn.2176-8099.pcso.2006.75163; auch in: Simmel, G. Religião: ensaios [Religion: Essays], vol. 2. São Paulo: Olho d’Água, 2011.

 

Blogs and other sources

Peres da Silva, G. 2014. ‚Sex & Music: Eine Arte-Dokumentation widmet sich der sinnlichen Dimension des Pop‘. In: PopHistory Blog.

Peres da Silva, G. 2013. ‚Pop jenseits des Westens: Die Geschichte des Massenphänomens Menudo’. In: PopHistory Blog.

Peres da Silva, G. 2013. ‚Humanitärer Pop‘. In: PopHistory Blog.

Peres da Silva, G. 2001. ‚Auf der Suche nach einem Weg: Creole-Branchentreff für Weltmusik’, Folker 01.07.2011, p. 52-53.

Peres da Silva, G. 2007. ‘Maracatu Atômico – a catalização modernizadora que vem do Mangue [Maracatu Atômico – Die modernisierende Katalyse aus dem Mangue]’, in: 31. Jährliches Treffen von ANPOCS, p. 159-171.