Krystina Mensing

Krystina Mensing studied English and Spanish at WWU Münster and the Universidad de Granada (Spain) and graduated with a master’s degree (Master of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen) in 2019. During her studies, she was involved in several projects dealing with heterogeneity in the foreign language classroom. Apart from that, she worked as a language assistant teacher at IES La Madraza in Granada, Spain.

As part of the EFL Education team and the BMBF project ProViel – Professionalisierung für Vielfalt (https://www.uni-due.de/proviel/englisch-inklusiv/), her research revolves around inclusive EFL education and the development of teaching concepts for inclusive EFL education. In her PhD project, she is conducting research on reading and spelling difficulties (RSD) with the aim of developing and evaluating an intervention concept to prevent RSD in early primary EFL education.

Geisteswissenschaften/Anglistik/Amerikanistik

Address
Universitätsstr. 12
45141 Essen
Room
R12 R04 A21
Office hours
nach Vereinbarung

Functions

  • Wiss. Mitarbeiterinnen/Mitarbeiter, Anglistik: Didaktik des Englischen - EFL Education

The following publications are listed in the online university bibliography of the University of Duisburg-Essen. Further information may also be found on the person's personal web pages.

    Journal articles

  • Wilden, Eva; Porsch, Raphaela; Ehmke, Janina; Mensing, Krystina
    Sprachproduktive Leistungen im inklusiven Englischunterricht auf der Primastufe : Eine Studie zu den Lernergebnissen von Kindern mit und ohne sonderpädagogische(n) Förderbedarfe(n)
    In: k:ON - Kölner Online Journal für Lehrer*innenbildung Vol. 3 (2021) Nr. 1, pp. 109 - 135
    ISSN: 2701-1429
  • Posters / Proceedings posters

  • Mensing, Krystina;
    Prävention von frühen Lese- und Rechtschreibschwierigkeiten im inklusiven Englischunterricht der Grundschule : Evaluation eines Trainings der phonologischen Bewusstheit
    Tag der Bildungsforschung 2022,
    Essen (2022)
  • Mensing, Krystina;
    Prävention von Lese-Rechtschreib-Schwierigkeiten im inklusiven Englischunterricht der Grundschule : Konzeption und Evaluation eines innerschulischen Förderkonzepts
    29. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF); 22.09.2021 bis 24.09.2021; Universität Duisburg-Essen,
    Duisburg-Essen (2021)

Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF)

Zentrum für Lehrerbildung - ZLB der Universität Duisburg-Essen (https://zlb.uni-due.de/)