Publikationen
Es wurden 3608 Publikationen gefunden
-
IPC-based robust disturbance accommodating control for load mitigation and speed regulation of wind turbinesIn: Wind Energy Jg. 27 (2024) Nr. 4, S. 382 - 402Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Neural networks for classification and segmentation of thermally-induced droplet breakup in spray-flame synthesisIn: Journal of Aerosol Science Jg. 176 (2024) 106314Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Molecular dynamics simulations of a nanobubble's collapse-induced erosion on nickel boundary and porous nickel foam boundaryIn: Journal of Molecular Liquids Jg. 397 (2024) 124029Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
A Procedure for Rational Probe Liquids Selection to Determine Hansen Solubility ParametersIn: ChemCatChem Jg. 16 (2024) Nr. 6, e202301393Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Visualisierung von Mehrphasen-Phänomenen in der Kolbengruppe eines direkteinspritzenden OttomotorsDuisburg, Essen (2024) XI, 127 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Large eddy simulation of reactive solid fuel systems using advanced flamelet approachesDuisburg, Essen (2024) XXIV, 127 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Montagekonzept für Lithium-Ionen-Zellen und dessen GreifsystemIn: Zehnte IFToMM D-A-CH Konferenz 2024: 05./06. März 2024, Universität Rostock / 10. IFToMM D-A-CH Konferenz, 5.-6.03.2024, Rostock / Universitätsbibliothek Duisburg-Essen (Hrsg.) 2024Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
A novel approach to generate bias-corrected regional wind infeed timeseries based on reanalysis dataIn: Applied Energy Jg. 361 (2024) 122890Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Optical investigation of cyclic variability in direct-injection spark-ignition enginesDuisburg, Essen (2024) XII, 134 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Safety Concepts for Future Electromechanical Brake ActuatorsIn: SAE International Journal of Passenger Vehicle Systems Jg. 17 (2024) Nr. 3,Online Volltext: dx.doi.org/