2017 Mizzi, Angel (2017): On the nature of spatial metaphors: dimensions of spatial metaphors and their use among fifth graders. Proceedings of CERME 10. Dublin, Ireland.
  Mizzi, Angel (2017, in Druck): Strategien von Lernenden zur Bewältigung räumlich-verbaler Anforderungen. Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Vorträge auf der 51. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 27.02.2017 bis 03.03.2017 in Potsdam.
  Mizzi, Angel (in Druck): Verbalising spatial knowledge. An empirical investigation of students’ strategies for solving spatial-verbal tasks. Singapore: PME. 
  Mizzi, Angel (in Druck): The relationship between language and spatial ability. An analysis of spatial language for reconstructing the solving of spatial tasks. Wiesbaden: Springer Spektrum.
2016

Mizzi, Angel (2016): Raumvorstellung und Sprache - eine qualitativ-empirische Studie über die Bewältigung von räumlich-geometrischen Anforderungen und die Rolle der Sprache. Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 07.03.2016 bis 11.03.2016 in Heidelberg. Bd 2 (S. 671-674). Münster, WTM.

  Mizzi, Angel, Choy, Ban Heng, & Lee, Mi Yeon (2016): Textbook signatures: An exploratory study of the notion of fractions in Germany, Singapore and South Korea. 13th International Congress on Mathematical Education. Hamburg, Germany.
  Mizzi, Angel (2016): Spatial Metaphors: an empirical study of the use of metaphors to describe spatial-geometrical configurations. In: C. Csíkos,  A. Rausch, & J. Szitányi (Eds.) (2016). Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3). Szeged, Hungary: PME, S. 307-314.
2015 Choy, Ban Heng, Lee, Mi Yeon, & Mizzi, Angel (2015): Textbook signatures: An exploratory study of the notion of gradient in Germany, Singapore and South Korea. In: K. Beswick, T. Muir, & J. Wells (Eds.) (2015). Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2). Hobart, Australia: PME, S. 161-168.