Wissenschaftlicher Mitarbeiter: Dr.-Ing. Thomas Weber
![]() |
Dr.-Ing. Thomas Weber Raum MD 227 Telefon: +49 (0)203 379-1790 Telefax: +49 (0)203 379-4143 E-Mail: thomas.markus.weber@uni-due.de |
Forschungsprofil
- Fahrdynamik (Rad-Straße Kontakt)
- Fahrerassistenz (Verbesserungspotenzial)
- Car2X
- Dynamic Maps
Fakultät für Ingenieurwissenschaften
Anschrift
Lotharstraße 1
47057 Duisburg
47057 Duisburg
Raum
MD 227
Telefon
Aktuelle Veranstaltungen
-
2023 WS
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
-
2023 SS
-
2022 WS
-
2022 SS
-
2021 WS
-
2021 SS
Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.
-
Ferngesteuerte Binnenschifffahrt : Konzept und Lösungsansatz im Kontext vernetzter MobilitätIn: Unikate: Berichte aus Forschung und Lehre (2023) Nr. Heft 59: Mobilität und Transport im Wandel : Strategie und Umsetzung, S. 140 - 151ISSN: 0944-6060; 1869-3881Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Simulative Study of an Innovative On-Demand Transport System Using a Realistic German Urban ScenarioIn: Future Transportation Jg. 3 (2023) Nr. 1, S. 38 - 56ISSN: 2673-7590Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Evaluation of accuracy of traffic flow generation in SUMOIn: Applied Sciences Jg. 11 (2021) Nr. 6, S. 2584ISSN: 2076-3417Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Experiences with establishing a simulation scenario of the city of Duisburg with real traffic volumeIn: Applied Sciences Jg. 11 (2021) Nr. 3,ISSN: 2076-3417Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Traffic Simulation of Future Intelligent Vehicles in Duisburg City Inner RingIn: Applied Sciences Jg. 11 (2021) Nr. 1, S. 29ISSN: 2076-3417Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Effects of Automated Vehicles on Traffic Flow With Different Levels of AutomationIn: IEEE Access Jg. 9 (2020) S. 3630 - 3637ISSN: 2169-3536Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Simulation-based assessment of a road surface condition aware adaptive cruise controlIn: International Journal of Advanced Mechatronic Systems Jg. 8 (2020) Nr. 4, S. 166 - 176ISSN: 1756-8420; 1756-8412Online Volltext: dx.doi.org/
-
Introducing road surface conditions into a microscopic traffic simulationIn: EPiC Series in Computing Jg. 62 (2019) S. 172 - 186ISSN: 2398-7340Online Volltext: dx.doi.org/ (Open Access)
-
Concept of a Teleoperation System for Inland Shipping VesselsIn: Proceedings of the 25th International Conference on Intelligent Transportation Systems, Proceedings (ITSC 2022) / 25th International Conference on Intelligent Transportation Systems, Proceedings (ITSC 2022): 08-12 October 2022; Macau, China / Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) (Hrsg.) 2022, S. 349 - 354ISBN: 978-1-6654-6880-0; 978-1-6654-6881-7Online Volltext: dx.doi.org/
-
Data-Driven BEV Modeling for Realistic Consumption Calculation in Traffic SimulationIn: AmE 2020: Automotive meets Electronics ; Beiträge der 11. GMM-Fachtagung, 10. - 11. März 2020 in Dortmund / Automotive Meets Electronics ; AmE 2020 ; 11. GMM-Fachtagung ; 10.03.-11.03.2020, Dortmund / Wahl, Michael (Hrsg.) 2020, S. 54 - 59ISBN: 978-3-8007-5203-4; 978-3-8007-5202-7
-
Clustering of real BEV driving data with subsequent driving cycle construction using Markov chainsIn: 9. GMM-Fachtagung "Automotive meets Electronics" / AmE 2018; Dortmund, Germany; 7 - 8 March 2018 2018, S. 120 - 125ISBN: 978-3-8007-4524-1
-
On the Potential of a Weather-Related Road Surface Condition Sensor Using an Adaptive Generic Framework in the Context of Future Vehicle TechnologyDuisburg, Essen (2021) XXII, 184 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access)
-
Sensorsystem zur autonomen Fahrbahnzustandserkennung (SEEROAD) : Abschlussbericht ; Teilvorhabenbezeichnung: Fahrzeugmodell, Fahrzeugsimulation ; Förderkennzeichen: 19A16016D ; Laufzeit: 1. März 2017-29.Februar 2020Duisburg (2020) 125 SeitenOnline Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext
-
Energiebedarf von elektrisch und verbrennungsmotorisch angetriebenen Kraftfahrzeugen in Abhängigkeit von Zuladung und Verkehrsumfeld
Wissenschaftsforum Mobilität ; Mobility in Times of Change – Past, Present, Future ; Universität Duisburg-Essen, 07.06.2018,(2018)