Wissenschaftliche MitarbeiterinHannah Decker, M.Sc.

Anschrift Tectrum
Bismarckstr. 120
47057 Duisburg
Raum 3.1.OG.2212
Telefon +49 203 379 - 6028
Sprechstunde nach Vereinbarung per E-Mail!
E-Mail

hannah.decker@uni-due.de

Forschungsinteressen

  • Political Psychology
  • Microtargeting and Campaigning on Social Media
  • Political Attitudes, Voting, and Media Influences
  • Political Advertising and Persuasion

Curriculum Vitae

Übersicht

Mit einem Klick auf die Überschrift gelangen Sie direkt zum entsprechenden Abschnitt des CVs.

Akademische Qualifikationen

2015 - 2018

Master-Studium der Angewandten Kognitions- und Medienwissenschaften mit der Vertiefung Psychologie, Universität Duisburg-Essen

2011 - 2015

Bachelor-Studium der Angewandten Kognitions- und Medienwissenschaften, Universität Duisburg-Essen

Zur Übersicht

Beruflicher Werdegang

Seit Oktober 2021

Koordination des Research Hub - Human-Centered Media and Technology (ehemals DFG Research Training Group “User Centred Social Media”), Universität Duisburg-Essen

Seit Januar 2021

Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl Sozialpsychologie: Medien und Kommunikation, Universität Duisburg-Essen

August 2019 – Dezember 2020

Online Managerin im NRW-Zentrum für Talentförderung der Westfälischen Hochschule

Mai – Juli 2019

Performance Marketing Managerin, Marketing & Vertrieb, Goethe-Institut e.V., München

Juli 2018 – April 2019

Volontärin Marketing & Vertrieb, Goethe-Institut e.V., München

September 2008 – Juni 2010

Ausbildung zur Kauffrau für Marketingkommunikation, Zenithmedia, Düsseldorf

Zur Übersicht

Publikationen & Konferenzbeiträge

2023

Decker, H., & Krämer, N. (2023). Is Personality Key? Persuasive Effects of Prior Attitudes and Personality in Political Microtargeting. Media and Communication, 11(3), 250–261. https://doi.org/10.17645/mac.v11i3.6627

Decker, H., & Feier, A. (2023). The End of the World or Just a Turning Point? Effects of Negative and Positive Wording within Sustainability Campaigns on Social Media. Proceedings of the 56th Hawaii International Conference on System Sciences.

Decker, H., Cetinkaya, N. E., & Krämer, N. (2023. June). A Cross-National Evaluation of a Value-Based Measure of Political Orientation (POS). [Conference presentation]. EASP General Meeting.

Decker, H. & Krämer, N. (2023. May). Looking for Information or Confirmation? Longitudinal Relations of Young Voters’ Social Media Exposure, Attitudes, and Vote Certainty within Election Campaigns. [Conference presentation]. 73rd Conference of the International Communication Association, Toronto.

Decker, H. & Krämer, N. (2023. September). Insights on Young Voters’ Social Media Diet within Election Campaigns - A Qualitative Analysis of Political Social Media Content. [Conference presentation]. Media psychology conference 23, Luxemburg.

2022

Decker, H., Cetinkaya, N. E., & Krämer, N. (2022. July). Development of an International Measure for Political Orientation. [Conference presentation]. EASP Meeting: New Directions in the Conceptualization and Measurement of Political Ideologies, Mannheim.

Decker, H. & Krämer, N. (2022. May). My Attitude, My Personality, My Vote? Persuasive Effects of Prior Attitudes and Personality in Political Microtargeting. [Conference presentation]. 72nd Conference of the International Communication Association, Paris.

Decker, H. & Krämer, N. (2022. March). Persuasive Effects of Prior Attitudes and Personality in Political Microtargeting. [Conference presentation]. 24 hours of Political Psychology.

2021

Media psychology PhD Workshop participation (2021. September). Media psychology conference 21, Aachen.