Alicia Damitsch

Alicia Damitsch

Alicia Damitsch works as a research assistant in EFL Education at the University of Duisburg-Essen. She studied English and Health Sciences at the University of Münster and graduated with a master’s degree (Master of Education für das Lehramt an Berufskollegs) in 2022. As part of her studies, she gained work experience abroad at the St John’s Upper Holloway C.E Primary School in London, UK, and the Academy for Autism in Orlando, FL. Her master thesis explored challenges and resources of differentiated learning in vocational English language education.

Alicia Damitsch’s main research interests revolve around teaching English at vocational schools, including heterogeneity and inclusion in vocational education and the professionalization of vocational English teachers. In her PhD project, she conducts an intervention study with the intention of further developing vocational English teacher education by applying school-type-specific learning opportunities at university level.

Geisteswissenschaften/Anglistik/Amerikanistik

Raum
R12 R04 A28
Telefon
Sprechzeiten
appointments via Moodle https://lehre.moodle.uni-due.de/course/view.php?id=2024

Funktionen

  • Wiss. Mitarbeiterinnen/Mitarbeiter, Anglistik: Didaktik des Englischen - EFL Education

Die folgenden Publikationen sind in der Online-Universitätsbibliographie der Universität Duisburg-Essen verzeichnet. Weitere Informationen finden Sie gegebenenfalls auch auf den persönlichen Webseiten der Person.

    Artikel in Zeitschriften

  • Damitsch, Alicia
    Zur Notwendigkeit berufsorientierten Fremdsprachenunterrichts und seiner Beforschung
    In: Sprache im Beruf (SPRIB) , Jg. 8 2025, Nr. 1, S. 36 – 52
  • Beiträge in Sammelwerken und Tagungsbänden

  • Damitsch, Alicia
    Die Rekonstruktion von handlungsleitenden Wissensbeständen von Englischlehrkräften an Berufskollegs
    In: Sprachendidaktik im Dialog: Extended Abstracts zur 15. ÖGSD-Nachwuchstagung / 15. ÖGSD-Nachwuchstagung; 5. und 6. April 2024; Wien, Austria / Engelmayr-Hofmann, Katrin; Fliri, Benjamin; Polizio, Daniele (Hrsg.) 2024, S. 16 – 20
  • Vorträge

  • Damitsch, Alicia
    Die Rekonstruktion des beruflichen Habitus von Englischlehrkräften an Berufskollegs
    15. Nachwuchstagung der ÖGSD; 5. und 6. April 2024; Wien, Austria,
    Wien, Austria 2024
  • Damitsch, Alicia
    Handlungsleitende Wissensbestände von Englischlehrkräften an Berufskollegs
    Arbeitstagung für Nachwuchswissenschaftler*innen, Sprache(n) in Ausbildung und Beruf, 05./06.09.2024 – RWTH Aachen,
    Aachen 2024
  • Damitsch, Alicia
    Handlungsleitende Wissensbestände von Englischlehrkräften an Berufskollegs
    DGFF Nachwuchstagung 2024; 16. bis 17. September 2024; Paderborn,
    Paderborn 2024