Benjamin Groß

Forschungsinteressen

Konsumentenverhalten, Impulskauf, Selbst-Regulation, Motivation, Aufmerksamkeit, implizite Verarbeitungsprozesse, Eye Tracking

Curriculum Vitae

Berufliche Tätigkeiten

seit 2017
Akademischer Rat, Universität Duisburg-Essen, Deutschland

2014-2017
Universitätsassistent (prae doc), Universität Wien, Österreich

2013-2016
Lehrbeauftragter, Universität Wien, Österreich

2012-2014
Wissenschaftlicher Projektmitarbeiter, Universität Wien, Österreich

2011-2012
Studentischer Projektmitarbeiter, Universität Wien, Österreich

Ausbildung

2017
Doktorat der Naturwissenschaften (Psychologie), Universität Wien, Österreich 

2012
Diplom (Psychologie), Universität Wien, Österreich

 

Publikationen

Zeitschriftenartikel (peer reviewed)

Florack, A., Haasova, S., Hirschauer, S., & Serfas, B. G. (2018). Playing with food: The effects of food pre-exposure on consumption in young children. Physiology & Behavior, 195, 76–81. doi.org/10.1016/j.physbeh.2018.07.022. [Journal]

Serfas, B. G., Florack, A., Büttner, O. B., & Voegeding, T. (2017). What does it take for sour grapes to remain sour? Persistent effects of behavioral inhibition in go/no-go tasks on the evaluation of appetitive stimuli. Motivation Science, 3(1), 1–18. doi: 10.1037/mot0000051 . [Journal] [Open Access]

Serfas, B. G., Büttner, O. B., & Florack, A. (2016). Using implementation intentions in shopping situations: How arousal can help shield consumers against temptation. Applied Cognitive Psychology, 30(5), 672–680. doi: 10.1002/acp.3241 . [Journal]

Serfas, B. G., Büttner, O. B., & Florack, A. (2014). Eyes wide shopped: Shopping situations trigger arousal in impulsive buyers. PLoS ONE, 9 (12), e114593. doi:10.1371/journal.pone.0114593 . [Open Access]

Büttner, O. B., Florack, A., Leder, H., Paul, M. A., Serfas, B. G., & Schulz, A.-M. (2014). Hard to ignore: Impulsive buyers show an attentional bias in shopping situations. Social Psychological and Personality Science, 5 (3), 343-351. [Journal]

Büttner, O. B., Florack, A., & Serfas, B. G. (2014). A dual-step and dual-process model of advertising effects: Implications for reducing the negative impact of advertising on children’s consumption behaviour. Journal of Consumer Policy, 37 (2), 161-182. [Journal].

Fachgebiet Wirtschaftspsychologie
Abteilung für Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft
Fakultät für Ingenieurwissenschaften
 
Universität Duisburg-Essen
Lotharstr. 65 (LE)
47057 Duisburg
Raum LE 248