Herzlich Willkommen auf unseren Seiten!

Unser Team

 

Gruppenbild

Das Fachgebiet Allgemeine Psychologie: Kognition an der Universität Duisburg-Essen untersteht der Leitung von Prof. Dr. Matthias Brand und gehört zur Abteilung Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft der Fakultät für Ingenieurwissenschaften.
 
Auf diesen Seiten finden Sie Informationen zum Team, Lehre und Forschung.

 

Allpsy 4c Dreizeilig Erweitert Links De

Unsere Postanschrift

Fachgebiet Allgemeine Psychologie: Kognition
Abteilung für Informatik und Angewandte Kognitionswissenschaft
Fakultät für Ingenieurwissenschaften

Universität Duisburg-Essen,
Campus Duisburg
Forsthausweg 2
47057 Duisburg
Germany

 

Cebar Erweitert

> mehr zu "CeBAR"

 

Aktuellste Publikationen

Ostendorf, S., Müller, S. M., & Brand, M. (2020). Neglecting long-term risks: Self-disclosure on social media and its relation to individual decision-making tendencies and problematic social-networks-use. Frontiers in Psychology, 11, 2913. doi: 10.3389/fpsyg.2020.543388

Brand, M., Rumpf, H.-J., Demetrovics, Z., Müller, A., Stark, R., King, D.L., Goudriaan, A.E., Mann, K., Trotzke, P., Fineberg, N.A., Chamberlain, S.R., Kraus, S.W., Wegmann, E., Billieux, J. & Potenza, M.N. (2020). Which conditions should be considered as disorders in the International Classification of Diseases (ICD-11) designation of "other specified disorders due to addictive behaviors"? Journal of Behavioral Addictions [EPub ahead of print].

Brand, M., Rumpf, H.-J., King, D.L., Potenza, M.N. & Wegmann, E. (2020). Clarifying terminologies in research on gaming disorder and other addictive behaviors: Distinctions between core symptoms and underlying psychological processes. Current Opinion in Psychology, 36, 49-54.

Müller, S.M., Stolze, D., & Brand, M. (2020). Predictors of social-zapping behavior: Dark Triad, impulsivity, and procrastination facets contribute to the tendency toward last-minute cancellations. Personality and Individual Differences. Advance online publication.

Trotzke, P., Müller, A., Brand, M., Starcke, K., & Steins-Loeber, S. (2020). Buying despite negative consequences: Interaction of craving, implicit cognitive processes, and inhibitory control in the context of buying-shopping disorder, Addictive Behaviors, 110, 106523.