Wissenschaftlicher Mitarbeiter: Dr.-Ing. Frédéric Etienne Kracht
Forschungsprofil
- Modellierung von Fahrwerkelastizitäten
- echtzeitfähige Fahrzeugsimulation
Titel der Dissertation
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Modellbildung und Simulation der Dynamik und Elastokinematik von Radaufhängungen für Echtzeitanwendungen
Preise
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Alumni Preisträger der Duisburger Ingenieurwissenschaften 2013/2014: Bester Studienabschluss im Masterstudiengang Maschinenbau
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2011 Aufnahme in die Studienstiftung des deutschen Volkes
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Best Paper Award der LSMS2017 & ICSEE2017 - Vortragender (2017 International Conference on Life System Modeling and Simulation & International Conference on Intelligent Computing for Sustainable Energy and Environment, 22.-24.09.2017, Nanjing, China)
Aktuelle Forschungsprojekte
- Fahrsimulatoren des Lehrstuhls für Mechatronik
- VeLABi – Versuchs- und Leitungszentrum für autonome Binnenschiffe
- AutoBin – Autonomes Binnenschiff – Simulation und Demonstration von automatisiertem Fahren in der Binnenschifffahrt
- FernBin - Ferngesteuertes, koordiniertes Fahren in der Binnenschifffahrt
- HaFoLa - Versuchszentrum für innovative Hafen- und Umschlagtechnologien
Gutachten
- Paper Reviewer der 14th International Symposium on Advanced Vehicle Control (AVEC 2018)
Lehrstuhlarbeit
- Verwaltung der Publikationen des Lehrstuhls
- Verwaltung der Lehrstuhlbibliothek
- Faculty Advisor des Formula Student Teams der Universität Duisburg-Essen (E-Team)
- Mitglied des Prüfungsausschusses im Master-Studiengang Automotive Engineeing & Management (Vertreter)
Aktuelle Veranstaltungen
Vergangene Veranstaltungen (max. 10)
- 2020 SS
- 2019 WS
- 2019 SS
- 2018 WS
- 2018 SS
- 2017 WS
Veröffentlichungen
ResearchGate Profil: LINK
GoogleScholar: LINK
Scopus ID: 57190935028
ORCID: 0000-0002-3167-5217
SciProfiles: LINK
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Real-Time Capable Calculation of Reaction Forces of Multibody Systems Using Optimized Bushings on the Example of a Vehicle Wheel SuspensionIn: Multibody Dynamics 2019: Proceedings of the 9th ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics / ECCOMAS ; European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering ; University of Duisburg-Essen, Duisburg, Germany, 15-18 July 2019; / Kecskeméthy, AndrésGeu Flores, Francisco (Hrsg.) 2020, S. 409 - 416
ISBN: 978-3-030-23131-6; 978-3-030-23132-3Online Volltext: dx.doi.org/ -
Quasi-static and dynamic suspension measurements vs. multi-body and real‑time simulation resultsIn: 10th International Munich Chassis Symposium 2019: chassis.tech plus / International Munich Chassis Symposium 2019 ; chassis.tech plus 2019 ; München, 25.-26.06.2019; / Pfeffer, Peter E.; (Hrsg.) 2020, S. 119 - 134
ISBN: 978-3-658-26434-5; 978-3-658-26435-2Online Volltext: dx.doi.org/ -
Modellbildung und Simulation der Dynamik und Elastokinematik von Radaufhängungen für EchtzeitanwendungenDuisburg, Essen (2020) XXXI, 212 Seiten XXXI, 212 Seiten
Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Generalized method for real-time object-oriented modeling and simulation of systems applied to a vehicle wheel suspension mechanismIn: Machines, mechanism and robotics: proceedings of iNaCoMM 2017 / iNaCoMM ; 3rd International and 18th National Conference on Machines and Mechanisms ; Mumbai, 13 to 15 December 2017; / Badodkar, D. N.Dwarakanath, T. A. (Hrsg.) 2019, S. 463 - 474
ISBN: 978-981-10-8596-3; 978-981-10-8597-0Online Volltext: dx.doi.org/ -
Observing the Durability Effects of a Formula Student Electric Car using Acceleration and Strain SignalsIn: Mobilität und digitale Transformation: technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / Wissenschaftsforum Mobilität ; Mobility and Digital Transformation – Challenges and Future Paths ; Duisburg, 29.06.2017; / Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin; (Hrsg.) 2018, S. 259 - 280
ISBN: 978-3-658-20778-6; 978-3-658-20779-3Online Volltext: dx.doi.org/ -
Validation of a suspension model and its eastic behaviour demonstrated at the formula student race car of the University Duisburg-EssenIn: Journal of mechanical engineering / International Conference on Recent Advances in Automotive Engineering & Mobility Research 2017 (ReCAR2017) ; Advances in Automotive Engineering & Mobility Research ; Selangor, Malaysia, 8th-10th August 2017; (2018) Nr. SI7(1), S. 35 - 57
ISSN: 1823-5514; 2550-164X -
Real-time Calculation of Reaction Forces and Elasticities in Vehicle Wheel Suspensions
14th International Symposium on Advanced Vehicle Control ; AVEC 2018 ; Beijing, July 16th to July 20th, 2018,(2018)
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Characterizing spring durability for automotive ride using artificial neural network analysisIn: International Journal of Engineering & Technology Jg. 7 (2018) Nr. 3.17, S. 47 - 53
ISSN: 2227-524XOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Characterizing spring durability for automotive ride using artificial neural network analysisIn: International Journal of Engineering and Technology (UAE) Jg. 7 (2018) Nr. 3, S. 47 - 53
ISSN: 2227-524XOnline Volltext: dx.doi.org/ (Open Access) -
Echtzeitfähige objektorientierte Modellbildung am Beispiel einer Fahrzeug-RadaufhängungIn: Dritte IFToMM D-A-CH Konferenz 2017: Tagungsband / Dritte IFToMM D-A-CH Konferenz, 15./16. Februar 2017, TU Chemnitz; 2017, S. 9 - 16
ISBN: 978-3-940402-08-0Online Volltext: dx.doi.org/ Online Volltext (Open Access) -
Modellbildung und SimulationDuisburg (2017) III, 179 Seiten : Ill., graph. Darstellungen III, 179 Seiten : Ill., graph. Darstellungen
(Vorlesungsskripte Lehrstuhl für Mechatronik)ISBN: 978-3-944339-26-9 -
Passing control between driver and highly automated driving functionsIn: Intelligent computing, networked control, and their engineering applications: Proceedings; Part II / International Conference on Life System Modeling and Simulation ; International Conference on Life System Modeling and Simulation ; LSMS ; ICSEE ; Nanjing, China, September 22-24, 2017 / Yue, Dong; Peng, Chen; Du, Dajun; Zhang, Tengfei; Zheng, MinHan, Qinglong (Hrsg.) 2017, S. 629 - 638
ISBN: 978-981-10-6372-5; 978-981-10-6373-2Online Volltext: dx.doi.org/ -
Laufzeitoptimierte Vorderachsenmodellierung unter Abbildung von Elastizitäten mittels Ersatzsteifigkeiten der Lager Runtime-optimized front axis models with elasticity effects using equivalent stiffnessIn: Zweite IFToMM D-A-CH Konferenz 2016 / IFToMM D-A-CH ; 25.-26. Februar 2016, Universität Innsbruck; 2016
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Einfluss der Radaufhängungskomponenten auf die Energieeffizienz des GesamtfahrzeugsIn: Nationale und internationale Trends in der Mobilität: technische und betriebswirtschaftliche Aspekte / 7. Wissenschaftsforum Mobilität ; Duisburg, 18.06.2015; / Proff, Heike; Fojcik, Thomas Martin (Hrsg.) 2016, S. 243 - 263
ISBN: 978-3-658-14562-0; 978-3-658-14563-7Online Volltext: dx.doi.org/ -
An experimental comparison between a novel and a conventional cooling system for the blown film processIn: Proceedings of PPS-31: the 31st International Conference of the Polymer Processing Society - conference papers / International Conference of the Polymer Processing Society, Jeju Island, Korea, 7-11 June 2015; / Rhee, Byungohk; (Hrsg.) 2016
ISBN: 978-0-7354-1360-3Online Volltext: dx.doi.org/ -
A numercial verification and experimental validation of the multi-jet cooling system for the blown film applicationIn: Annual Technical Conference - ANTEC, Conference Proceedings / ANTEC 2015, Orlando, USA, 23. - 25.03.2015; 2015, S. 1067 - 1072
ISBN: 978-0-9850112-7-7 -
Einfluss von Elastizitäten in Fahrwerken auf die FahrdynamikIn: Fachtagung Mechatronik 2015: Dortmund (12.03.-13.03.2015) / VDI/VDE Mechatronik 2015, 12.-13. März 2015, Dortmund; / Bertram, Torsten; Corves, BurkhardJanschek, Klaus (Hrsg.) 2015, S. 155 - 160
ISBN: 978-3-00-048814-6 -
A numerical verification and experimental validation of the multi-jet cooling system for the blown film applicationIn: Proceedings of the technical conference & exhibition: Orlando, Florida, USA March 23-25, 2015 / ANTEC 2015; 2015
ISBN: 978-0-9850112-7-7 -
Development of a chassis model including elastic behavior for real-time applicationsIn: 6th International Munich Chassis Symposium 2015: chassis.tech plus / International Munich Chassis Symposium (6. : 2015 : München); / Pfeffer, Peter; (Hrsg.) 2015, S. 257 - 281
ISBN: 978-3-658-09710-3; 978-3-658-09711-0Online Volltext: dx.doi.org/ -
Advantages and potentials of a blown film cooling system with a complete housing of the tube formation zoneIn: Proceedings of the Regional Conference Graz 2015 - Polymer Processing Society PPS: Conference Papers / Regional Conference. Polymer Processing Society, Graz, Austria, 21-25 September 2015; 2015
ISBN: 978-0-7354-1441-9Online Volltext: dx.doi.org/
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
- S. Bez, W. Esser, F. Hoppe, F. E. Kracht, A. Placzek, J. Sander, M. Schüler, D. Kicza, and H. Thermann, Turbinenleitschaufelsegmente mit integrierter Dichtung und Abrasivschicht zur Unterstützung der Dichtwirkung bei Anwendung des Nut-Feder-Prinzips, Technik Up2date, no. 2, pp. 37, 38, 22.01.2013, 2013.
2012
- F. E. Kracht, F. Hoppe, M. Link, R. Kueperkoch, P. Kreutzer, V. Veitsmann, J. Wilkes, and P. Hinkerohe, Mediumgefüllte Dichtungen, Technik Up2date, no. 24, pp. 52, 53, 23.11.2012, 2012.
- T. Buchal, R. Küperkoch, O. Schneider, H. Thermann, M. Schüler, M. Links, F. E. Kracht, and N. Flohr, Dichtung mit extra elastischen Enden, Technik Up2date, no. 23, pp. 71, 72, 09.11.2012, 2012.
- F. Ahmad, and F. E. Kracht, Schräg geriffelte Dichtung, Technik Up2date, no. 23, pp. 65, 09.11.2012, 2012.