Aufsätze in Zeitschriften

 

  • Proff, H. (1994): Structural adjustment programmes and industrialization in Sub-Saharan Africa. In: INTERECONOMICS, 29 (5), S. 225-233.

  • Proff, H. (1995): Strukturanpassungsprogramme und Industrialisierung in Schwarzafrika. In: Internationales Afrikaforum, 31 (1), S. 69-82.

  • Proff, H., Proff, H. V. (1996): Bedeutung der zunehmenden Regionalisierung der Weltwirtschaft für die Wettbewerbsstrategien international tätiger Unternehmen. In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 66 (4), S. 437-457.

  • Proff, H., Proff, H. V. (1996): Effects of world market oriented regional integration on developing countries. In: INTERECONOMICS, 31 (2), S. 84-94.

  • Proff, H., Proff, H. V. (1996): Effects of AFTA as a world market oriented integration on the industrial development of the participating countries. In: The Indonesian Quarterly, 24 (4), S. 391-404.

  • Proff, H. (1997): Bedeutung der zunehmenden Regionalisierung in der Weltwirtschaft für die Gesamtunternehmensstrategien international diversifizierter Unternehmen. In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 67 (5-6), S. 601-623.

  • Proff, H. (1997): Hybride Strategien: Unternehmensstrategien zur Sicherung des Überlebens. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 26 (6), S. 305-307.

  • Proff, H. (1997): Pan-Pacific integration from an European view. Subregional strategies demonstrated for European car manufacturers. In: Indonesian Quarterly, 25, 3, S. 302-315.

  • Proff, H., Proff, H. V. (1997): Möglichkeiten und Grenzen hybrider Strategien. Dargestellt am Beispiel der deutschen Automobilindustrie. In: Die Betriebswirtschaft, 57 (6), S. 797-809.

  • Proff, H. (1999): Effects of East Asian economic crisis and structural adjustment on German companies. In: The Indonesian Quarterly, 27 (1), S. 34-54.

  • Proff, H. (2000): Hybrid strategies as strategic challenge - The case of the German automotive industry. In: Omega. The International Journal of Management Science, 28 (5), S. 541-553.

  • Proff, H. (2001): Effects of increasing regionalization on the internationally diversified European companies. In: The Indonesian Quarterly, 29 (4), S.381-398.

  • Proff, H. (2002): Business unit strategies between regionalisation and globalisation. In: International Business Review, 11 (2), S. 231-250.

  • Proff, H. (2003): Greater relevance of an industrial economic approach in emerging rather than developed markets. In: Indonesian Quarterly, 31 (3), S. 264- 281.

  • Proff, H. (2004): Besonderheiten des internationalen Managements in sich entwickelnden Ländern. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 33 (4), S. 217-223.

  • Proff, H. (2004): Negative multi-market spillover effects of foreign direct investments in response to Investment Incentives: The Challenge for MNCs. In: management international review, 44 (4), S. 397-416.

  • Proff, H. (2005): Outline of a theory of competence development. In: Sanchez, R., Heene, A. (Hrsg.): Competence perspectives on managing internal processes. Oxford, S. 229-255. (= Advances in Applied Business Studies. Vol. 7).     

  • Proff, H. (2006): Using consistent corporate strategies to maximize value addition by the parent organization of diversified company. In: International Journal of Learning and Intellectual Capital, 3 (2), S. 178-194.

  • Proff, H. (2007): Dynamic strategies: An attempt at a comprehensive explanation. In: International Journal of Learning and Intellectual Capital. 4, 2.

  • Proff, H. (2008): A competence-based approach to understanding the orchestration of value chains in the development of "new" value architectures. In: Martens, R., Heene, A., Sanchez, R. (Hrsg.): Competence-building and leveraging in interorganizational relations. Oxford, S. 93-115. (= Advances in applied business strategy, vol. 11).

  • Proff, H. (2008): Herausforderungen durch die verstärkte Modularisierung für differenzierende Unternehmen am Beispiel der Automobilindustrie. In: Die Betriebswirtschaft, 68, 4, S. 438-460.

  • Proff, H. (2009): Fitnessprogramm. In Automotive Agenda, 2, S. 93-95.

  • Proff, H. (2009): Systematische Krisenbewältigung. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium (Wist), 4, S. 209-212.

  • Proff, H., Proff, H. V. (2009): Raus aus dem Stimmungstief. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 12 (3), S. 36-40.

  • Proff, H., Fojcik, T. M.; Koch, G. (2009): Förderung des Automobilabsatzes auf Kosten der Steuerzahler. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 12 (4), S. 18-25.

  • Proff, H. (2010): Challenges for differentiators combining modularization and competence renewal. In: Sanchez, R., Heene, A. (Hrsg.): A focused issue on identifying, building, and linking competences. Research on Competence-Based Management, Vol. 5, S. 143-174.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2010): Der deutsche Automobilmarkt nach der Abwrackprämie. Ein Blick nach vorn. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 13 (2), S. 59-64.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2010): Preisgestaltung von Elektrofahrzeugen: Automobilhersteller in der Pflicht: Eine explorative Untersuchung zur Zahlungsbereitschaft potentieller Käufer von Elektrofahrzeugen. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 13 (3), S. 14-20.

  • Proff, H., Haberle, K. (2010): Begrenzung von Ambidextrie durch konsistentes dynamisches Management. In: Stephan, M., Kerber, W. (Hrsg.): Jahrbuch Strategisches Kompetenz-Management. Band 4: „Ambidextrie“: Der unternehmerische Drahtseilakt zwischen Ressourcenexploration und -exploitation, S. 81–118.

  • Proff, H. (2011): Where differentiating automobile manufacturers go wrong: Strategic challenges posed by increased outsourcing. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 11 (1), S. 16-35.

  • Proff, H. (2011): What will happen to Brazilian automotive subsidiaries after their parent companies make the transition to electric mobility? In: International Journal of Automotive Technology and Management, 11 (4), S. 356-375.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2011): Mehrwertschaffung durch dynamische Strategien. Eine Analyse international tätiger Automobilunternehmen. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 14 (1), S. 14-20.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2011): Effects of dynamic strategies on capital market performance: A test among automotive companies in Japan, North America and Europe. In: International Journal of Management, 28 (4), S. 304-320.

  • Proff, H., Fojcik, T. M., Schwarz, S. (2011): Förderung von Elektrofahrzeugen bis 2010: Erwartete wirtschaftspolitische Maßnahmen. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 14 (2), S. 39-44.

  • Proff, H. (2012): Managing the transition to electric mobility in Chinese automotive subsidiaries of MNCs. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 12 (4), S. 330-344.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2012): Künftige Entwicklungen in der Mobilität. Betriebswirtschaftliche und technische Aspekte. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 15 (2), S. 31-36.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2012): Marktanalysen zu rein batteriebetriebenen Elektrofahrzeugen im Stadtgebiet Köln – Nutzungsvoraussetzungen, Kaufwahrscheinlichkeit und Zahlungsbereitschaft bei privaten und gewerblichen Kunden. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 15 (4), S. 14-22.

  • Proff, H., Fojcik, T. M., Schilling, L. (2012): Entwicklungen des Preispremiums im Übergang zur Elektromobilität. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 15 (1), S. 57-59.

  • Fojcik, T. M. (2013): Exploitation, exploration and the ambidextrous design choice in the transition to electric vehicles – An analysis of small and medium-sized automotive suppliers in Germany. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 13 (4), S. 354-371.

  • Proff, H. (2013): Editoral. In: Special Issue: New competences in tomorrow´s automotive management des International Journal of Automotive Technology and Management, 13 (3), S. 199-203.

  • Proff, H., Proff, H. V. (2013): Dynamische Strategien im Übergang in die Elektromobilität und ihre organisatorische Umsetzung. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 16 (2), S. 6-14.

  • Proff, H., Proff, H. V.; Fojcik; T. M.; Sandau, J. (2013): Nächste Schritte im Übergang in die Elektromobilität. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 16 (4), S. 6-20.

  • Proff, H. (2014): Sparprogramme alleine helfen der deutschen Automobilindustrie nicht. In: ifo Schnelldienst, 67 (18); S. 7-9.

  • Proff, H., Fojcik, T. M.  (2014): Accelerating market diffusion of battery electric vehicles through alternative mobility concepts. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 14 (3), 2014, S. 347-368.

  • Proff, H., Kilian, D., Fojcik, D. (2014): Einsatzpotenziale batteriebetriebener Elektrofahrzeuge im Taxibetrieb. Eine explorative Untersuchung der Fahrprofile, Akzeptanz und Zahlungsbereitschaft. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 17 (3), S. 43-48.

  • Proff, H., Fojcik, T. M., Jung, B., Sommer, K. C. (2014): Developing business models in times of long-term far-reaching technological change - A competence-based perspective. In: Freiling, J., Güttel, W., Konlechner, S. (Eds.): Journal of Competence-based Strategic Management (JCSM), Vol. 7, S. 35-73.

  • Proff, H., Kestner, K., Fojcik, T. M., Schleiffer, N. (2014): Das E3-Prinzip – Early Adopter als Enabler der Elektromobilität. In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft, 17 (2), S. 55-59.

  • Fojcik, T. M. (2015): Verbeke, A., International business strategy: rethinking the foundations of global corporate success, 2. ed. Cambridge University Press, 2013, 55 (1), S. 1151-156.

  • Linzmajer, M., Hubert, M., Erberhard, T., Fojcik, T. M. (2015): The effect of glucose consumption on customers´ price fairness perception. In: Schmalenbachs Business Review, 5 (5), S. 1-44.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2015): Business model innovations in times of log-term discontinuous technological change. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 15 (4), S. 418-442.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2015): Information acceleration to improve strategic management decisions - The case of really new products. In: Management Decision, 53 (7), S. 1560-1580.

  • Proff, H., Fojcik, T. M., Kilian, D. (2015): Value added and competences in the transition to electric mobility – An analysis of the European automotive industry. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 15 (1), S. 20-42.

  • Proff, H., Fojcik, T. M. (2016): Pricing and commercialization of electric mobility in Germany – Dealing with high market uncertainty. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 16 (1), S. 30-54.

  • Proff, H., Proff, H. V. (2017): The importance of competence-based instruments for steering manufacturing subsidiaries of foreign multinational automotive companies in the new growth markets. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 17 (3), S. 270-293.

  • Proff, H. (2018): Heterogeneity of the steering of foreign subsidiaries in multinational automotive companies. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 18 (1), S. 29-45.

  • Proff, H., Szybisty, G., Fojcik, T. M. (2019): From electric cars to energy-efficient houses – the automotive retail sector at the crossroads. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 19 (1/2), S. 55-73.

  • Proff, H. (2020): Editoral des Special Issue: Managing the new mobility, International Journal of Automotive Technology and Management, 20 (4), S. 341-348.

  • Knobbe, F, Proff, H. (2020): Dynamic capabilities in the automotive industry under digitalization – A quantitative study in the automotive supplier industry. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 20 (4), Special Issue: Managing the new mobility, S. 436-456.

  • Proff, H., Sommer, S., Knobbe, F. (2020): Capabilities to exploit the opportunities of digitalization in capital-intensive industries. In: International Journal of Strategic Management, 20(1): 79-100.

  • Günthner, T., Proff, H., Jovic, J., Zeymer, L. (2021): Tapping into market opportunities in aging societies: The example of advanced driver assistance systems in the transition to autonomous driving. In: International Journal of Automotive Technology and Management, 21 (1/2): 75-98.